شکسته شدنِ قرنطینه بعد از ۷۶ روز، ووهان در دستِ ساکنان

شکسته شدنِ قرنطینه بعد از ۷۶ روز، ووهان در دستِ ساکنان

چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای نخستین بار از زمانِ شیوعِ ویروسِ کرونا هیچ مرگی به دلیلِ کوید-۱۹ در این کشور گزارش نشده است.

کد خبر : ۷۹۰۷۹
بازدید : ۴۷۷۳
فرادید | مردمی که در شهرِ کانونِ ویروسِ کرونا در چین زندگی می‌کنند برای نخستین بار طی ۷۶ روز گذشته اجازه پیدا کردند خانه‌های خود را ترک کنند. این درحالیست که هنوز بیم آن می‌رود با شکستِ زودهنگامِ قرنطینه میزانِ عفونت دوباره شدت یابد.

با مشخص شدنِ خاستگاهِ کوید-۱۹، چین شهرِ ووهان را در روز ۲۳ ژانویه به طور کامل مسدود کرد. اما از نخستین لحظاتِ بامدادِ چهارشنبه، قطار‌ها جا‌به‌جایی مسافران را در شهر آغاز کردند و بزرگراه‌های اصلی شهر شلوغ شد.

ووهان ۱۱‌میلیون نفر جمعیت دارد. از این تعداد ۵۰۰۰۰‌نفر با ویروسِ کرونا آلوده شده و ۲۵۷۱‌نفر جانِ خود را از دست داده‌اند. پیامِ برداشته شدنِ قرنطینه به سرعت در شبکه‌های اجتماعیِ داخلی چین و توئیتر دست به دست شد. عباراتی نظیری «ووهان قرنطینه را برداشت» و «ووهان خوش آمدی!» در میانِ پیام‌ها به چشم می‌خورد.

فروشِ بلیت‌ها نشان می‌دهد که ۵۵۰۰۰‌نفر در روز چهارشنبه بیرون از خانه به سر خواهند برد. در زمانِ اوجِ شیوعِ ویروس، تمام شهر به جز نیروی پلیس و کارکنانِ پزشکی در قرنطینه بودند. چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای نخستین بار از زمانِ شیوعِ ویروسِ کرونا هیچ مرگی به دلیلِ کوید-۱۹ در این کشور گزارش نشده است.

شهرِ ووهان طی ۱۴ روز گذشته فقط دو موردِ جدیدِ ابتلا را ثبت کرده است. اما مقاماتِ چین نگرانِ افرادِ بی‌علامت و کسانی هستند که از خارج واردِ چین می‌شوند. مسئولانی بهداشتیِ این کشور همچنان به مردم توصیه می‌کنند اگر ضرورت ندارد، از محله، شهر و استان خارج نشوند.

یکی از شهروندانِ چین که در روز چهارشنبه برای نخستین بار از خانه خارج شده است، گفته او و خانواده‌اش به مناسبت تعطیلاتِ سالِ نو چینی واردِ این شهر شدند و از آن زمان در شهر گیر افتاده‌اند. او به رویترزِ گفته است: «از اینکه بعد از این مدت به گوآندونگ بر می‌گردم بسیار خوشحالم. داریم بالاخره به خانه بر می‌گردیم.»

مسئولانِ هنگ‌کنگ گفته‌اند که فاصله گذاریِ اجتماعی شاملِ تعطیلیِ برخی از رستوران‌ها و غذاخوری‌ها و منعِ برگزاریِ مراسم عمومی تا روز ۲۳ آوریل برقرار خواهد بود.

سینماها، باشگاه‌های ورزشی، کلوپ‌های شبانه، آرایشگاه‌ها و سالن‌های ماساژ همچنان در هنگ‌کنگ تعطیل هستند.
بیش از ۱.۳‌میلیون نفر در جهان به ویروسِ کرونا آلوده شده و از این تعداد نزدیک به ۷۴‌هزار نفر جانِ خود را از دست داده‌اند.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید