قیمت آپارتمان در تهران

قیمت آپارتمان در تهران

در سمت دیگر بازار مسکن، سایه تحولات بورسی وجود دارد که از نگاه برخی کارشناسان اقتصادی در سال جاری ممکن است این سایه بر روند متغیر‌های بازار ملک، کارساز شود

کد خبر : ۷۹۷۵۸
بازدید : ۵۷۲۷
شرایط خرید، فروش و حتی اجاره‌نشینی و اجاره‌داری در بازار مسکن، در همین هفته‌های ابتدایی سال جدید تغییر محسوس پیدا کرده است.
هنوز متغیر‌های داخلی بازار ملک در پایتخت به نیرو‌های خارجی اثرگذار بر این بازار واکنش محسوس نشان نداده اند، اما رخداد‌های بیرونی بازار مسکن به گونه‌ای است که انتظار می‌رود اوضاع این بازار در سال ۹۹ در حوزه‌هایی، متفاوت از قبل رقم بخورد.

هفته گذشته نرخ سود بانکی برای سپرده‌ها تعیین تکلیف شد. اکنون کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی از رقمی که در همان حالت چندان برای سپرده‌گذار جذابیت نداشت، می‌تواند از دو جهت، دو حوزه فعال در بازار مسکن را تحت تاثیر قرار دهد.
در سمت دیگر بازار مسکن، سایه تحولات بورسی وجود دارد که از نگاه برخی کارشناسان اقتصادی در سال جاری ممکن است این سایه بر روند متغیر‌های بازار ملک، کارساز شود. سال گذشته و سال قبل از آن، این بازار ارز بود که سکان هدایت بخشی از بازار معاملات مسکن را به‌دست گرفت.
اما امسال بازیگردانان بازار‌های معاملات مسکن، ساخت و ساز و اجاره، زیاد شده‌اند. آرایش جدید نیرو‌های موثر بر متغیر‌های بازار مسکن را چگونه می‌توان شناخت و رفتار آن‌ها را بررسی کرد؟ آیا امکان تحلیل روابط پیچیده و ناشناخته متغیر‌های درونی بازار مسکن وجود دارد؟

چرا بازار زمین می‌تواند مسیر قیمت زمین را در دوره هیجان خرید‌های سرمایه‌ای و سفته‌بازی آپارتمان تغییر دهد؟ این پرسش‌های کلیدی احتمالا برای فعالان دارای سابقه حضور در بازار مسکن، سوال امروز نیست، اما ممکن است هنوز پاسخ آن‌ها را دریافت نکرده باشند.
پرسش‌ها در عین حال برای تازه‌وارد‌های بازار مسکن، سرنوشت‌ساز خواهد بود.
قیمت آپارتمان در تهران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید