ممکن است فاصله‌گذاریِ اجتماعی تا سال ۲۰۲۲ ضروری باشد

ممکن است فاصله‌گذاریِ اجتماعی تا سال ۲۰۲۲ ضروری باشد

برداشتنِ یکبارۀ همۀ اقداماتِ مربوط به فاصله‌گذاریِ اجتماعی فقط می‌تواند یک اوجِ دیگر را به تأخیر بیندازد و موجِ دومِ عفونت‌ها می‌تواند به مراتب شدیدتر و بدتر از اکنون باشد. برداشتنِ اقداماتِ مربوط به فاصله‌گذاریِ اجتماعی در پاییز که قدرتِ انتقالِ ویروس بالاست، می‌تواند منجر به شیوعی گسترده در فصل زمستان شود؛ به این ترتیب، هم‌زمان شدنِ شیوعِ آنفولانزا با کرونا می‌تواند باعث مختل شدنِ کارِ کادر پزشکی و درمانی شود.

کد خبر : ۷۹۳۲۶
بازدید : ۵۳۳۵
ممکن است فاصله‌گذاریِ اجتماعی تا سال ۲۰۲۲ ضروری باشد
فرادید | بر اساس یافته‌های پژوهشِ دانشگاهِ هاروارد، به منظورِ پیشگیری از گسترشِ ویروسِ کرونا و پیشگیری از فروپاشیِ سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی شاید لازم باشد شکل‌هایی از فاصله‌گذاریِ اجتماعی تا سالِ ۲۰۲۲ رعایت شود.

مطالعه مدلسازی روی کووید-۱۹ هشدار داد دوره‌های پراکندۀ فاصله‌گذاریِ اجتماعی طی ۲‌سال آینده لازم است اجرا شود تا از بروزِ عفونت‌های جدید پیشگیری شود.

محققان در این پژوهش هشدار دادند که برداشتنِ یکبارۀ همۀ اقداماتِ مربوط به فاصله‌گذاریِ اجتماعی فقط می‌تواند یک اوجِ دیگر را به تأخیر بیندازد و موجِ دومِ عفونت‌ها می‌تواند به مراتب شدیدتر و بدتر از اکنون باشد.

آن‌ها هشدار دادند که فقط یک دوره فاصله‌گذاریِ اجتماعی - مانند آنچه اکنون در حالِ اجراست - کافی نیست. این مطالعه می‌گوید مجموعه‌ای از عوامل مسیرِ ویروسِ کرونا را طی چند هفته آینده مشخص می‌کنند؛ این موارد شامل دستیابی به اطلاعاتی نظیرِ فصلی بودن یا نبودنِ این بیماری و میزانِ ایمنی در مقابلِ آن است.

کارشناسانِ سلامت فکر می‌کنند بعید است که کووید-۱۹ رفتاری مانند نزدیکترین عموزاده خود یعنی سارس-کُ‌وی-۱ که بعد از یک دوره کوتاهِ همه‌گیری با اقداماتِ شدیدِ بهداشتی و رعایتِ بهداشتِ عمومی ریشه‌کن شد، داشته باشد. کووید-۱۹ می‌تواند شبیه آنفولانزا باشد و به یک بیماریِ فصلی که همیشگی است تبدیل شود.
بیشتر بخوانید:

حفظِ فاصله‌گذاریِ اجتماعی به بیمارستان‌ها فرصت می‌دهد که ظرفیتِ اقداماتِ درمانی خود را افزایش دهند؛ همچنین این کار به جمعیت اجازه می‌دهد که ایمنی خود را بیشتر کند.
بر اساسِ یکی از سناریو‌هایی که این مدل مطرح کرده برداشتنِ اقداماتِ مربوط به فاصله‌گذاریِ اجتماعی در پاییز که قدرتِ انتقالِ ویروس بالاست، می‌تواند منجر به شیوعی گسترده در فصل زمستان شود؛ به این ترتیب، هم‌زمان شدنِ شیوعِ آنفولانزا با کرونا می‌تواند باعث مختل شدنِ کارِ کادر پزشکی و درمانی شود.

سناریو دوم می‌گوید که بازگشتِ مواردی از کووید-۱۹ می‌تواند در سالِ ۲۰۲۵ رخ دهد. محققان می‌گویند با پیدا شدنِ درمان‌های جدید نیاز به رعایتِ فاصله‌گذاریِ اجتماعی کم می‌شود؛ اما در غیاب این آن، نظارت و فاصله‌گذاریِ اجتماعی باید تا سالِ ۲۰۲۲ طول بکشد.

سایر اقداماتی که در این پژوهش بر آن تأکید شده، شاملِ افزایشِ ظرفیتِ مراقبت‌های حیاتی و درمان‌های مؤثر است.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید