ردیابی مَجازی کرونا در استرالیا

ردیابی مَجازی کرونا در استرالیا

اما با شناسایی این افراد که اتفاقا ممکن است علایمی هم نداشته باشند، و پیدا کردن کسانی که با آن‌ها در تماس نزدیک بوده‌اند و انجام آزمایش بر روی آنها، می‌توان سریع دایره افرادی را که به این ویروس مبتلا می‌شوند، محدود کرد.

کد خبر : ۷۹۶۹۹
بازدید : ۴۸۴۷
ردیابی مَجازی کرونا در استرالیا
مقامات استرالیا گفته‌اند که این برنامک کمک خواهد کرد که این کشور بتواند با ویروس کرونا مقابله کند

دولت استرالیا، یک نرم‌افزار ردیابی ویروس کرونا را در اختیار شهروندان گذاشته است که به گفته مقامات آن کشور هم داوطلبانه است، هم تضمین داده شده است که حریم خصوصی هر کسی که آن را نصب می‌کند، حفظ خواهد کرد.مقامات آن کشور گفته‌اند که این برنامک کمک خواهد کرد که استرالیا بتواند با این ویروس مقابله کند.

مقام ارشد پزشکی استرالیا، برندن مورفی، ابراز امیدواری کرده است که حداقل پنجاه درصد جمعیت این کشور که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند، این برنامک را که «کوویدسیف» (COVIDSafe) نام دارد، نصب کنند.

این برنامک از فن‌آوری «بلوتوث» برای ردیابی ارتباط با افراد دیگر و خبر دادن به آن‌هایی که در تماس نزدیک با فردی که آزمایش کرونای او مثبت اعلام شده است، استفاده خواهد شد.

مورفی گفته است که این برنامک نرم‌افزاری تنها یک هدف دارد و آن هم کمک به ردیابی افراد است که نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت شده است: «این تنها کاربردی است که این برنامک دارد.»

مقامات استرالیایی گفته‌اند که همه اطلاعات جمع‌آوری شده بر روی این برنامک، با از بین رفتن این همه‌گیری پاک خواهد شد، و همچنین وعده داده‌اند که «سورس‌کد» (برنامه‌نویسی مرجع) آن به صورت عمومی منتشر شود. اما چنین امری هنوز رخ نداده است و منتقدان هشدار می‌دهند که دولت برای تضمین امن بودن این نرم‌افزار در عین سهولت استفاده، اقداماتی کافی و لازم انجام نداده است.

این اقدام، بر پایه استفاده از نرم‌افزار مشابه دیگری است که در سنگاپور به‌کار گرفته شد و تنها کسر کوچکی از مردم آن برنامک را نصب کردند.

پزشکان و متخصصان بهداشت عمومی می‌گویند که حتی اگر چنین برنامکی خیلی خوب کار نکند و مشکلاتی داشته باشد، باز هم ابزار مهمی برای کنترل ویروس در سراسر کشور است که طی همین هفته‌های گذشته، شمار مبتلایان به ویروس در آن همچنان بالا می‌رود.
هم اکنون در دو ایالت در استرالیا، مقررات اندکی سهل‌تر شده است و افراد می‌توانند در تجمعات بزرگ‌تری (تا ۱۰ نفر) نسبت به دوران سخت‌گیری، حضور یابند. تونی بارتون، رئیس انجمن پزشکی استرالیا، گفته است که خود او این برنامک را نصب خواهد کرد و بیماران و دوستان و خانواده خود را نیز به آن اقدام تشویق خواهد کرد.

با توجه به آن که بسیاری از افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند، نشانه‌ای بروز نمی‌دهند و بنابراین می‌توانند به راحتی ویروس را به افراد دیگر منتقل کنند، موضوع ردیابی بیماران و افرادی که در زمان ابتلای آنان به ویروس، در تماس مستقیم با آنان بوده‌اند، یکی از چالش‌های بزرگ در مسیر کنترل ویروس کرونا به شمار می‌رود.
اما با شناسایی این افراد که اتفاقا ممکن است علایمی هم نداشته باشند، و پیدا کردن کسانی که با آن‌ها در تماس نزدیک بوده‌اند و انجام آزمایش بر روی آنها، می‌توان سریع دایره افرادی را که به این ویروس مبتلا می‌شوند، محدود کرد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید