بوریس جانسون از بیمارستان مرخص شد

بوریس جانسون از بیمارستان مرخص شد

جانسون از عموم مردم به دلیل حمایت از کارکنان بخش بهداشت و درمان در خدمات سلامت همگانی بریتانیا و پیروی از توصیه دولت برای ماندن در خانه و جلوگیری از انتشار ویروس تشکر کرد.

کد خبر : ۷۹۱۹۹
بازدید : ۴۶۳۵
بوریس جانسون از بیمارستان مرخص شد
وضعیت عمومی بوریس جانسون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده است
بوریس جانسون هفت روز پس از بستری شدن در بیمارستان، مرخص و راهی اقامتگاه روستایی خود شد تا دوران نقاهت را در آنجا سپری کند. نخست وزیر بریتانیا بنا به توصیه پزشکانش قرار نیست فورا به سر کار بازگردد و به جای آن در چکرز، ملک روستایی خود واقع در باکینگهام‌شایر، بر بهبود و بازیافت سلامت خود تمرکز خواهد کرد.

جانسون در یک پیام ویدیویی پراحساس گفت، کارکنان سرویس سلامت همگانی «بی‌تردید، جان مرا نجات دادند»، و به طور مشخص از دو پرستار نام برد و از آنان تشکر کرد و گفت: «در هر شرایطی» بر بالین او بودند.

او گفت: «برای بیان ادای دِین» به پزشکان و پرستارانی که جانش را نجات دادند، «کلمات قاصرند»، اما از جنی، پرستاری از نیوزیلند، و لوئیز، پرستار پرتغالی، سپاسگزاری کرد که برای اطمینان از وضعیت، او ۴۸ ساعت بر بالینش بودند.

جانسون گفت: «دلیل این که در نهایت بدنم شروع کرد به گرفتن اکسیژن کافی، این بود که هر ثانیه شب آنان مراقب من بودند و فکر می‌کردند و اهمیت می‌دادند و به نیاز‌های من رسیدگی می‌کردند.»

«از همین روست که می‌دانم چگونه در سرتاسر کشور، در ۲۴ ساعت شبانه‌روز، در هر ثانیه و هر ساعت، صد‌ها و هزاران تن از کارکنان بخش خدمات سلامت همگانی با همان وجدان کاری و دقتی که جنی و لوئیس داشتند، مشغول کارند.»

جانسون از عموم مردم به دلیل حمایت از کارکنان بخش بهداشت و درمان در خدمات سلامت همگانی بریتانیا و پیروی از توصیه دولت برای ماندن در خانه و جلوگیری از انتشار ویروس تشکر کرد. او گفت که با نیروی خدمات بهداشت و سلامت، می‌توان بر ویروس کرونا چیره شد: «این بهترین بخش کشور و شکست‌ناپذیر است. این بخش با عشق نیرو می‌گیرد.»

پیام امیدبخش آقای جانسون پس از اعلام خبر ترخیص او ازبیمارستان سنت‌توماس در لندن و انتقال وی به چکرز، از سوی دفتر نخست‌وزیری بریتانیا منتشر شد. یک سخنگوی دولت بریتانیا گفت: «بنا به توصیه پزشکان، نخست‌وزیر فورا به سر کار بازنمی‌گردد. او مایل است از همه در بیمارستان سنت توماس به دلیل مراقبت فوق‌العاده از او سپاسگزاری کند.»

«او برای تمامی کسانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند دعا می‌کند.» کمی پس از اعلام این خبر، چندین اتومبیل، از جمله «ون»‌های پلیس در حال ترک بیمارستان سنت توماس مشاهده شدند.

کری سایموندز، نامزد آقای جانسون گفت: «از کادر خدمات سلامت همگانی بی‌نهایت سپاسگزارم.» او همچنین گفت، در پی لحظه‌هایی «بسیار تاریک» در جریان جدال نخست‌وزیر با ویروس، احساس شادمانی می‌کند.

سایموندز نیز به ویروس مبتلا شده است، گفت: «بی‌نهایت از کار فوق‌العاده کادر خدمات سلامت همگانی ممنونم. کارکنان بیمارستان سنت توماس عالی بودند. هرگز نخواهم توانست زحمات شما را جبران کنم و همواره قدردان شما خواهم بود.»

او افزود: «در هفته گذشته زمان‌هایی بسیار تاریک داشتیم. به یاد همه کسانی هستم که در موقعیت مشابه قرار دارند، و نگران عزیزانشان هستند.» «از همه کسانی که پیام‌های محبت‌آمیز فرستادند تشکر می‌کنم. امروز احساس می‌کنم که بسیار خوشبختم.»

اولین بار، جواب آزمایش جانسون در ۲۷ مارس مثبت تشخیص داده شد، اما او ضمن قرنطینه خود در آپارتمان شماره ۱۱، به فعالیت خود در واکنش دولت به بحران ادامه داد. اما نشانگان بیماری او در روز‌های بعد رو به وخامت گذاشت، و نخست‌وزیر بریتانیا را بر آن داشت تا روز یکشنبه فورا به بیمارستان سنت توماس در لندن برود.

او روز دوشنبه و به دنبال وخامت حالش، به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شد و در آنجا تحت اکسیژن‌درمانی قرار گرفت، اما به دستگاه کمک تنفسی نیاز نیافت. پس از سه روز سخت، جانسون روز پنجشنبه از اتاق مراقبت‌های ویژه به بخش عادی منتقل شد و گفته شد که در آنجا «روحیه اش عالی» بود.

در دوران اقامت بوریس جانسون در بیمارستان، وظایف نخست‌وزیری بر عهده دومنیک راب، وزیر خارجه بریتانیا محول شده است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید