سریال‌هایی که در ماه رمضان ۹۹ از تلویزیون خواهید دید

سریال‌هایی که در ماه رمضان ۹۹ از تلویزیون خواهید دید

پیش از این قرار بود «می‌جان» به عنوان سریال مناسبتی در ماه مبارک رمضان هرشب روی آنتن شبکه سه سیما برود، اما تصویربرداری این سریال مدت هاست به جهت شیوع بیماری کرونا متوقف شده و تنها بخشی از سکانس‌های پایانی آن باقی مانده است، حالا تصویربرداری آن به زمان دیگری موکول شده، تا جای خود را در ماه رمضان به سریال "سرباز" به کارگردانی "هادی مقدم دوست" بدهد.

کد خبر : ۷۹۱۹۰
بازدید : ۳۷۸۶
سریال‌هایی که در ماه رمضان از تلویزیون خواهید دید
فرادید | کمتر از یک هفته تا آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده وطبق روال سال‌های گذشته تلویزیون چهار سریال برای این ایام تدارک دیده است. سریال‌هایی که برخی از آن‌ها برای مخاطب آشنا هستند و برخی هم برای اولین بار قرار است که از رسانه ملی پخش شوند.

به گزارش فرادید، «زیرخاکی» به کارگردانی "جلیل سامان" از شبکه یک، «بچه مهندس ۳» به کارگردانی " علی غفاری" از شبکه دو، «سرباز» به کارگردانی "هادی مقدم دوست" از شبکه سه و «پدر پسری» به کارگردانی "محمدرضا حاجی غلامی" از شبکه پنح سیما، چهار سریالی هستند که پس از افطار در ماه مبارک رمضان پیش رو از تلویزیون پخش می شوند.
براساس گزارش ها ژانر سه سریال زیرخاکی، سرباز و پدرپسری کمدی است.
سریال‌هایی که در ماه رمضان از تلویزیون خواهید دید

"زیرخاکی" شبکه یک سیما

مجموعه تلویزیونی «زیرخاکی» به تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا و کارگردانی "جلیل سامان" که در گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم تهیه می‌شود، در حال آماده‌سازی و انجام مراحل فنی برای پخش در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما است.
«زیرخاکی» که از ۳۰ مرداد ۹۸ کلید خورد، دومین همکاری سامان و نصیری‌نیا پس از سریال «نفس» است که رمضان ۹۶ از شبکه سه پخش شده بود.

این سریال دو فصل دارد و ساخت فصل دوم آن با شیوع ویروس کرونا در کشور و محدودیت‌هایی که پیش آمد همزمان شد و بخش‌هایی از این فصل ناتمام مانده است؛ به ویژه بخش‌هایی که بنا بود در خارج از کشور ساخته شود.

زیرخاکی از آثاری است که سعی دارد بخشی از فرآیند‌های اجتماعی کشور را با نگاهی متفاوت روایت کند.

این مجموعه در لوکیشن‌های متعددی جلوی دوربین رفته و داستان آن درباره مردی است که به دنبال «زیرخاکی» است و برای یافتن گنج درگیر ماجرا‌هایی می‌شود.

رضا نصیری‌نیا تهیه‌کننده تلویزیون به همراه جلیل سامان کارگردان سریال پس از ساخت سریال نفس دومین تجربه مشترک خود را رقم می‌زنند.

نقش اول مرد سریال به عهده پژمان جمشیدی و نقش اول زن را ژاله صامتی عهده‌دار است. همچنین هادی حجازی‌فر، نادر فلاح، امید روحانی، ایرج سنجری، اصغر نقی‌زاده، گوهر خیراندیش و... نیز در این سریال ایفای نقش می‌کنند.
سریال‌هایی که در ماه رمضان از تلویزیون خواهید دید

"بچه مهندس ۳" از شبکه دو

مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس۳» به کارگردانی "علی غفاری" و تهیه‌کنندگی "سعید سعدی" در ایام رمضان روی آنتن شبکه دوم سیما می‌رود. سعید سعدی با تأیید این خبر گفت: پخش سری سوم سریال «بچه مهندس ۳» در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما قطعی شده و به‌زودی تیزر‌های مجموعه نیز منتشر می‌شود.

به گفته‌ی این تهیه‌کننده، محور اصلی داستان این فصل از سریال در ادامه دو فصل گذشته خواهد بود.
در فصل جدید این سریال چهار هنرمند جدید به نام‌های محمود خسرومن، سینا ماهر، نسیم باقریان و یاسمن قلی پور معرفی می‌شوند.

داستان این مجموعه در تاریخ معاصر و در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی پسری به اسم جواد جوادی مطرح می‌شود و زندگی پسری را تصویر می‌کند که در کودکی رها شده و در پرورشگاه بزرگ می‌شود و …

نقش کودکی جواد جوادی (فصل اول) را یونا تدین ایفا کرد و مانی رحمانی نقش نوجوانی جواد جوادی (فصل دوم) را ایفا کرد. در فصل سوم سریال بچه مهندس روزبه حصاری نقش جوانی جواد جوادی را بر عهده خواهد گرفت.

گرچه نام بچه مهندس، ممکن است یک اثر فانتزی یا طنز را در ذهن تداعی کند، اما این سریال یک درام اجتماعی است و داستان زندگی پسری را کمی بعد از تولد در نیمه دوم دهه ۶۰ تا امروز به نمایش می‌گذارد.

فرهاد قائمیان، کامران تفتی و ثریا قاسمی، به همراه روزبه حصاری، سعید کریمی، مهشید جوادی، کاوه سماک‌باشی، فرناز رهنما، حدیث چهره‌پرداز، خیام وقارکاشانی، مهسا مهجور، سارا شاهرودیان، بهنام مومنی، مهرزاد جعفری و مانی رحمانی، (با معرفی) محمود خسرومنش، امید ماهر، نسیم باقریان، یاسمن قلی‌پور و (با حضور) سیدمهرداد ضیایی، کریم اکبری‌مبارکه، عباس جمشیدی، فرید قبادی، کریم قربانی، اتابک نادری، افشین نخعی، سلمان فرخنده، فریده دریامج، شیوا خسرومهر، آرش نوذری، احسان امانی، احسان مهدی و حسن اسدی بازیگرانی هستند که در فصل سوم «بچه مهندس ۳» به ایفای نقش پرداخته‌اند.
سریال‌هایی که در ماه رمضان از تلویزیون خواهید دید

"سرباز" به جای " می جان" از شبکه سه

پیش از این قرار بود «می‌جان» به عنوان سریال مناسبتی در ماه مبارک رمضان هرشب روی آنتن شبکه سه سیما برود، اما تصویربرداری این سریال مدت هاست به جهت شیوع بیماری کرونا متوقف شده و تنها بخشی از سکانس‌های پایانی آن باقی مانده است، حالا تصویربرداری آن به زمان دیگری موکول شده، تا جای خود را در ماه رمضان به سریال "سرباز" به کارگردانی "هادی مقدم دوست" بدهد.
سریال «سرباز» به کارگردانی "هادی مقدم دوست" و تهیه کنندگی "محمدرضا شفیعی"، قرار است در ماه رمضان از شبکه سوم سیما پخش شود. البته پیش از این سریال «می جان» گزینه ماه رمضان شبکه سه بود.

سریال ۵۰ قسمتی «سرباز» در شهر‌های مختلفی، چون تهران، لواسان، ساوه، قم، زاهدان، اهواز، خرمشهر، آبادان، زابل، قزوین، دماوند، پرند، مشهد و در کشور عراق در شهر‌های کربلا و نجف تصویربرداری شده است.

«سرباز» که محصول مشترک گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما و ستاد کل نیرو‌های مسلح (قرارگاه مهارت آموزی) است، جلوه‌های ویژه سنگینی دارد و ضبط نریشن آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، پدرام شریفی، رویا تیموریان، نیما شعبان نژاد، سیاوش خیرابی، علی عامل هاشمی، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، گلوریا هاردی، افسانه کمالی، جواد خواجوی، فرحناز منافی ظاهر، کاوه آهنگر، مهتاب ثروتی، محبوبه صادقی، دریا بخشنده، مهدی مستبصری و … از بازیگران این مجموعه هستند.
این سریال حکایت سرباز وظیفه‌ای به نام یحیی، همسرش یلدا و رفقای هم خدمتی اش است و در خلاصه داستان آن آمده: در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع، شب نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع...
سریال‌هایی که در ماه رمضان از تلویزیون خواهید دید

"پدر پسری" از شبکه ۵

سریال طنز «پدر پسری» ساخته "محمدرضا حاجی‌غلامی" و تهیه‌کنندگی "رضا جودی" در حال آماده سازی در ۴۰ قسمت برای پخش از شبکه ۵ سیما است که از ابتدای ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

این سریال اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» به قلم مهرداد صدقی است که به صورت طنز و اپیزودیک پخش می‌شود.

«پدر پسری» در قالب طنز موقعیت ساخته شده و نویسندگی آن بر عهده احسان ثقفی، حسین حقیقی و محمد پایدار است.

«پدر پسری» این روز‌ها با حضور بازیگرانی، چون مهران رجبی، عزت‌الله مهرآوران، مریم سرمدی، افشین سنگ چاپ، محمدجواد جعفرپور٬ کتایون بختیاری و یدالله شادمانی در مراحل پایان تصویر‌برداری است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید