۵۰ هزار مرگ کرونایی در آمریکا

۵۰ هزار مرگ کرونایی در آمریکا

یکی از مراکزی که از کانون‌های کرونا بوده و موارد مرگ در آن‌ها بالا است، خانه‌های سالمندان در ایالت‌های مختلف هستند که وضعیت در آن‌ها وخیم گزارش شده است.

کد خبر : ۷۹۶۲۰
بازدید : ۵۲۲۹
۵۰ هزار مرگ کرونایی در آمریکا
صف تست کرونا بیرون بیمارستانی در نیویورک

تا روز جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه، تعداد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۵۰ هزار نفر عبور کرد که نشان‌گر نقطه عطفی دیگر در جریان گسترش ویروس کرونا در جهان به شمار می‌رود.

شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در آمریکا در حالی در پنجم اردیبهشت (۲۴ آوریل) به ۵۰ هزار نفر رسید که تنها ده روز پیش، تعداد تلفات ۲۵ هزار نفر بود. اما همین رقم هم ممکن است گویای همه تلفاتی نباشد که ایالات متحده با آن مواجه بوده است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که اعداد واقعی بیش از آمار رسمی است چرا که روش‌های گزارش در ایالت‌های مختلف متفاوت بوده است و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ابتدا فقط افرادی را که آزمایش ویروس کرونای آن‌ها مثبت گزارش شده بود، در آمار خود لحاظ می‌کردند.

روزنامه واشینگتن پست با تجزیه و تحلیل داده‌های موسسات بهداشتی ایالتی، به این مهم دست یافته است که از این تعداد ۲۱۲۸۳ نفر در ایالت نیویورک جان خود را از دست داده‌اند. با وجود این که شمار مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا هر روز در نیویورک کاهش می‌یابد، این اعداد برای ایالت‌های دیگر در حال افزایش است.

این در حالی است که با وجود هشدار‌های کارشناسان و متخصصین بهداشتی و پزشکی در خصوص نحوه بازگشایی کسب‌وکار‌ها در شهر‌های مختلف، چندین ایالت مقررات مرتبط با فاصله‌گیری اجتماعی و تعطیلی مراکز کسب‌وکار را اندک اندک نادیده می‌گیرند و باز کردن اقتصاد را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

یکی از مراکزی که از کانون‌های کرونا بوده و موارد مرگ در آن‌ها بالا است، خانه‌های سالمندان در ایالت‌های مختلف هستند که وضعیت در آن‌ها وخیم گزارش شده است.

ویروس کرونا که در اواخر ماه دسامبر به صورت پراکنده در ووهان چین گزارش شد، در عرض چندین ماه بسیاری از کشور‌های جهان را در نوردید به گونه‌ای که تا روز جمعه، بیش از دو میلیون و هفتصدهزار نفر در سراسر جهان به آن مبتلا شده یا حداقل در تست‌های شناسایی کرونا، جواب آن‌ها مثبت بوده است و بیش از ۱۹۳ هزار نفر نیز در جهان جان خود را در برابر این بیماری از دست داده‌اند.

در آمریکا، اعتقاد بر این است که نخستین افرادی که جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند در شهر کرکلند در حومه شهر سیاتل ساکن بوده‌اند. اگر چه مقامات ایالت کالیفرنیا هم گزارش داده‌اند که حداقل دو نفر در اوایل و اواسط فوریه جان خود را در این ایالت در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند؛ بنابراین ممکن تصویری که در خصوص نحوه ورود این ویروس به آمریکا وجود دارد طی هفته‌های آینده با توجه به اطلاعات دقیق‌تری که منتشر می‌شود تغییر کند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید