بهترین زمان مصرف ماست و خواص آن

بهترین زمان مصرف ماست و خواص آن

متخصصان معتقدند ۶۰ دقیقه بعد از تمرینات ورزشی، بهترین زمان برای تغذیه و بازیابی بدن با مواد غذایی مغذی است. در این بین پروتئین یک انتخاب عالی است که می‌توانید از ماست به عنوان یک میان وعده ایده‌آل در یک ساعت بعد از تمرین دریافت کنید.

کد خبر : ۷۸۴۷۴
بازدید : ۱۴۴۵۹
بهترین زمان مصرف ماست و خواص آن
عادات ناصحیح و همراه کردن بعضی از غذا‌ها با هم قدرت جذب را کاهش می‌دهد، خوردن ماست با گوشت از جمله آنهاست. همه از گذشته تا به امروز ماست را کنار وعده غذایی اصلی خود مصرف می‌کردند، اما متخصصان بر این باورند که مصرف آن با غذا کار بسیار اشتباهی است. خوردن آن با مواد غذایی پخته مخصوصا گوشتی مناسب نیست، زیرا آهن موجود در گوشت جذب بدن نمی‌شود. بهتر است ماست را با فاصله زمانی زیاد بعد یا قبل غذا صرف کرد.

بهترین نحوه مصرف، خوردن ماست در قدیم این گونه بوده است که داخل آن حتما دانه‌هایی مانند گردو، کشمش، بادام زمینی، پسته و فندق می‌ریختند و به صورت عصرانه یا چاشت به عنوان میان وعده میل می‌کردند. با این کار اثر بدی که ماست می‌تواند با خورده شدن مواد غذایی پخته بر بدن بگذارد از بین خواهد رفت، زیرا با فاصله زمانی زیاد از غذا مصرف می‌شود.

با اضافه کردن این خوراکی‌ها به ماست سردی آن را حتما کم خواهید کرد. می‌توانید با مقداری دم کرده زعفران سردی ماست را گرفته و هم آن را رنگی و زیبا کنید. آب لبوی پخته شده نیز برای جذاب کردن رنگ ماست هم پیشنهاد می‌شود.

بهترین زمان مصرف ماست
بهترین زمان مصرف ماست در میان وعده بعد از شام است. زیرا ماست با کالری بسیار پایین و پروتئین بالایی که دارد بهترین خوراکی برای آخر شب است. خوردن ماست در میان وعده آخرشب به کاهش عضله سوزی در هنگام خواب هم کمک خواهد کرد. زیرا پروتئین‌های شیر به گونه‌ای هستند که عوامل تخریب کننده عضلات را کاهش می‌دهند. بسیاری از افراد ماست را همراه غذا میل می‌کنند و خوردن ماست در میان وعده را فراموش می‌­کنند.

ماست را همراه این مواد مصرف نکنید
خوردن ماست با سرکه (ترشیجات) یا آب‌لیمو در دراز مدت باعث لک‌های پوستی می‌شود. خوردن ماست با ماهی با توجه به این که هر دو آن‌ها سرد هستند، شرایط بدی را به خصوص برای سالمندان ایجاد خواهد کرد. شرایطی را در هنگام خواب مانند سکته مغزی ایجاد می‌کند.

فواید ماست را بشناسید
سیستم گوارش را دوباره بازسازی خواهد کرد. ماست دارای پروبیوتیک بوده و در تنظیم دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. ماست به روند گوارش شما کمک می‌کند و موجب عدم ابتلا به یبوست می‌شود، بیماری‌های التهابی روده به سراغتان نمی‌آید و البته، چون لاکتوز کمتری نسبت به شیر دارد، دچار عدم تحمل لاکتوز نخواهید شد.

اشتها افراد را متعادل خواهد کرد. غذا‌های حاوی پروتئین بالا می‌توانند گرسنگی افراد را برطرف کنند و مانع پرخوری زیاد در لحظه می‌شوند. باید بدانید که ماست منبع ابتدایی پروتئین است، اما همه آن‌ها دارای میزان یکسان پروتئین نیستند.
در حالی که ماست چکیده، مقدار قابل توجهی پروتئین در هر وعده تأمین می‌کند. در واقع این مقدار می‌تواند دو برابر حالت عادی باشد بنابراین در هر ظرف ماست بالای ۲۰ گرم پروتئین وجود دارد. توصیه می‌شود برای این که حس سیری کنید، یکی از انواع ماست را که حداقل ۱۰ گرم پروتئین در هر وعده را فراهم می‌کند، انتخاب کنید.

متخصصان معتقدند ۶۰ دقیقه بعد از تمرینات ورزشی، بهترین زمان برای تغذیه و بازیابی بدن با مواد غذایی مغذی است. در این بین پروتئین یک انتخاب عالی است که می‌توانید از ماست به عنوان یک میان وعده ایده‌آل در یک ساعت بعد از تمرین دریافت کنید.
در عین حال که کربوهیدرات هم می‌تواند جایگزین ذخایر انرژی در ماهیچه‌های شما پس از یک تمرین ورزشی سخت باشد، پروتئین انتخاب کامل‌تری نسبت به کربوهیدرات است، چون ۹ نوع آمینواسید که بدن نمی‌تواند بسازد، اما عضلات برای ترمیم به آن‌ها نیاز دارند را فراهم می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید