ساخت ماسک با "پوست مار"

ساخت ماسک با "پوست مار"

بسیاری از این ماسک‌ها خاصیت پزشکی ندارند و از ورود ذرات و ویروس جلوگیری نمی‌کنند، ولی تا حد زیادی جلو ورود و خروج ذرات را نسبت به حالتی که اصلا ماسکی روی صورت نباشد، می‌گیرند.

کد خبر : ۷۹۶۹۷
بازدید : ۶۰۴۰
ساخت ماسک با
با توجه به شرایط استثنایی در جهان به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا، به تازگی ماسک‌های صورت ساخته شده از پوست مار در ایالات متحده آمریکا پخش شده است که واکنش‌های متفاوتی در مورد انجام چنین اقدامی برانگیخته است.

برایان وود، صاحب «آل امریکن گیتور»، تولید کننده پوست مار می‌گوید: «مردم باید این روز‌ها چهره خود را بپوشانند و متاسفانه ممکن است اوضاع بیشتر از آنچه تصور کردیم ادامه یابد.»

به دلیل کمبود ماسک در میان مردم و حتی کادر‌های پزشکی، طی هفته‌های گذشته مقامات ایالات مختلف آمریکا از مردم خواسته بودند از هر چه می‌توانند برای تولید ماسک خانگی استفاده کنند و بدون ماسک بیرون نروند. برای همین، انواع ماسک‌های مختلف در بازار‌های آنلاین عرضه می‌شوند.
بسیاری از این ماسک‌ها خاصیت پزشکی ندارند و از ورود ذرات و ویروس جلوگیری نمی‌کنند، ولی تا حد زیادی جلو ورود و خروج ذرات را نسبت به حالتی که اصلا ماسکی روی صورت نباشد، می‌گیرند.

مالک این شرکت که در ایالت فلوریدا مستقر است، افزود: «برخی از افراد می‌خواهند حتی در هنگام بروز بیماری همه‌گیر، به صورت متمایز ظاهر شوند، بنابراین من می‌خواهم گزینه‌هایی را به آن‌ها ارائه دهم.»

ماسک‌های صورتی که این شرکت ارائه می‌کند، از پوست نوعی مار به نام «مار برمه» ساخته شده است، که گونه‌ای مار وحشی به شمار می‌رود.

کارشناسان می‌گویند که ماسک پوست مار در مقایسه با سایر ماسک‌های معمولی، خاصیت حفاظت کننده ندارد، اما طبیعتا قیمت آن از قیمت سایر انواع مشابه ماسک‌ها بیشتر است.

در حالی که کارشناسان تاکید می‌کنند که طراحی ماسک با چنین موادی ممکن است کاملاً ناسالم باشد، وود، مدیر شرکت یاد شده، می‌گوید که در حال مذاکره با تهیه کنندگان فیلتر‌ها است و در نظر دارد از پارچه‌ای در ماسک‌های چرمی که تولید می‌کند، استفاده کند تا محافظت بیشتری ایجاد کند.

وود توضیح داد که برخی از ماسک‌ها ممکن است با سیستم فیلتراسیون مانند ماسک پزشکی N-۹۵ همراه باشند که مانع از ورود ذرات بسیار کم هوا به سیستم تنفسی انسان می‌شود و پرسنل پزشکی هم اکنون از آن استفاده می‌کنند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید