همه‌گیری در جهان هر ۲۰ سال یک‌بار

همه‌گیری در جهان هر ۲۰ سال یک‌بار

هزینه آن به اندازه بودجه دفاعی نیست، اما سرمایه‌گذاری ضروری‌ای خواهد بود. بعضی از این سرمایه‌گذاری‌ها به امور پزشکی در سایر زمینه‌ها نیز کمک می‌کند

کد خبر : ۷۹۱۵۴
بازدید : ۴۲۳۱
همه‌گیری در جهان هر ۲۰ سال یک‌بار
آقای گیتس هفته گذشته در مقاله‌ای در «واشنگتن پست» گفت که آمریکا نیاز به رویکردی متحد در برخورد با این همه‌گیری دارد

بیل گیتس هشدار داده است که همه‌گیری ویروسی مشابه شیوع ویروس کرونا، می‌تواند هر ۲۰ سال یک‌بار رخ دهد. گیتس در یک سخنرانی از مجموعه سخنرانی‌های «تد» در سال ۲۰۱۵، هشدار داده بود که دنیا آماده برخورد با همه‌گیری جهانی نیست و بر اهمیت برنامه‌ریزی تاکید کرده بود.

او چند روز پیش در گفتگو با روزنامه «فایننشال تایمز» گفت، بعضی دولت‌ها برای بحران کنونی تدارک ندیده بودند، اما در آینده دولت‌ها آمادگی خواهند داشت. گیتس توضیح داد که «این بزرگترین رویدادی است که مردم در کل زندگی‌شان تجربه می‌کنند»، و افزود که انتظار آن‌ها این است که دولت‌ها برای موارد شیوع ویروس در آینده آماده باشند.

به باور او، سامانه‌هایی در زمینه هشدار زودرس و مجموعه دارو‌های ضد ویروسی برپا خواهند شد، و افزود که «هزینه انجام تمام این کار‌ها در مقایسه با آن‌چه اکنون باید از سر بگذرانیم، بسیار اندک است».

گیتس گفت: «و حالا مردم متوجه می‌شوند که خوب، با این همه مسافرت جهانی که انجام می‌شود، پس واقعا احتمال زیادی هست که حدودا هر ۲۰ سال یک بار یکی از این ویروس‌ها در بگیرد، و انتظار شهروندان این است که دولت‌ها به این موضوع اولویت دهند.»

او توضیح داد که برنامه‌ریزی برای همه‌گیری، فوایدی فراتر از این موضوع هم دارد. گیتس گفت: «هزینه آن به اندازه بودجه دفاعی نیست، اما سرمایه‌گذاری ضروری‌ای خواهد بود. بعضی از این سرمایه‌گذاری‌ها به امور پزشکی در سایر زمینه‌ها نیز کمک می‌کند»

او افزود: «ساخت واکسن و آزمایش‌های ارزان و سریع، فقط به درد همه‌گیری نمی‌خورند.»

گیتس که از بنیانگذاران شرکت «مایکروسافت» است، به این روزنامه گفت که امیدوار است دولت‌ها در سراسر جهان آماده برخورد با همه‌گیری بعدی باشند، اما همچنین افزود: «نمی‌بایست چندین تریلیون دلار از دست می‌دادیم تا به این‌جا برسیم.»

گیتس هفته گذشته در مقاله‌ای در روزنامه «واشنگتن پست» گفت که آمریکا نیاز به رویکردی متحد در برخورد با این همه‌گیری دارد. او نوشت: «ما ابتدا می‌بایست رویکردی پیگیر و سراسری در زمینه تعطیلی‌ها داشته باشیم. علیرغم خواسته کارشناسان بهداشت عمومی، هنوز بعضی ایالت‌ها و فرمانداری‌ها هستند که سیاست قرنطینه و تعطیلی را کامل اجرا نکرده‌اند.»

او افزود: «در بعضی ایالات ساحل‌ها هنوز باز هستند. در بعضی ایالات دیگر، رستوران‌ها هنوز غذا سرو می‌کنند.» طبق آمار پروژه ردیابی دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از ۴۷۵۷۴۹ نفر در آمریکا مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند. میزان کشته‌شدگان به حداقل ۱۷۹۲۵ نفر رسیده است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید