پرستاری شاهزاده سوئد از بیماران کرونایی

پرستاری شاهزاده سوئد از بیماران کرونایی

پرنسس سوفیا اکنون به خدمه بیمارستان در مبارزه با ویروس کرونا که جان ۱۰۰۰ نفر را در سوئد گرفته و ۱۲۰۰۰ نفر را مبتلا کرده، کمک می‌کند.

کد خبر : ۷۹۳۷۶
بازدید : ۵۷۲۱
پرستاری شاهزاده سوئد از بیماران کرونایی
شاهزاده سوفیا، در لباس پرستار در حال کمک به کارکنان بیمارستانی در استکهلم

یک شاهزاده سوئدی برای کمک به مبارزه با اپیدمی کووید- ۱۹، در بیمارستانی در این کشور مشغول به کار شد. پرنسس سوفیا ۳۵ ساله در بیمارستان سوفیامت به کمک کادر درمانی این بیمارستان رفته است. او پس از گذراندن یک دوره آموزشی سه روزه، در کالج دانشگاهی سوفیامت، که ریاست افتخاری آن را به عهده دارد، در بیمارستان شهر مشغول به کار شده است.

پرنسس سوفیا اکنون به خدمه بیمارستان در مبارزه با ویروس کرونا که جان ۱۰۰۰ نفر را در سوئد گرفته و ۱۲۰۰۰ نفر را مبتلا کرده، کمک می‌کند.

این شاهزاده سوئدی که با شاهزاده کارل فلیپ ۴۰ ساله ازدواج کرده، در عکسی که روز ۱۶ آوریل منتشر شده با روپوش بیمارستان در کنار سایر کارکنان بیمارستان دیده شده است. به گزارش سایت میل آنلاین، دانشگاه سوفیامت در پایتخت سوئد، هر هفته ۸۰ نفر را برای اعزام به بیمارستان‌ها آموزش می‌دهد تا از فشار کاری کادر درمانی کم کند.

براساس گزارش‌ها، پرنسس سوفیا مایل به کار داوطلبانه در نظام درمانی کشور در طول بحران ویروس کرونا بوده است. پرنسس سوفیا، مادر دو فرزند و در سال ۲۰۱۵ میلادی پس از ازدواج با شاهزاده کارل فلیپ فرزند پادشاه این کشور، کارل گوستاف، به خانواده سلطنتی پیوست. این زوج سلطنتی دو فرزند دو ساله به نام‌های پرنس الکساندر و پرنس گابریل دارند.
همزمان در بریتانیا نیز، ویلیام و کیت، دوک و دوشس کمبریج، امروز کارزار جدیدی را برای تشویق مردم به مراقبت از سلامت روان خود در دوران قرنطینه آغاز می‌کنند. کارزار «هر ذهنی اهمیت دارد» به کمک «ان اچ اس» و مرکز بهداشت عمومی انگلستان و با هدف کمک به کسانی که در معرض خطر ناشی از مشکلات روانی دوران اپیدمی هستند راه اندازی شده است.

این طرح از اکتبر سال گذشته راه اندازی شده و به تازگی فعالیت‌های خود را بر محور ویروس کرونا متمرکز کرده و شامل منابع رایگان برای حفظ سلامت روان و توصیه‌هایی برای تقویت آن در خانه و همچنین کمک به دوستان و خانواده است.

دوک و دوشس کمبریج، در پیامی ویدیویی همزمان با راه اندازی این کارزار خاطر نشان کردند: «مردم در سراسر کشور برای حمایت از «ان اچ اس» و نجات جان‌ها در خانه می‌مانند. کاری که همیشه آسان نیست. در این شرایط، افراد گاه احساس یاس و ناامیدی می‌کنند. دلشان برای عزیزانشان تنگ می‌شود و مضطرب می‌شوند؛ بنابراین حالا بیش از همیشه، هر ذهنی اهمیت دارد.»‌

طبق دستورعمل نظام درمانی بریتانیا، بهترین راه مراقبت از سلامت روان در دوران اپیدمی ویروس کرونا عبارتند از: صحبت کردن با دوستان و خانواده در باره نگرانی‌ها، داشتن برنامه و اهداف مشخص روزانه، خواب کافی، دنبال کردن اخبار به میزان مناسب و تلاش برای ورزش کردن تا حد ممکن.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید