همکاری آکسفورد و غول داروسازی برای تولید واکسن کرونا

همکاری آکسفورد و غول داروسازی برای تولید واکسن کرونا
کد خبر : ۷۹۸۶۳
بازدید : ۹۱۸۶
همکاری آکسفورد و غول داروسازی برای تولید واکسن کرونا
توافق‌های جدید با کارخانه بریتانیایی-سوئدی آسترا زنکا امکان تولید و توزیع سریع و وسیع واکسن کرونا را در سراسر جهان فراهم می‌کند
کارشناسان دانشگاه آکسفورد ضمن اعلام همکاری‌های جدید با کارخانه بزرگ تولید داروی «آسترا زِنِکا»، می‌گویند ممکن است نخستین نتایج آزمایش واکسن کرونا تا أواسط ماه ژوئن آماده شود. دانشگاه آکسفورد می‌گوید، اگر واکسن جدید موثر باشد، توافق‌های جدید با کارخانه بریتانیایی-سوئدی آسترا زنکا امکان تولید و توزیع سریع و وسیع واکسن کرونا را در سراسر جهان فراهم می‌کند.

آزمایش واکسن کرونا به روی انسان، از هفته پیش در انستیتوی «جِنِر» دانشگاه آکسفورد با شرکت صد‌ها داوطلب، به عنوان بخشی از برنامه تحقیقاتی دولت با یک بودجه ۲۰ میلیون پوندی آغاز شد. پرفسور سر جان بل، استاد طب دانشگاه آکسفورد، این همکاری را «نیرویی قدرتمند در مبارزه با اپیدمی‌ها» در آینده خواند.

سِر جان اظهار امیدواری کرد که بخشی از نتایج آزمایش‌های واکسن کرونا تا نیمه ماه ژوئن منتشر شود. او گفت، واکسن آزمایشی تاکنون به «چند صد نفر» تزریق شده است و اکنون چالش پیش رو، در صورت تایید آن توسط نهاد‌های نظارتی، توانایی تولید آن در حجم زیاد است.

سر جان افزود: «ما همچنین می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که این واکسن می‌تواند در سراسر جهان به مقدار بسیار زیاد تولید شود و برای مثال، در اختیار مردم کشور‌های درحال توسعه که سخت به آن نیازمندند، گذاشته شود.»

«ما حقیقتا به شریکی نیاز داریم که بتواند از عهده این امر بربیاید. این شریک در بریتانیا وظیفه سنگینی برعهده خواهد داشت، زیرا ظرفیت تولید واکسن در بریتانیا در حد مورد نیاز نیست. به همین دلیل ما به آسترا زنکا دست همکاری داده‌ایم تا این شرایط را به گونه‌ای چشمگیر بهبود بخشد.»

این نخستین شراکت از این نوع است که از دو هفته پیش آغاز شده است و شروع برنامه تولید واکسن دولت در بریتانیاست. هردو طرف این شراکت توافق کرده‌اند که در طول همه‌گیری کرونا، این برنامه را غیرانتفاعی پیش ببرند و تنها هزینه‌های تولید و توزیع واکسن را پوشش دهند.

پاسکال سوریو، مدیر عامل تولید داروی آسترا زنکا، اظهار امیدواری کرده است که تا نیمه ماه ژوئن یا ژوئیه مشخص شود که آیا واکسن بالقوه کرونا که دانشگاه آکسفورد روی آن کار می‌کند، موثر خواهد بود یا نه.

او روز پنجشنبه گفت: «تا ژوئن یا ژوئیه خواهیم دانست که (واکسن) در چه جهت پیش می‌رود و آیا موثر است یا نه.» سوریو افزود: «ما به همکاری با واحد تولید واکسن آکسفورد ادامه خواهیم داد تا آن را هرچه زودتر ابتدا در اختیار مقامات نظارت بر دارو، و سپس در اختیار بیماران قرار دهیم.

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، گفته است که توافق دانشگاه آکسفورد با کارخانه‌های تولید دارو برای تقویت برنامه تولید واکسن (کرونا) «خبر بسیار خوبی» است. او در توییتی نوشت: «واکسن آکسفورد یکی از پیشرفته‌ترین واکسن‌ها در جهان است. ترکیب برترین دانش‌ها و بهترین شکل بازرگانی بریتانیا به ما امکان تولید بهترین واکسن را می‌دهد.»

«دانسته‌ها در مورد کرونا در ابهام است و ممکن است هیچ واکسنی در مورد آن کارگر نباشد، اما این همکاری به بریتانیا شانس دستیابی به کشفیاتی را می‌دهد که می‌تواند این ویروس وحشتناک را شکست دهد.»

«من برای همه کسانی که در این برنامه شرکت دارند و درواقع برای همه جهان، آرزوی موفقیت می‌کنم.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید