با زن‌ها جاده‌ها «واقعاً» امن‌تر است

با زن‌ها جاده‌ها «واقعاً» امن‌تر است

مردان در هر نوع وسیله نقلیه‌ای خطرِ بیشتری برای سایرِ استفاده‌کنندگان از جاده‌ها داشتند. به‌طور دقیق مردان در ۵‌عدد از ۶‌عدد وسیله نقلیه‌ای که رانده بودند، خطراتِ مرگباری برای سایرین ایجاد کرده بودند. ۹۵‌درصد از مرگ‌های ناشی از تصادف با کامیون وقتی رخ می‌دهد که مردان پشتِ فرمانِ کامیون‌ها هستند.

کد خبر : ۷۹۰۸۳
بازدید : ۳۰۲۹
با زن‌ها جاده‌ها «واقعاً» امن‌تر است
فرادید | رانندگانِ مرد بسیار خطرناک‌تراز زنان در جاده‌ها می‌رانند؛ این را نتیجه پژوهشی نشان می‌دهد که رانندگانِ وسائل نقلیه متفاوت را آزمون کرده است.

محققان از دانشگاهِ وستمینیستر در انگلستان آمارِ مربوط به تصادفات و سوانح جاده‌ای، ترافیک و میزانِ مسافرت‌ها در سطحِ ملی در انگلستان را مطالعه کردند.

آن‌ها خطری را که زنان و مردان در هنگامِ استفاده از انواعِ وسائل نقلیه از جمله دوچرخه، اتومبیل، تاکسی، وانت، اتوبوس، کامیون و موتور برای سایرین در جاده ایجاد می‌کنند را بررسی کردند.
بیشتر بخوانید:

نتایجِ پژوهشِ آن‌ها نشان داد که برای کاهشِ تصادفاتِ جاده‌ای زنان باید به جای مردان در شغل‌های حمل‌ونقل استخدام شوند.

نمونه‌های این پژوهش زنان و مردانی بودند که به ازای هر وسیلۀ نقلیۀ موردِ مطالعه یک‌میلیارد مایل در جاده‌های شهری و روستایی تردد کرده بودند.

یافته‌های پژوهش نشان داد که مردان در هر نوع وسیله نقلیه‌ای خطرِ بیشتری برای سایرِ استفاده‌کنندگان از جاده‌ها داشتند. به‌طور دقیق مردان در ۵‌عدد از ۶‌عدد وسیله نقلیه‌ای که رانده بودند، خطراتِ مرگباری برای سایرین ایجاد کرده بودند.

در این بین، خطری که مردان پشتِ فرمانِ خودرو و وانت ایجاد می‌کردند، نسبت به خطری که زنان در هنگامِ رانندگی با همین وسائل ایجاد می‌کردند، به‌ازای هر ۱‌مایل ۲‌برابر بود. این رقم در موردِ رانندگی با کامیون ۴‌برابر و در موردِ موتور ۱۰‌برابر بود.

دکتر ریچل آلدرد، از دانشگاهِ وستمینیستر که هدایتِ این پژوهش را برعهده داشته است، می‌گوید نکته اینجاست که شغل‌های مربوط به رانندگی و حمل‌ونقل، شغل‌های مردانه هستند؛ به این معنی که تعدادِ مردان در آن‌ها بیشتر از زنان است.

این مطالعه نشان داد که ۹۵‌درصد از مرگ‌های ناشی از تصادف با کامیون وقتی رخ می‌دهد که مردان پشتِ فرمانِ کامیون‌ها هستند.

دکتر آلرد گفت: «اگر در این زمینه تعادلِ جنسیتیِ بیشتری برقرار شود، شاهدِ کاهشِ تلفاتِ جاده‌ای خواهیم بود.»

«ما به سیاست‌گذاران پیشنهاد می‌دهیم که نسبت به برقراریِ تعادلِ جنسیتی در این مشاغل اقدام کنند؛ زیرا نتایج نشان می‌دهد که اگر مردان در این شغل‌ها برتری داده شوند، تعدادِ بیشتری از کاربرانِ جاده‌ها جانِ خود را از دست خواهند داد.»

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید