کرونا با جهان چه کرده‌ است؟

کرونا با جهان چه کرده‌ است؟

از شب گذشته اسپانیا اجازه ورود خودرو‌ها از مرز فرانسه و پرتغال را نمی‌دهد و فقط شهروندان اسپانیا و کسانی که در کشور‌های همسایه کار می‌کنند، حق عبور از مرز را دارند.

کد خبر : ۷۸۱۵۰
بازدید : ۷۶۰۹
کرونا با جهان چه کرده‌ است؟
ارتش در بخش‌هایی از اسپانیا به کمک آمده است

به گفته مقامات بهداشتی اسپانیا آمار مبتلایان به کرونای ٢٠١٩ به ١١۱۷۸ نفر و شمار جان‌باختگان از ۳۰۹ به ۴۹۱ نفر افزایش یافته است. اسپانیا مرزهایش را بسته و از ۴۷ میلیون نفر خواسته در خانه بمانند.

مادرید با ۴۸۷۱ ابتلا و پس از آن کاتالونیا با بیش از ۱۳۹۴ مورد بدترین مناطق اسپانیا از نظر آلودگی هستند. از شب گذشته اسپانیا اجازه ورود خودرو‌ها از مرز فرانسه و پرتغال را نمی‌دهد و فقط شهروندان اسپانیا و کسانی که در کشور‌های همسایه کار می‌کنند، حق عبور از مرز را دارند.

روزنامه ال پائیس گزارش داد که در جزایر بالی‌آریک، از حدود ۲۵ هزار گردشگر خواسته شده به کشور‌های خود بازگردند. شیوع کرونا و محدودیت مرزی بر حرکت قطار‌ها در اسپانیا اثر گذاشته، اما دولت هنوز پرواز‌ها را لغو نکرده است.

اتحادیه اروپا تصمیم دارد که تمام سفر‌های غیرضروری را در منطقه شنگن و خارج از آن ممنوع کند. در بریتانیا دولت از شهروندان خواسته یک ماه از سفر غیرضروری خودداری کنند. دومینیک راب، وزیر خارجه هم در بیانیه‌ای به پارلمان بریتانیا توصیه کرد کلیه سفر‌های غیرضروری خارجی یک ماه متوقف شود.
کرونا با جهان چه کرده‌ است؟
افزایش تولید ماسک در چین

اعتراض پکن به اینکه دونالد ترامپ ویروس کرونا را "ویروس چینی" نامید
وزارت خارجه چین به اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتی ویروس کرونا را ویروس چینی نامیده بشدت اعتراض کرد و آن را نادرست خواند. در روز‌های گذشته مقامات آمریکا و چین بار‌ها بر سر اینکه شهر ووهان چین کانون اولیه عفونت بوده با هم جنگ لفظی داشته‌اند.

هفته گذشته سخنگوی وزارت خارجه چین این "تئوری توطئه" را بازگو کرد که ممکن است ارتش آمریکا ویروس کرونا را در ووهان شایع کرده باشد. مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در واکنش از چین خواسته بود از انتشار "اطلاعات نادرست" دست بردارد.
تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی آلمان و ایتالیا
کارخانه خودروسازی آلمانی فولکس واگن اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا، خط تولید اغلب کارخانه‌های خود را در اروپا سه هفته تعطیل کرده است. این تصمیم به دنبال وخامت وضعیت فروش و بی‌اطمینانی از تهیه لوازم یدکی گرفته شده است.

شرکت خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی و موتورسیکلت‌سازی دوکاتی هم کارخانه‌های خود در مناطق مختلف ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و براتیسلاوا در اسلواکی را تا آخر این هفته تعطیل خواهند کرد.

سایر تولید کنندگان خودرو در اروپا هم آماده توقف تولید می‌شوند.
کرونا با جهان چه کرده‌ است؟
ضدعفونی کلیسا در ایتالیا
روسیه مرزهایش را بست
روسیه مرزهایش را تا ابتدای ماه مه یعنی چهل روز می‌بندد. دولت این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود اتباع خارجی را از فردا، ۱۸ مارس ممنوع کرده است. تاکنون ۹۳ مورد ابتلا در روسیه تأیید شده است.

در همین حال وزارت خارجه تاجیکستان از شهروندانش خواست از سفر به روسیه خودداری کنند. اعمال محدودیت سفر به روسیه ممکن است بر زندگی صد‌ها خانواده در تاجیکستان اثر بگذارد که خرجشان را با کار در روسیه تأمین می‌کنند.

به گفته وزارت خارجه تاجیکستان محدودیت سفر به روسیه شامل رانندگان کامیون و قطار‌ها و مسافرانی که از روسیه عبور می‌کنند نمی‌شود.

تاجیکستان از دیروز سفر شهروندانش به ازبکستان و قزاقستان را هم محدود کرده است. بر اساس آمار رسمی، تا ظهر امروز در قزاقستان ۲۷ و در ازبکستان ۱۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید