حفاظت اجتماعی چیست و چه کسانی به آن نیاز دارند؟

حفاظت اجتماعی چیست و چه کسانی به آن نیاز دارند؟

طبق دستورالعمل رسمی، هر کسی که جدیداً به طور مستمر سرفه می‌کند و/ یا تب دارد، باید از آغاز بروز نشانگان، به مدت هفت روز در خانه بماند.

کد خبر : ۷۸۴۰۶
بازدید : ۱۲۷۶۸
حفاظت اجتماعی چیست و چه کسانی به آن نیاز دارند؟
نرفتن به کافه‌ها، رستوران‌ها و تئاتر‌ها و دورکاری از سرعت شیوع ویروس کرونا می‌کاهد

در پی شیوع ویروس کرونا، بوریس جانسون به منظور کمک به جلوگیری از گسترش کووید ۱۹ دستور به اقداماتی داده که در زمان صلح بی‌سابقه بوده است.

نرفتن به کافه‌ها، رستوران‌ها و تئاترها، دورکاری (کار از خانه) در صورتی که میسر باشد، و پرهیز از تمامی سفر‌های غیر ضروری، از جمله مفاد دستورالعمل‌های جدید است.

نخست‌وزیر بریتانیا در نشست‌های خبری روزانه که از تلویزیون هم پخش می‌شود، برخی محدودیت‌ها را برای گروه‌های مختلف اجتماعی مطرح کرده است که «مراعات فاصله در اجتماع» و «خودقرنطینگی» از جمله آن‌ها است.

اما در نسخه روزآمد این دستورالعمل‌ها، اصطلاح جدید «حفاظت اجتماعی» به واژه‌نامه ویروس کرونا افزوده شده است که شماری از مردم را سردرگم کرده است.

این محدودیت، روش مهمی است که به حفاظت از بخش وسیع‌تری از عموم مردم در برابر ویروس کرونا کمک می‌کند. اما حفاظت اجتماعی به چه معنا است و چه کسانی به آن نیاز دارند؟ در ادامه به تمام جوانب این مفهوم می‌پردازیم.

حفاظت اجتماعی چیست؟
این مفهوم به معنای آن است از افرادی که چشم‌گیرترین مشکلات را دارند، باید به مدت ۱۲ هفته در برابر تماس‌های اجتماعی «حفاظت» کرد.

سازمان بهداشت و تأمین اجتماعی (دی‌اچ‌اس‌سی) می‌گوید، جزییات بیش‌تر این محدودیت را به موقع اعلام خواهد کرد و سازمان خدمات بهداشت ملی (ان‌اچ‌اس) هم با تمامی مشمولان این محدودیت تماس خواهد گرفت.

چه کسانی را باید حفاظت کرد؟
به گفته دی‌اچ‌اس‌سی، افراد مشمول این گروه عبارتند از:

افرادی که کاشت اندام انجام داده‌اند و همچنان تحت درمانی موسوم به سرکوب دستگاه ایمنی قرار دارند.

مبتلایان به سرطان که تحت شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی هستند.

مبتلایان به سرطان خون یا مغز استخوان مثل لوسمی که در هر مرحله‌ای از درمان باشند.

مبتلایان به بیماری‌های شدید سینه مثل فیبروز کیسه‌ای یا تنگی‌نفس شدید که نیازمند بستری شدن یا مصرف قرص‌های استروئید باشند.

مبتلایان به بیماری‌های شدید دستگاه‌ها یا اندام‌های بدن مثل بیماری شدید کلیه (تحت دیالیز)

این سازمان همچنین می‌گوید که حفاظت اجتماعی بر اساس محدوده سنی تعریف نشده است.

«حفاظت» اجتماعی را چه هنگام باید اجرا کرد؟
حفاظت اجتماعی هنوز به اجرا در نیامده است، اما نخست‌وزیر بریتانیا در روز دوشنبه در نخستین سخنرانی در مورد روزآمدسازی اقدامات مقابله با کرونا، گفت: از افراد دچار به چشم‌گیرترین مشکلات سلامتی، باید از آخر این هفته (۲۱ مارس) به مدت ۱۲ هفته در برابر تماس‌های اجتماعی «حفاظت» کرد.

جانسون گفت: «وقتی می‌خواهیم این مراحل را به اجرا درآوریم، باید به آسیب‌پذیرترین‌ها محوریت بدهیم.»

«تا چند روز دیگر یعنی در آخر هفته‌ای که در پیش داریم، باید جلوتر برویم و تضمین کنیم که افراد دچار چشم‌گیرترین مشکلات سلامتی به مدت حدود ۱۲ هفته تا حد زیادی از تماس‌های اجتماعی حفاظت شوند.»

«باز هم، دلیل انجام این کار طی چند روز آینده و نه زودتر یا دیرتر، این است که برای مبتلایان به چنین مشکلاتی خیلی دردسر ایجاد می‌کند و دشوار است، اما به نظر من در حال حاضر ضرورت دارد.»

نظرات نخست‌وزیر در سخنان مت هنکاک، وزیر بهداشت و تأمین اجتماعی، هم بازتاب داشت که گفت، دولت باید «گام‌های بیش‌تری» بردارد تا حفاظت از آسیب‌پذیرترین‌ها تضمین شود. هنکاک افزود: «می‌خواهیم تضمین کنیم که این دوره حداکثر حفاظت با اوج حداکثر شیوع منطبق شود.»

حفاظت با خودقرنطینگی و دورمانی اجتماعی چه فرقی دارد؟
حفاظت اجتماعی شامل افرادی می‌شود که مشکلات سلامتی اساسی داشته باشند و فرقی نمی‌کند که نشانگان ویروس کرونا را داشته باشند، یا خیر.

حفاظت اجتماعی با خودقرنطینگی نیز که فقط شامل دارندگان نشانگان بالقوه ویروس کرونا و آن‌هایی می‌شود که با آن‌ها هم‌خانوار هستند، فرق دارد.

طبق دستورالعمل رسمی، هر کسی که جدیداً به طور مستمر سرفه می‌کند و/ یا تب دارد، باید از آغاز بروز نشانگان، به مدت هفت روز در خانه بماند.

اگر با دیگران زندگی می‌کنیم و این نشانگان در یک نفر ظاهر شود، همه باید به مدت ۱۴ روز در خانه بمانند تا خطر آلوده‌سازی دیگران کاهش یابد. اما دورمانی شامل همه اهالی بریتانیا می‌شود.

جانسون در سخنرانی عمومی روز دوشنبه‌اش گفت که «اکنون زمان آن رسیده است که همه از تماس‌های غیرضروری با دیگران، و از تمام سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.»

یعنی مردم باید در صورت امکان «دورکاری» کنند، از اجتماعات بزرگ و نیز دورهمی‌های کوچک در کافه‌ها، سینماها، رستوران‌ها، تئاترها، میخانه‌ها و باشگاه‌ها پرهیز کنند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید