۱۱ قابلیت پنهان در سیستم‌عامل اپل

۱۱ قابلیت پنهان در سیستم‌عامل اپل

اگر شما به طور معمول باتری خود را در شب به شارژ می‌زنید، این قابلیت کاری می‌کند که بیشتر از ۸۰ درصد شارژ وارد باتری آیفون شما نشود و ۲۰ درصد آخر زمانی کامل می‌شود که به زمان آلارم گوشی نزدیک باشد..

کد خبر : ۷۸۷۴۷
بازدید : ۹۵۷۰
۱۱ قابلیت پنهان در سیستم‌عامل اپل
مصطفی عسگری | مدتی است که سیستم عامل محصولات اپل (آیفون و آی‌پد) بروزرسانی شده و امکانات جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد. بروزرسانی این سیستم‌عامل موجب شد که افراد مختلف نظرات متفاوتی داشته باشند؛ زیرا بعضی راضی و عده‌ای ناراضی بودند.

اما در همه امکانات موجود برای این سیستم عامل، بعضی قابلیت‌های پنهان نیز وجود دارد که کمتر کسی متوجه حضورشان شده است. در این گزارش بررسی می‌کنیم که این قابلیت‌های جدید چه مواردی هستند و کاربران می‌توانند چه استفاده‌ای از آن‌ها کنند. اگر شما هم از کاربران این سیستم عامل هستید حتما این گزارش را مطالعه کنید.

شارژ باتری را بهینه سازی کنید
اگر به طور مکرر باتری تلفن آیفون خود را کامل شارژ کنید و برای مدت زمان طولانی آن را نگه دارید، این مسئله می‌تواند به مرور زمان به باتری شما آسیب برساند. یک گزینه جدید در iOS ۱۳ در نظر گرفته شده است تا با یادگیری عادات شارژ و جلوگیری از شارژ سریع باتری تا ۱۰۰ درصد به طولانی‌تر شدن عمر باتری شما کمک کند.

اگر شما به طور معمول باتری خود را در شب به شارژ می‌زنید، این قابلیت کاری می‌کند که بیشتر از ۸۰ درصد شارژ وارد باتری آیفون شما نشود و ۲۰ درصد آخر زمانی کامل می‌شود که به زمان آلارم گوشی نزدیک باشد..

برای استفاده به مسیر تنظیمات > باتری > سلامت باتری رفته و این قابلیت را فعال کنید.
۱۱ قابلیت پنهان در سیستم‌عامل اپل
از اسکرول بار جدید استفاده کنید
هنگامی که در حال اسکرول کردن صفحه در مرورگر سافاری هستید، یک نوار اسکرول جدید به شما نمایش داده می‌شود. اکنون شما با استفاده از آن می‌توانید سریع‌تر در صفحه مورد نظر بالا و پایین بروید. حتی با فشار طولانی می‌توانید آن را بالا و پایین ببرید..

هر چقدر که سریع‌تر این کار را انجام دهید، سرعت اسکرول کردن افزایش پیدا می‌کند.
۱۱ قابلیت پنهان در سیستم‌عامل اپل
اسناد خود را در نرم افزار Files اسکن کنید
برنامه Files اصلاح شده اکنون به شما امکان می‌دهد اسناد را اسکن کرده و با کمی تلاش آن‌ها را مستقیماً در دستگاه یا فضای ذخیره سازی ابری ذخیره کنید. برنامه Files را باز کنید، برگه مرور را انتخاب و روی نماد سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. سپس "اسکن اسناد" را بزنید. دستگاه خود را روی سندی که می‌خواهید اسکن کنید نگه دارید و باید به طور خودکار تصویر گرفته شود..

می‌توانید چندین صفحه را در یک فایل PDF اسکن کرده و سپس در iCloud ذخیره کنید، یا پس از اتمام کار در برنامه دیگری آن را وارد کنید.
۱۱ قابلیت پنهان در سیستم‌عامل اپل
از جستجوی iMessage استفاده کنید
جستجوی پیام‌های گذشته در برنامه iMessage همیشه ناکارآمد بوده است. این بخش که قبلا به سادگی کار نمی‌کرده اکنون تغییر کرده است و شما می‌توانید یک کلمه یا عبارت در آن جستجو کنید و نتایج تقریباً فوراً نمایش داده می‌شوند. برنامه پیام‌ها را باز کرده، انگشت خود را به پایین بکشید تا قسمت جستجو باز شود و کلمه مورد نظر را جستجو کنید.

محدودیت‌های اندازه برنامه را در داده‌های تلفن همراه حذف کنید
سرانجام اپل گزینه حذف محدودیت‌های بارگیری App Store را به ما داده است. به این معنی که می‌توانید در صورت تمایل، یک بازی با اندازه بیش از یک گیگابایت را با استفاده از داده‌های تلفن همراه خود بارگیری کنید..

برای خلاص شدن از این محدودیت به تنظیمات رفته و iTunes & Store App را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید محدودیت موجود برای دانلود را برداشته و به راحتی با داده‌های تلفن همراه دانلود کنید.
۱۱ قابلیت پنهان در سیستم‌عامل اپل
برای کنترل iPad خود از ماوس استفاده کنید
بر اساس بروزرسانی iPadOS ۱۳.۴، می‌توانید از یک ماوس یا صفحه کلید برای حرکت در تلفن یا رایانه لوحی خود استفاده کنید. اپل با جدیدترین بروزرسانی خود این پشتیبانی را اضافه کرده است. شیوه اتصال کیبورد و ماوس به دستگاه دقیقاً مانند یک جفت هدفون بی‌سیم است. برای این کار به تنظیمات> عمومی> ماوس/ترک‌پد رفته و آن را سفارشی‌سازی کنید.

برنامه‌ها را از صفحه بروزرسانی حذف کنید
مدیریت برنامه‌های قدیمی که بر روی آیفون یا آی‌پد خود نصب کرده‌اید هرگز در اولویت نیست. اما از آنجا که یافتن برنامه در صفحه اصلی کار ساده‌ای نیست، افراد زیادی حوصله پیدا کردن و حذف آن‌ها را ندارند..

بعد از نصب iOS ۱۳ یا iPadOS، دفعه دیگر که برنامه‌ای را در لیست بروزرسانی‌ها مشاهده می‌کنید که دیگر نیازی به آن ندارید، انگشت خود را به سمت چپ بکشید و سپس بر روی Delete ضربه بزنید.
۱۱ قابلیت پنهان در سیستم‌عامل اپل
درون آیفون با صدای خود جستجو کنید
هر جایی که نوار جستجو را در برنامه‌های اپل خود پیدا کنید، متوجه می‌شوید که اکنون یک میکروفون در سمت راست قرار دارد. بر روی نماد جدید ضربه بزنید تا به جای اینکه تایپ کنید، جستجوی خود را از طریق صدا انجام دهید..

برنامه‌هایی مانند تنظیمات، نامه‌ها، پیام‌ها و نمایش امروز فقط چند نمونه از قسمت‌هایی است که می‌توانید گزینه جستجوی صوتی جدید را در آن‌ها استفاده کنید.
۱۱ قابلیت پنهان در سیستم‌عامل اپل

عکس‌ها را بدون اطلاعات مکان به اشتراک بگذارید
اکنون می‌توانید اطلاعات مکان را از یک عکس هنگامی که مستقیماً از برنامه Photos به اشتراک می‌گذارید، جدا کنید. گزینه جدید بدان معنی است که می‌توانید عکس را بر روی نقشه جغرافیایی بگذارید و می‌توانید مکان ضبط را مشاهده کنید، اما وقتی آن را در رسانه‌های اجتماعی، ایمیل یا پیام‌ها به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید آن اطلاعات را جدا کرده و هرگونه اطلاعات مکانی را به صورت خصوصی حفظ کنید..

عکسی (یا عکس هایی) را که می‌خواهید در برنامه Photos به اشتراک بگذارید انتخاب کنید و سپس روی گزینه‌ها در بالای صفحه ضربه بزنید و مکان را از زیر بخش دارای برچسب غیرفعال کنید.
۱۱ قابلیت پنهان در سیستم‌عامل اپل

عکس‌ها را در iCloud به اشتراک گذارید
هنگامی که تعداد زیادی عکس یا یک فیلم طولانی به اشتراک می‌گذارید، اپل به طور خودکار همه موارد را در iCloud بارگذاری می‌کند و لینکی را برای ارسال شما ایجاد می‌کند. با این ویژگی جدید لازم نیست کار دیگری بجز انتخاب برخی عکس‌ها و فیلم‌ها برای ارسال از طریق پیام‌ها انجام دهید.

از نشانگر صدای جدید استفاده کنید
یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کاربران محصولات اپل برای مدت طولانی آن را درخواست می‌کردند و اپل سرانجام آن را تغییر داد، نشانگر میزان صدا است. شاخص میزان صدا در iOS ۱۳ بسیار کوچکتر است و از طرف صفحه نمایش به سمت شما می‌چرخد. وقتی شما در حال تنظیم صدا هستند این نشانگر به یک خط کوچک تبدیل می‌شود و پس از این که میزان صدای مناسب را پیدا کنید مخفی می‌شود.

قسمت "پنهان" در اینجا این است که وقتی آن نوار سفید روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود، می‌توانید به جای استفاده از دکمه‌های فیزیکی در کنار آیفون یا آیپد خود، از انگشت خود برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

کلام آخر
ما امروز چند مورد از قابلیت‌های پنهان جدیدترین سیستم عامل اپل را بررسی کردیم. به احتمال زیاد هنوز قابلیت‌های پنهانی در این سیستم‌عامل وجود دارد که باید کشف شوند. امیدواریم از این قابلیت‌ها استفاده کرده و برای شما کاربرد داشته باشند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید