علائم نامعمول یک بیمار مبتلا به کرونا

علائم نامعمول یک بیمار مبتلا به کرونا

، برای همه شما آرزو می‌کنم که زودتر خوب شوید و سلامت باشید. مایعات بنوشید و دست‌هاتان را بشویید. یادتان نرود این که علایمی ندارید، به معنی این نیست که مبتلا نیستید.

کد خبر : ۷۸۵۰۱
بازدید : ۵۴۴۶
علائم نامعمول یک بیمار مبتلا به کرونا
خانم بوسکالیا می‌گوید که روز اعلام نتیجه آزمایش، «هیچ نشانه‌ای نداشتم، حتی تک سرفه

یک زن آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا، علایم و نشانه‌هایی کاملا متفاوت از دیگرانی که به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند، اخود بروز داده است.

جولیا بوسکالیا که در آزمایش کرونا نتیجه مثبت نشان داده است، در حساب کاربری توییتر خود، از نشانه‌های نامعمولی که تجربه کرده است، از جمله کاهش شنوایی، نوشته است.

این زن ۲۰ ساله گفت، از آنجا که «اطلاع‌رسانی و در میان گذاشتن تجربه‌اش با دیگران مهم است»، تصمیم گرفته است که درباره آن تجربه‌ها، به دیگران اطلاع دهد.

خانم بوسکالیا در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده است، اما فقط تب داشته است که با نشانه‌های اعلام شده بیماری یعنی «تب شبه آنفلوآنزا، خستگی و سرفه خشک» همخوانی داشت.

او در رشته توییت‌های خود نوشته است که در ایتالیا به پزشک رجوع کرد و پزشک تشخیص سرماخوردگی داد. او سپس افزوده است: «در ادامه روز، احساس کردم که شنوایی گوش چپم دارد از بین می‌رود، فکر کردم گوشم گرفته است. هنوز سرفه نمی‌کردم.»

جولیا بوسکالیا در این توییت نوشت: «امروز با عذاب بیدار شدم. سرم به شدت درد می‌کرد، گوش‌هایم تیر می‌کشید، و گلویم انگار در آتش می‌سوخت. بدنم درد می‌کرد، لرز داشتم و تب حدود چهل درجه. داروی ضدالتهاب خوردم و تمام روز در رختخواب ماندم.»

او یک روز قبل از ترک ایتالیا هنوز سرفه نمی‌کرد، و در توییتی نوشت: «هنوز نمی‌شنیدم، و در اینجا بود که توانایی چشایی و بویایی‌ام را هم از دست دادم، اما نه آبریزش بینی داشتم و نه سرفه. تمام روز سردرد داشتم که برای تسکینش قرص تایلنول خوردم. روز بعد به آمریکا برگشتم.»

خانم بوسکالیا گفت که در چهارم مارس، در بازگشت از ایتالیا به خانه در فرودگاه، از او آزمایش کووید-۱۹ گرفته نشد.

او در توییت دیگری نوشت: «این روزی است که به قبل نگاه می‌کنم و وحشت می‌کنم. برگشتم به خانه و حتی یک نفر هم از من نپرسید که کجا بودم، حتی ماموران گمرک. حتی نگاهم نکردند. در شهر‌های بزرگ پرواز عوض کردم. ولی در ذهنم کوچکترین شکی نداشتم که ویروس ندارم.»

او می‌گوید که شنوایی‌اش برگشت، و ده روز قبل از آن که آزمایشش برای ویروس کرونا مثبت تعیین شود، شروع کرد به سرفه‌های تر.

خانم بوسکالیا می‌گوید که روز اعلام نتیجه آزمایش، «هیچ نشانه‌ای نداشتم، حتی تک سرفه، اما فکر کردم جای نگرانی نیست.»

او حالا بهتر است، اما به دیگران هشدار داده است که از رفتن به سفر در روز‌های تعطیلات بهاری و دیگر سفر‌های از قبل برنامه‌ریزی‌شده خودداری کنند.

او نوشته است: «می‌دانم که خیلی از شما برای سفر در روز‌های تعطیلات بهاری، یا کار یا فعالیت‌های دیگر برنامه‌ریزی کرده‌اید. اما می‌خواهم بدانید که بسیاری از افراد در سن من هیچ نشانه‌ای بروز نمی‌دهند. می‌دانم که همه ما درباره نداشتن ویروس شوخی می‌کنیم و می‌خندیم. اما این دیگر شوخی نیست. خواهش می‌کنم سفرهاتان را لغو کنید.»

این زن ۲۰ ساله افزوده است: «خطابم به همه کسانی است که در موقعیت من هستید، برای همه شما آرزو می‌کنم که زودتر خوب شوید و سلامت باشید. مایعات بنوشید و دست‌هاتان را بشویید. یادتان نرود این که علایمی ندارید، به معنی این نیست که مبتلا نیستید.»

طبق پروژه اطلاع‌رسانی درباره کرونا توسط دانشگاه جانز هاپکینز، حدود ۴۳ هزارو ۲۱۴ نفر در ایالات متحده در آزمایش کرونا نتیجه مثبت نشان داده‌اند. شمار مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا دست‌کم ۵۳۳ نفر است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده پیشنهاد کرده است که در تلاش برای مهار انتشار همه‌گیری، برگزاری گردهمایی‌های بیش از ۵۰ نفره برای دو هفته ممنوع شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید