کرونا در آسیا رو به کاهش و در غرب در حالِ افزایش است

کرونا در آسیا رو به کاهش و در غرب در حالِ افزایش است

در بخش‌هایی از ایتالیا، به خصوص در مناطقِ شمالی، «سونامیِ بیماران» گزارش شده است و نظامِ سلامت در این کشور «یک قدم با سقوط» فاصله دارد.

کد خبر : ۷۷۸۶۹
بازدید : ۵۳۶۴
کرونا در آسیا رو به کاهش و در غرب در حالِ افزایش است
فرادید | ادامۀ گسترشِ ویروسِ کرونا در سطحِ جهانی، مقامات ایتالیا را بر آن داشت تا در این کشور قرنطینه کامل اعلام کنند. سایر کشور‌های جهان نیز اقداماتِ اضطراریِ بیشتری معرفی کرده‌اند. ویروسِ جدید که همچنین به نامِ کوید-۱۹ شناخته می‌شود، تاکنون نزدیک به ۱۱۳۰۰۰ نفر در جهان را آلوده و منجر به مرگِ بیش از ۴۰۰۰ نفر شده است.
بیشتر این موارد در سرزمینِ اصلی چین و خاستگاهِ ویروسِ جدیدِ کرونا ثبت شده است. درحالیکه آمار‌ها حاکی از آن است که مواردِ جدیدِ عفونت در چین و سایر کشور‌های آسیایی به آرامی رو به کاهش و وضعیت این مناطق در حالِ پایدار شدن است؛ در سایرِ نقاطِ جهان ویروس پرشتاب در حالِ خراب کردنِ اوضاع است.

رئیس‌جمهورِ چین، شی جین‌پینگ، روز سه‌شنبه واردِ شهرِ ویروس‌زدۀ ووهان شد. این نخستین دیدارِ رئیس‌جمهور چین از مرکزِ انتشارِ ویروس از زمانِ آغازِ بحران بود که به وضوح برای نمایشِ اعتماد به نفسِ این کشور برگزار شد.

این سفر درحالی رقم خورد که مقاماتِ بهداشتیِ چین ۱۹ موردِ جدید ابتلا اعلام کردند که ۱۷ موردِ آن در شهر ووهان بودند و ۲ موردِ دیگر از خارج از مرز‌های چین واردِ این شهر شدند. برای سومین روزِ متوالی در چین، هیچ موردی از انتقالِ ویروس در خارج از استانِ هوبِی گزارش نشد. از ۸۰۷۵۴ بیمار در این کشور، ۶۰۰۰۰ نفر بهبو یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
بیشتر بخوانید:

کاهشِ مواردِ ابتلا به ویروس در سایرِ کشور‌های آسیایی، مانند کره‌جنوبی نیز آغاز شده است. کره‌جنوبی، که در یک برنامه غربالگریِ ملی ۱۹۰۰۰۰ تستِ رایگانِ کرونا انجام داده است، روز سه‌شنبه این هفته اعلام کرد کمترین موارِ جدیدِ ابتلای روزانه به ویروس طی یک هفته اخیر را در این روز داشته است. به گفتۀ وزیرِ بهداشتِ این کشور این را می‌توان نشانه‌ای از «گذرِ این کشور از اوجِ شیوعِ بیماری» تلقی کرد.

اما در غرب اوضاع در حالِ بدتر شدن است.

ایالت‌های مختلف در آمریکا به ترتیب در حالِ اعلام وضعیتِ اضطراری هستند. حتی اعضای کنگره آمریکا بعد از مواجه با یک بیمار خود را قرنطینه شخصی کرده‌اند. در اروپا، شیوعِ ویروس از کشورِ ایتالیا آغاز شد و از آنجا به مناطق دیگر گسترش یافت. کشور‌های نزدیکتر مانند آلمان اعلام کرده‌اند تعدادِ مواردِ ابتلا به ویروس روزانه در حالِ گسترش است.

نخست وزیر ایتالیا، جوزپه کونته، طی اقدامی بی‌سابقه در ایتالیا قرنطینه کامل اعلام و کلِ ۶۰‌میلیون جمعیتِ این کشور را خانه‌نشین کرد. منطقه لومباردی در شمال این کشور و ۱۴ استانِ دیگر پیش از این تحتِ قرنطینه بودند، اما بر طبقِ حکمِ جدید در کلِ کشور ممنوعیت‌های تردد اعمال خواهد شد تا بدین وسیله از شیوع و گسترشِ بیشتر ویروس به سراسرِ ایتالیا و سایرِ کشور‌های اروپایی پیشگیری شود.

این ممنوعیت‌ها شاملِ ممنوعیتِ مسافرت، ممنوعیتِ برگزاریِ رویداد‌های عمومی، بسته شدنِ مدارس و اماکنِ عمومی مانند سینما‌ها و تعلیقِ برگزاریِ مراسم مذهبی و جشن‌ها شاملِ جشن‌ها عروسی و تدفین می‌شود.
کرونا در آسیا رو به کاهش و در غرب در حالِ افزایش است

برای اطمینان از اجرای این ممنوعیت، نیروی پلیس و کارکنانِ بهداشت تمامِ معابر مانند بزرگراه‌ها و ایستگاه‌های قطار را بازرسی می‌کنند. به گفته هماهنگ‌کنندۀ واحد مراقبت‌های ویژه در لومباردی، آنتونیو پزنتی، در بخش‌هایی از ایتالیا، به خصوص در مناطقِ شمالی، «سونامیِ بیماران» گزارش شده است و نظامِ سلامت در این کشور «یک قدم با سقوط» فاصله دارد.

تاکنون در ایتالیا ۹۱۷۲ مورد ابتلا به ویروس و ۴۶۳ مورد مرگ گزارش شده که بیشترین میزانِ تلفات در خارج از کشوِ چین است.

ویروس با شتابِ زیادی در آمریکا نیز رو به گسترش است و مواردِ جدیدی از ابتلا در حداقل ۲۰ ایالت این کشور در روز دوشنبه گزارش شد. در این کشور ۷۱۷ موردِ ابتلا و ۲۶ مرگ تأیید شده است. ایالت واشنگتن بیشترین آمار ابتلا را داشته است. از ۲۶ مرگی که در کلِ کشور ثبت شده ۲۲ مورد در این ایالت بوده است. حداقل ۱۰ ایالت در آمریکا اعلامِ وضعیتِ اضطراری کرده‌اند.

منبع: CNN
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید