چه کسی هزینه تاخیر مسابقات المپیک را می‌پردازد؟

چه کسی هزینه تاخیر مسابقات المپیک را می‌پردازد؟

ژاپن تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد پوند برای آمادگی برگزاری مسابقات تابستانی المپیک برای دومین بار پرداخت کرده است، و در مرکز توکیو یک استادیوم المپیک احداث کرده و زیرساخت‌های شهر را نوسازی کرده است.

کد خبر : ۷۸۷۱۵
بازدید : ۳۷۶۵
چه کسی هزینه تاخیر مسابقات المپیک را می‌پردازد؟
پیش‌تر، در سال‌های ۱۹۱۶، ۱۹۴۰ و ۱۹۴۴، مسابقات المپیک سه بار و هر بار به دلیل وقوع جنگ، لغو شده است

رئیس کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو در نامه‌ای به ۳۳ فدراسیون بین‌المللی ورزشی، درباره این که چه کسی مسئول پرداخت هزینه تاخیر در مسابقات المپیک (که باعث می‌شود هزینه فعلی ۱۲ میلیارد پوندی این رویداد به ماه‌های آینده موکول شود) است، ابراز نگرانی کرد.

این نامه که به امضای یوشیرو موری، نخست‌وزیر سابق ژاپن رسیده است، «چالش عمده» در راه برنامه‌ریزی دوباره مسابقات المپیک تا اواخر تابستان آینده را برشمرده، و گفته که تضمینی نیست که محل در نظر گرفته شده برای هر ورزش، تا آن زمان هنوز موجود باشد.

دولت ژاپن هیچ تعاملی درباره هزینه آنچه به نظر می‌رسد گرانترین مسابقات المپیک تاریخ باشد، ارائه نداده است. با این حال، این هزینه در نتیجه تاخیر ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، افزایش نخواهد یافت.

موری تخمین زده که هزینه تاخیر یک ساله در مسابقات، «گسترده» خواهد بود و تماس کمیته برگزار کننده با هریک از فدراسیون‌های ورزشی، زنگ هشداری به نهاد‌های دولتی بر سر پرداخت برخی هزینه‌ها در ماه‌های آینده است.

موری در نامه‌ای که نشریه ورزشی اینساید د. گیمز منتشر کرده است، گفت: «هزینه اضافی ناشی از به تاخیر انداختن برنامه اجتناب‌ناپذیر است. چالش عمده این است که چه کسی و چگونه این هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد.»

ژاپن تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد پوند برای آمادگی برگزاری مسابقات تابستانی المپیک برای دومین بار پرداخت کرده است، و در مرکز توکیو یک استادیوم المپیک احداث کرده و زیرساخت‌های شهر را نوسازی کرده است.

در یک کنفرانس تلفنی در روز جمعه، کمیته بین‌المللی المپیک به تمامی کمیته‌های ملی المپیک گفت که ظرف سه هفته آینده، انتظار تاریخ تایید شده مسابقات را داشته باشند؛ هرچند ازسرگیری برگزاری مسابقات به پس از مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا موکول می‌شود. در حال حاضر تمامی رویداد‌های ورزشی در بریتانیا لغو شده است و اکثریت کشور‌های جهان، از جمله ژاپن، نیز چنین راهبردی را در پیش گرفته‌اند.

موری همچنین در نامه خود در پیامی خوشبینانه، با اشاره به تمامی طرف‌هایی که می‌خواهند مسابقات برگزار شود، گفت: «به ماموریت‌مان برای برگزاری مسابقات المپیک و پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در سال آینده ادامه می‌دهیم و نشان می‌دهیم که بشر می‌تواند به ویروس کرونا غلبه کند.»

موری گفت، کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو گروه اقدام ویژه‌ای به نام «هی‌یر وی گو» تاسیس کرده‌اند که به «هزاران» مشکل برای برنامه‌ریزی مجدد مسابقات رسیدگی می‌کند و مذاکرات آنان را به فدراسیون‌های ورزشی منعکس می‌کند تا همه صدا‌ها در این زمینه شنیده شود.

پیش‌تر، در سال‌های ۱۹۱۶، ۱۹۴۰ و ۱۹۴۴، مسابقات المپیک سه بار و هر بار به دلیل وقوع جنگ، لغو شده است. این اولین بار است که کمیته بین‌المللی المپیک مجبور به تاخیر در برگزاری مسابقات می‌شود و این امر موجب بروز مشکلاتی درباره اماکن مهم ورزشی مانند ورزشگاه‌ها، کیفیت، نحوه فروش بلیط و اسکان شده است و از همه مهمتر این که دهکده المپیک که حدود ۱۱ هزار ورزشکار و چهار هزار ورزشکار پاراالمپیک را اسکان خواهد داد، قرار است در پایان تابستان فروخته شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید