راه‌های افزایش طول عمر پرینتر؛ چگونه عمر پرینتر را افزایش دهیم؟

راه‌های افزایش طول عمر پرینتر؛ چگونه عمر پرینتر را افزایش دهیم؟

پرینترها انواع مختلفی دارند که برای عملکردهای مختلفی ساخته شده اند. برندهای معتبر زیادی اقدام به تولید پرینتر می کنند که کیفیت هرکدام از آن ها نسبت به دیگری متفاوت بوده و هر برند دارای ویژگی های مثبتی است که برند دیگر از آن فاقد است. در این بخش قصد داریم نکاتی را به شما عزیزان معرفی کنیم که رعایت آن ها طول عمر دستگاه پرینترتان را افزایش داده و باعث می شود بهترین عملکرد را داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

کد خبر : ۷۸۹۰۸
بازدید : ۹۲۹۷

راه‌های افزایش طول عمر پرینتر؛ چگونه عمر پرینتر را افزایش دهیم؟

فرادید | همان طور که می دانید، امروزه یکی دستگاه هایی که وجود آن در هر سازمان و اداره ای لازم و ضروری است دستگاه چاپگر یا پرینتر می باشد. این دستگاه برای بسیاری از قشرهای جامعه اهمیت زیادی دارد و نبود آن موجب مشکلات زیادی می شود. پرینترها انواع مختلفی دارند که برای عملکردهای مختلفی ساخته شده اند. برندهای معتبر زیادی اقدام به تولید پرینتر می کنند که کیفیت هرکدام از آن ها نسبت به دیگری متفاوت بوده و هر برند دارای ویژگی های مثبتی است که برند دیگر از آن فاقد است.

به گزارش فرادید، یکی از عواملی که باعث اختلال در عملکرد پرینترتان می شود، گرد و خاک و کثیفی درون آن هاست. به همین علت پیشنهاد می کنیم ماهی حداقل یک بار اقدام به تمیز کردن داخل پرینترتان کرده تا مشکلی برای دستگاه شما به وجود نیاید. برخی از پرینترها دارای سیستمی هستند که به صورت اتوماتیک داخل دستگاه را تمیز کرده و یا از ورود گرد و خاک به داخل دستگاه جلوگیری می کنند. اگر دستگاه شما دارای قابلیت Auto clean است دیگر نیازی به تمیزکردن ماهانه نیست و می توانید از دوره های سه ماهه را برای گردگیری داخل دستگاه استفاده کنید.

محل قرارگیری دستگاه پرینتر

رطوبت، عامل دیگری است که در عملکرد دستگاه شما مشکل ایجاد می کند. اگر دستگاه تان را در محیطی مرطوب قرار دهید، ممکن است کاغذها در هنگام چاپ داخل پرینتر گیر کرده و عملیات چاپ با مشکل روبرو شود. رطوبت برای کاغذها نیز مشکل ایجاد می کند. کاغذهایی که در محل مرطوب قرار می گیرند، کیفیت پایینی داشته و جوهر روی آن ها به خوبی نقش نمی بندد؛ علاوه بر این ممکن است بر اثر رطوبت چند کاغذ به هم چسبیده و هنگامی که داخل دستگاه چاپ قرار می گیرد عملکرد چاپ را با مشکل مواجه کرده و باعث شود کاغذ داخل دستگاه گیر کند. همچنین قبل از قرار دادن کاغذ داخل پرینتر آن را فوت نکنید چراکه فوت کردن شما جریان الکتریسیته ای روی کاغذ ایجاد می کند که باعث گیر کردن آن داخل دستگاه می شود.

راه‌های افزایش طول عمر پرینتر؛ چگونه عمر پرینتر را افزایش دهیم؟

سرویس و نگهداری مستمر

اگر می خواهید طول عمر پرینترتان را افزایش دهید، به صورت مستمر به سرویس و تعمیر آن بپردازید. نگهداری صحیح از پرینتر و سرویس های دوره ای باعث می شود اختلالاتی که ممکن است در دستگاه شما به وجود بیاید به حداقل رسیده و پرینتر بهترین عملکرد را داشته باشد. سرویس دستگاه پرینتر شامل مواردی همچون تعویض کارتریج، تعمیر غلطک و فیوزر، تمیز کردن داخل دستگاه و تعمیر و تعویض قطعات خراب است. سعی کنید برای سرویس دستگاه تان از نمایندگی های برند پرینترتان استفاده نمایید. برای مثال اگر پرینتر شما HP است، از سرویس کار نمایندگی HP کمک بگیرید؛ چرا که آن ها بیشترین اطلاعات را راجع به دستگاه شما دارند.

عملکرد متناسب با دستگاهتان داشته باشید

برخی از دستگاه های پرینتر که از سرعت و قدرت بالاتری نسبت به دستگاه های رده پایین تر برخوردار هستند، قابلیت چاپ 150 الی 200 صفحه را در یک نوبت دارند. این عدد در پرینترهای معمولی به 50 الی 70 عدد می رسد؛ به همین دلیل نباید از پرینترهای معمولی بهره وری پرینترهای سرعتی و قدرتمند را توقع داشت. اگر نحوه بکارگیری دستگاه پرینتر توسط شما به گونه ای باشد که بدون توجه به حداکثر قدرت چاپ آن در یک ساعت اقدام به چاپ و پرینت بیش از حد گفته شده بکنید، دستگاه تان در کوتاه مدت با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد و پس از مدتی از کار خواهد افتاد. به همین دلیل پرینترهای عمری که مدت زمان زیادی برای افراد کار می کنند، دارای حد مشخصی از عملکرد هستند که توسط صاحبان آن ها رعایت می شود.

راه‌های افزایش طول عمر پرینتر؛ چگونه عمر پرینتر را افزایش دهیم؟

کیفیت کاغذ چاپی

انواع مختلفی کاغذ در بازار وجود دارد که دارای کیفیت های مختلفی هستند. تورم های اخیر قیمت کاغذ را چندین برابر سال های پیش کرده است و این موضوع باعث شده شرکت هایی که از تعداد زیادی کاغذ برای چاپ استفاده می کنند، اقدام به خرید کاغذهایی کنند از نظر اقتصادی به صرفه است. کاغذهای ارزان قیمت معمولا کیفیت خوبی نداشته و ممکن است با دستگاه شما سازگاری نداشته باشد و این امر باعث کاهش عملکرد بهینه دستگاه شما شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید