تکنولوژی، کرونا را در کره جنوبی مهار کرد

تکنولوژی، کرونا را در کره جنوبی مهار کرد

فناوری تلفن‌های همراه، سیستم موقعیت‌یاب و دوربین‌های نظارتی نیز به مسئولان امکان داد تا تماس‌ها و احتمال سرایت ویروس در میان مردم را که در اغلب موارد نمی‌دانستند ناقل و مبتلا به بیماری هستند، ردیابی کنند.

کد خبر : ۷۹۸۶۰
بازدید : ۳۶۷۹
تکنولوژی، کرونا را در کره جنوبی مهار کرد
کره جنوبی نخستین کشور در خارج از مرز‌های چین بود که از شیوع چشمگیر کرونا در کشور خبر داد

در حالی که کره جنوبی همچنان در خط مقدم کنترل همه‌گیری کرونا قرار دارد، روز پنجشنبه، مرکز کنترل و پیگیری بیماری این کشور، «کی سی دی سی»، اعلام کرد که برای نخستین بار از ماه فوریه تاکنون هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

«کی سی دی سی» اعلام کرد که هر چهار مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹، منبع خارجی داشته است. با این حساب، تعداد موارد ابتلا به کرونا در کره جنوبی به ۱۰.۷۶۵ نفر رسیده است. ۲۴۷ نفر بر اثر عوارض بیماری درگذشته‌اند و ۹.۰۵۹ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

تا این تاریخ، کره جنوبی تعداد ۱۰۶۵ مورد ورود ویروس از خارج از مرز‌های کشور را گزارش کرده است که به گفته «کی سی دی سی»، ناقل ۹۰ درصد آن‌ها شهروندان کره جنوبی بوده‌اند.

آمار ابتلا به کووید ۱۹ در کره جنوبی در روز ۲۹ فوریه با روزانه ۹۰۹ مورد جدید ابتلا، به اوج خود رسید. از آن هنگام و تا اواخر ماه مارس، این تعداد به چند ده مورد کاهش یافته است. طبق گزارش‌ها، موارد جدید ابتلا درماه آوریل به حداکثر ده نفر محدود شده است و اکنون به صفر رسیده است.

مقامات بهداشتی کره جنوبی همچنین نتیجه‌گیری کرده‌اند که در جریان انتخابات پارلمانی کشور در ماه جاری، هیچ مورد سرایتی از ویروس کرونا در سطح محلی ثبت نشده است.

درجریان انتخابات، تدابیر حفاظتی گسترده‌ای در پیش گرفته شد که در جریان آن، رای‌دهندگان می‌بایست در هنگام حضور در حوزه‌های رای گیری و انداختن آرای خود به صندوق‌ها، ماسک صورت و دستکش‌های لاستیکی می‌پوشیدند و فاصله یک متری از یکدیگر را مراعات می‌کردند. حوزه‌های رای‌گیری در سراسر کشور نیز ضدغفونی می‌شد.

یون تای هو، مسئول بهداشت عمومی کره جنوبی، در یک کنفرانس خبری گفت: «۲۹ میلیون نفر در انتخابات پارلمانی ۱۵ آوریل شرکت کردند. در طول ۱۴ روز دوره نهفتگی ویروس، حتی یک مورد ابتلا نیز گزارش نشد.»

یک هیئت پزشکی کره جنوبی نیز در روز چهارشنبه نتیجه‌گیری کرد که مورد بیماران بهبود یافته از کووید ۱۹ که آزمایش‌شان نشان داده بود بار دیگر مبتلا به بیماری شده‌اند یا ویروس در بدنشان مجددا فعال شده است، در واقع ناشی از نتیجه مثبت، اما نادرست آزمایش‌ها بوده است.

رئیس این هیئت گفت، نتیجه مثبت غلط، ناشی از محدودیت عملکرد کیت‌های آزمایشی بوده است. تاکنون کره جنوبی ۲۹۲ مورد نتیجه غلط این آزمایش‌ها را گزارش کرده است.

کره جنوبی نخستین کشور در خارج از مرز‌های چین بود که از شیوع چشمگیر کرونا در کشور خبر داد. اما این کشور بدون اعمال قرنطینه‌های گسترده و تنها با توسل به راهبرد «آزمایش، ردیابی و کنترل» ویروس، توانست همه‌گیری را ظرف چند هفته کنترل کند و از میان بردارد.

تا نیمه ماه مارس که سازمان بهداشت جهانی از کشور‌ها خواست «آزمایش، آزمایش، آزمایش» کنند، کره جنوبی قابلیت خود را برای انجام ۲۰ هزار آزمایش در روز افزایش داده بود.

فناوری تلفن‌های همراه، سیستم موقعیت‌یاب و دوربین‌های نظارتی نیز به مسئولان امکان داد تا تماس‌ها و احتمال سرایت ویروس در میان مردم را که در اغلب موارد نمی‌دانستند ناقل و مبتلا به بیماری هستند، ردیابی کنند.

هرچند نگرانی شدیدی در مورد موج دوم شیوع آلودگی وجود دارد، اما قرار است در صورت حفظ کاهش موارد ابتلا در شکل فعلی، محدودیت‌هایی که در مورد فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، میخانه‌ها و مراسم‌های مذهبی وجود دارد، تعدیل شود و پارک‌ها و گردش‌گاه‌های عمومی نیز به تدریج بازگشایی شوند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید