پیدایش ناگهانی یک گودال عظیم در آفریقا

پیدایش ناگهانی یک گودال عظیم در آفریقا

در بعضی از ساختمان ها، سقف تخریب شد، در برخی نقاط، پنجره‌ها از جا کنده شدند و دیوار‌ها تا حدی فرو ریختند، اما بیشتر ساختمان‌ها "فقط" با ترک‌های کوچک دچار خسارت شدند.

کد خبر : ۷۸۸۴۴
بازدید : ۵۴۲۶
پیدایش ناگهانی یک گودال عظیم در آفریقا
یک گودال بسیار بزرگ در نیجریه و در نزدیکی یک مجتمع مسکونی به طور ناگهانی ایجاد شده است. روز شنبه ۲۸ مارس، اواخر شب در جنوب نیجریه در شهر آکورا، صدای یک انفجار قدرتمند شنیده شد. شهروندانی که به خیابان شتافتند دریافتند که دهانه بزرگی از منشا ناشناخته در نزدیکی مجتمع املاک مسکونی شکل گرفته است.

همانطور بررسی صحنه نشان داده، قطر گودال ۲۱ متر و عمق آن ۷.۸ متر است. ظاهراً یک انفجار یا سقوط یک جسم آسمانی موجب باز شدن سفره آب زیرزمینی شده است، همانطور که آب در لبه‌های دهانه شروع به نشت می‌کرد. سنگ‌ها و خاک پرتاب شده به هوا در شعاع یک کیلومتری از آن کشف شد.
حدود صد خانه متحمل خسارت‌های گوناگونی شد: در بعضی از ساختمان ها، سقف تخریب شد، در برخی نقاط، پنجره‌ها از جا کنده شدند و دیوار‌ها تا حدی فرو ریختند، اما بیشتر ساختمان‌ها "فقط" با ترک‌های کوچک دچار خسارت شدند. هیچ اثری از انفجار در دهانه و اطراف آن پیدا نشده است، هیچ خبری از آتش سوزی در خانه‌ها نبوده است.

به نوشته پرتال The News نیجریه، اقدامات برای مقابله با شیوع عفونت کرونا‌ویروس COVID-۱۹ از قربانیان زیاد جلوگیری کرد. واقعیت این است که یک مدرسه شبانه روزی در نزدیکی گودال نامبرده به دلیل گسترش اپیدمی قرنطینه شده بود و همچنین نیایش روز جمعه کلیسای مجاور (که سقف آن کاملاً فرو ریخته) لغو شد.
با این وجود، هنوز یک نسخه واحد از دلایل بروز این حادثه در بین دانشمندان، سیاستمداران و سرویس‌های اضطراری وجود ندارد.

شماری از مقامات گزارش دادند که این دهانه در اثر انفجار کامیون با مواد منفجره مهندسی، که به سمت کشور همسایه می‌رفت، ایجاد شده است. پلیس در ابتدا به حمله تروریستی مشکوک شد. نیجریه، اگرچه یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌های آفریقا است، اما اوضاع در آنجا هنوز ناآرام است.
از طرف دیگر، زمین شناسان و اخترشناسان گزینه سقوط یک شهاب سنگ را مطرح کردند. این امر از طریق شکل دهانه و نبود اثری از مهمات توضیح داده می‌شود. از طرف دیگر اشیاء اسرارآمیز فلزی در گودال پیدا شده اند، اما هیچ اثری از جسم آسمانی به خودی خود پیدا نشده است.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید