چرا کرونا در کودکان علائم خفیف‌تری دارد؟

چرا کرونا در کودکان علائم خفیف‌تری دارد؟

حدود چهار درصد از کودکان هیچ نشانه‌ای از بیماری را از خود بروز ندادند. تنها نیمی از آنان، ۵۱ درصد، دچار نوع خفیف بیماری شدند و شرایط بدنی در ۳۹ درصد از موارد ملایم گزارش شده است.

کد خبر : ۷۸۳۰۱
بازدید : ۱۰۱۸۵
چرا کرونا در کودکان علائم خفیف‌تری دارد؟
احتمال ابتلای کودکان به کروناویروس بسیار کمتر از بزرگسالان است

تحقیقات جدید حاکی است که احتمال ابتلای کودکان به کووید-۱۹ کمتر است و در صورتی که به ویروس کرونا مبتلا شوند رنج کمتری را تحمل می‌کنند. مطالعات می‌گویند در برخی موارد حتی علائم بیماری در کودکان بروز نیافته است.

تحقیقی که در نشریه پدایتریکز انتشار یافته، به شدت علائم بیماری در ۲۳۱۴ کودک در چین پرداخته که مشکوک به ابتلا به کووید-۱۹ بوده‌اند. این تحقیق می‌گوید که نشانه‌های عفونت در این کودکان نسبت به آنچه که در بزرگسالان مشاهده شده، ملایم‌تر بوده است.

حدود چهار درصد از کودکان هیچ نشانه‌ای از بیماری را از خود بروز ندادند. تنها نیمی از آنان، ۵۱ درصد، دچار نوع خفیف بیماری شدند و شرایط بدنی در ۳۹ درصد از موارد ملایم گزارش شده است. شش درصد باقیمانده حالشان وخیم یا در شرایط بحرانی بوده است. در مقایسه، ۱۸ و نیم درصد از موارد ابتلا در میان بزرگسالان در چین، نوع حاد بیماری بوده است.

نویسنده تحقیق می‌گوید: «دلیل این که موارد کووید-۱۹ در کودکان نسبت به بزرگسالان ملایم بوده، هنوز مشخص نیست. شاید به میزان تماس و شاخص‌های میزبان ربط داشته باشد. معمولا از کودکان در خانه به خوبی مراقبت می‌شود و فرصت این که خودشان را در معرض پاتوژن‌ها و یا بیماران قرار دهند، نسبتا کمتر است.»

بسیاری از کودکان در شرایطی قرار نمی‌گیرند که بیماری عفونی در آن‌ها خطرناک شود. به گفته پژوهشگران، سطح آنتی‌بادی‌ها در بدن کودکان بالاتر است و باعث می‌شود که در مراحل ابتدایی بیماری، واکنش کافی نشان دهند تا از بروز علائم وخیم‌تر جلوگیری شود. سیستم ایمنی بدنشان احتمالا پاسخ متفاوتی می‌دهد و یا شاید ویروس به سلول‌های کودکان به شکل متفاوتی حمله می‌کند.

در میان افراد زیر ۱۸ سال، احتمال وخامت وضعیت در میان کم‌سن‌ترین‌ها بالاتر بوده است. در تقسیم بندی سنی، ۱۰ و شش دهم درصد موارد از مبتلایان نوزاد حالشان نسبت به هفت و سه دهم درصد کودکان یک تا یک سال و نیمه، وخیم‌تر بود و این حالت با افزایش سن کمتر و کمتر می‌شود.

یک تحقیق دیگر، که در نشریه نیچر مدیسین منتشر شده می‌گوید عفونت‌ها اشکال گوناگون دارند. این تحقیق ۷۴۵ کودک و سه هزار و ۱۷۴ بزرگسال را آزمایش کرده که با بیماران در تماس بوده‌اند و یا در خانواده‌شان شاهد بروز بیماری بوده‌اند.
جواب آزمایش ۱۱۱ بزرگسال برابر با سه و نیم درصد موارد کل، مثبت درآمد. در حالی که تنها ده درصد از کودکان به ویروس جواب مثبت نشان دادند که برابر است با یک و سه دهم درصد. به نظر می‌رسد که آنان در حالت غیرمصون، کمتر به ویروس مبتلا می‌شوند.

در حالی که این تحقیقات که در مناطق کلی و در دوره زمانی کوتاهی صورت گرفته، حاکی از تاثیر گرفتن کمتر کودکان است، اما در میان قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، کودکان نیز دیده می‌شوند. یک کودک ۱۴ ساله در چین بر اثر ابتلا به بیماری جان باخت، هرچند مشخص نیست که آیا به بیماری دیگری نیز دچار بوده است یا خیر.
همزمان در این هفته، فرانسیسکو گارسیا، مربی ۲۱ ساله فوتبال در اسپانیا بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخت. او بدون آن که بداند به نوعی از سرطان خون مبتلا بود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید