تاج درباره چه چیزی باید افشاگری کند؟

تاج درباره چه چیزی باید افشاگری کند؟

انگار تنها کسی که می‌تواند سکوت عجیب‌وغریب مهدی تاج در مسائل مختلف را بشکند، همین قاضی‌زاده‌هاشمی است.

کد خبر : ۷۸۰۳۷
بازدید : ۱۳۹۳
تاج درباره چه چیزی باید افشاگری کند؟
مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران، با وجود نوشتن استعفایش و رفتن از فوتبال ایران هنوز نقش اصلی را در اخبار مربوطه ایفا می‌کند؛ او بعد از علی کفاشیان، سکان ریاست فدراسیون فوتبال را به دست گرفت، ولی تقریبا هفته‌ای نبود که یک حاشیه جدید، مدیریت او را زیر سؤال نبرد.

با وجود انتقادات زیادی که از او می‌شد، این مرد اصفهانی، اما مصمم بود هرطور شده به کارش در فدراسیون فوتبال ادامه دهد؛ حتی قانون منع حضور بازنشسته‌ها هم نتوانست صندلی ریاست را از زیر پای او بکشد. در نهایت، اما شش‌ماهی مانده بود به پایان دوران ریاستش در فدراسیون فوتبال که سخنگویش، در خبری اعلام کرد مهدی تاج به دلیل «بیماری» استعفا داده است! خبر آن‌قدر آنی بود که کمتر کسی به این سادگی‌ها بپذیرد مهدی تاج به‌خاطر مشکل بیماری و خاصه قلب‌درد کارش را بی‌خیال شده و رفته است.
بااین‌حال نزدیکانش روی این موضوع تأکید داشتند و می‌گفتند حال‌و‌روز چندان خوشی نداشته است. این ناخوشی البته به غیر از دردِ قلب می‌توانست علل دیگری هم داشته باشد: فشار‌های بیرونی، به‌ویژه فشار‌هایی که از سوی نمایندگان مجلس به شیوه مدیریت مهدی تاج وارد بود.
او بعد از رفتن کارلوس کی‌روش پرتغالی با مارک ویلموتس بلژیکی قرارداد منعقد کرد و از همان روز‌های نخست شایعاتی در فضای رسانه‌ای پیچید که دستمزد مارک ویلموتس نه‌تن‌ها کمتر از کی‌روش نیست، بلکه به طرز عجیبی بیشتر از او و نزدیک به سه میلیون یورو در سال است!

مخالفان تاج و در رأس آن‌ها سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده و عضو فراکسیون ورزش، یکی از افرادی بود که به‌جد پیگیر این موضوع بود؛ او حتی گفت: پای وزیر ورزش را هم به صحن مجلس خواهد کشاند تا درباره مدیریت تاج و شیوه قراردادبستنش پاسخ‌گو باشد. در نهایت مصربودن تعدادی از نماینده‌ها کاری کرد که وزیر ورزش دست مهدی تاج را بگیرد و به مجلس برود؛ آن‌ها در جلسه‌ای رودرروی مخالفان نشستند و درباره قرارداد ویلموتس صحبت کردند.

بعد از آن جلسه، فدراسیون فوتبال جوی به راه انداخت که برنده این مذاکره بود و آن‌هایی که حرف نادرست می‌زدند متوجه اشتباهشان شدند. بااین‌حال رفتن ویلموتس و تقاضای خسارت شش میلیون‌یورویی از سوی او، چیزی نبود که بشود به سادگی از کنارش گذشت.
حالا بعد از یکی، دو ماه از رفتن تاج، قاضی‌زاده‌هاشمی رقم دقیق قرارداد ویلموتس را «لو» داده که به طرز عجیبی با ادعا‌های مهدی تاج در تناقض است. او در صحبت‌هایی که بخشی از آن را ایسنا منتشر کرده، می‌گوید: «قرارداد ویلموتس و دستیارانش به مدت سه سال و به مبلغ هشت میلیون یورو با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران منعقد شده است.
رقم این قرارداد در سال اول معادل سه میلیون یورو، در سال دوم معادل ۲.۵ و در سال سوم نیز معادل ۲.۵ میلیون یورو منعقد شده است که از این رقم تاکنون معادل دومیلیون یورو به صورت نقد و چمدانی و از مسیر دوبی به این مربی پرداخت شده است».

تاج تهدید کرد!
انگار تنها کسی که می‌تواند سکوت عجیب‌وغریب مهدی تاج در مسائل مختلف را بشکند، همین قاضی‌زاده‌هاشمی است؛ این دو چندسالی می‌شود با هم مشکل دارند و هرکدام به طریقی تلاش کرده‌اند دیگری را به نگفتن واقعیت محکوم کنند. تاج در روز‌هایی که شایعه شده به آلمان سفر کرده یا در سواحل آلیکانته نزدیکی مایورکای اسپانیا دیده شده، اجازه نداد زمان زیادی از صحبت‌های قاضی‌زاده‌هاشمی بگذرد!
او در استوری اینستاگرامش با گذاشتن پیامی خبر داد که به زودی افشاگری می‌کند. «ان‌شاءالله به زودی و به صورت مفصل درباره مراحل تصویب و عقد قرارداد مارک ویلموتس، مبلغ و چگونگی پرداخت آن، موضوعات مربوط به اساسنامه و وضعیت اقتصادی فدراسیون فوتبال و همچنین منشأ برخی از دروغ‌پردازی‌های هدفمند سازمان‌یافته سریالی علیه فوتبال ملی در سال‌های اخیر گزارش کاملی را از نزدیک و به صورت مستقیم و رودررو به مردم عزیز کشورم ارائه خواهم داد. تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد».
این البته اولین‌بار نیست که تاج وعده داده درباره فدراسیون متبوعش همه‌چیز را بگوید، ولی هربار این داستان مشمول گذر زمان شد و او ترجیح داد در سکوت از کنارش عبور کند.

افشاگری درباره چه چیزی؟
اگر قرار باشد مهدی تاج درباره مسائلی که وعده داده حرف بزند، نیاز به ساعت‌ها زمان است؛ او درباره پرونده‌های مالی فدراسیون فوتبال باید حرف بزند؛ موضوعاتی که علی کریمی در برنامه مناظره با محمدرضا ساکت، دست راست مهدی تاج، مطرح کرد، هنوز ابهامات زیادی دارد. تاج اگر واقعا قرار است افشاگری کند و همه‌چیز را بگوید، باید از آن زمان‌ها حرف بزند.
مهم‌تر از آن، او باید درباره اساسنامه غیرقانونی فدراسیون فوتبال حرف بزند که خودش و دوستانش نزدیک به هشت سال با استناد به همان اساسنامه غیرقانونی امور را پیش برده‌اند. او وعده داده درباره این موضوع حرف بزند، ولی آیا مدرک مستدلی دارد تا درباره کارها، امضا‌ها و قرارداد‌های غیرقانونی که در این مدت و طبق اساسنامه غیرقانونی انجام، امضا و بسته شده، صحبت کند؟

در دوره جدید هم او متهم است که بزرگ‌ترین خسارت مالی را در ماجرای بستن قرارداد با مربیان تیم ملی به فوتبال ایران تحمیل کرده است؛ اگرچه فدراسیون فوتبال بعد از قطع همکاری با مارک ویلموتس بلژیکی عنوان کرده فقط باید سه ماه خسارت به او بپردازد، ولی حالا به طور جدی، بند‌هایی رو شده که ممکن است کمر فوتبال ملی را بشکند!
بند‌هایی که خبر می‌دهد ویلموتس بابت فسخ قراردادش با ایران شش میلیون یورو خسارت می‌خواهد! این موضوعی است که قاضی‌زاده‌هاشمی هم به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: «مارک ویلموتس معتقد است سرمربی رسمی تیم ملی فوتبال ایران بوده و فسخ قرارداد با او صورت نگرفته و در همین برهه زمانی فدراسیون فوتبال ایران اقدام به جذب سرمربی دیگری کرده است.
این سرمربی بلژیکی با استناد به همین مسئله نسبت به اخذ غرامت شش میلیون‌یورویی از فدراسیون فوتبال که تا زمان اتمام قرارداد بوده اقدام کرده است. همان زمان نیز به رئیس وقت فدراسیون فوتبال هشدار دادم که همسر مارک ویلموتس وکیل است و در پارلمان این کشور نیز دستیار بوده و نسبت به مسائل حقوقی اشراف کامل دارد».

تاج در شرایطی منکر رقم قرارداد نزدیک به سه میلیون‌یورویی مارک ویلموتس به صورت سالانه با فدراسیون فوتبال است که همین چندی پیش، رضا جلالی، یکی از کاندیدا‌های ریاست فدراسیون فوتبال که نتوانست به مرحله نهایی برسد، دوباره چنین موضوعی را عنوان کرد و خبر داد که قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس برای سه سال به ارزش ۷.۵ میلیون یورو است. «قرارداد ترکمانچای‌گونه با مارک ویلموتس بسته شده و برای این مربی قراردادی نزدیک به ۷.۵ میلیون یورو برای سه سال بسته شده است!».

موضوع مهم‌تر، اما نقش «آقازاده»‌هاست؛ موضوعی که پیش‌تر علی دایی به آن اشاره کرد و خبر داد که در بعضی از قرارداد‌ها آقازاده‌ها دخیل بوده‌اند؛ دایی اگرچه اسمی از مربی‌ای نیاورده، ولی به نظر می‌رسد منظورش به ماجرای آوردن مارک ویلموتس برمی‌گردد؛ موضوعی که رضا جلالی هم در کنفرانسی خبری که ایسنا منتشرش کرد به آن اشاره کرده و اصلا می‌گوید قلب تاج بهانه است و او به‌خاطر نقش آقازاده‌ها در آوردن ویلموتس مجبور به خانه‌نشینی شده است. «افکار عمومی می‌پرسند چرا اجازه ندادیم مهدی تاج تا انتها در فوتبال ریاست کند.
آیا علت فقط بیماری بود؟ نباید سکوت کنیم... خیلی ناگفته‌ها را درباره ویلموتس دارم، اما فعلا نمی‌خواهم مطرح کنم. یکی از دلایلی که باعث شد دستگاه نظارتی، رئیس فدراسیون فوتبال را خانه‌نشین کند، نقش آقازاده‌ها در قرارداد ویلموتس است. الان به‌خاطر اینکه... بیرون نیاید، بیماری را بهانه کرده‌اند».

البته که این‌ها فقط بخشی از موارد مبهمی است که بهتر است مهدی تاج درباره‌شان با سند و مدرک صحبت کند و دست از کلی‌گویی بردارد؛ دست‌آخر اگر دوست داشت همه‌چیز را کامل توضیح دهد، به تأمین رقم دو میلیون یوروی قسط اول ویلموتس هم بپردازد؛ رقمی که گفته می‌شد از زیرمجموعه «شستا» گرفته شده و بعد‌ها در فضای رسانه‌ای، علیه آن جبهه‌گیری شد.
این هم موضوعی است که قاضی‌زاده به آن گریز می‌زند و می‌گوید: «دستمزد دو میلیون‌یورویی ویلموتس تاکنون از محل منابع شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی) پرداخت شده است؛ این پول از جیب کارگران تأمین اجتماعی پرداخت شده است!»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید