"خونه‌مونی" نسیم علیه کرونا

"خونه‌مونی" نسیم علیه کرونا

نسرین نصرتی بازیگر مجموعه «پایتخت» اولین داور مهمان مسابقه بود و طبق اطلاع‌رسانی صورت‌گرفته، در قسمت‌های آینده چهره‌هایی مانند شقایق دهقان، الناز حبیبی، کامران تفتی، حمید لولایی، محمد بحرانی و شبنم قلی‌خانی، در این برنامه حضور خواهند داشت.

کد خبر : ۷۹۹۸۱
بازدید : ۱۶۸۹
مائده کاشیان | پس از شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های مختلفی برای سرگرمی و تشویق مردم به در خانه ماندن تولید و پخش شد. یکی از تازه‌ترین نمونه‌های این برنامه‌ها، مسابقه «خونه‌مونی» به کارگردانی علی مسعودی است که اولین قسمت آن شنبه‌شب، ساعت ۲۱ از شبکه نسیم روی آنتن رفت.

در هر قسمت ازمسابقه، پنج ویدئویی که به مرحله ارزیابی داوران راه یافته اند، پخش و در پایان سه ویدئوی منتخب معرفی‌ می‌شود.

یک مسابقه خانگی
همان طور که گفتیم یکی از اهداف مهم «خونه‌مونی» تشویق مردم به در خانه ماندن است، به همین دلیل فضای برنامه هم متناسب با این هدف درست مانند فضای خانه طراحی شده است و داوران در فضایی شبیه به اتاق نشیمن یک خانه، دور همدیگر نشسته‌اند و ویدئو‌های ارسالی مردم را از طریق تلویزیون تماشا می‌کنند.
علاوه بر این که مسابقه از جنبه بصری فضایی خودمانی دارد، داور مهمان برنامه هم مانند یک مهمانی معمولی نه یک برنامه تلویزیونی، از در وارد می‌شود و مورد استقبال داوران اصلی قرار می‌گیرد. با این حال بهتر بود این مسابقه کمی زودتر یعنی در روز‌های اوج خانه‌نشینی که بسیاری از مشاغل تعطیل بودند و فضای قرنطینه حاکم بود، روی آنتن می‌رفت.

ضبط ویدئو در خانه
ویدئو‌هایی که در برنامه پخش و داوری می‌شوند، از بین هزاران ویدئو انتخاب شده‌اند. مردم در ویدئو‌های ۵ دقیقه‌ای خود، قسمتی از یک فیلم یا سریال را بازی کرده‌اند، با وسایل ساده و خلاقانه موسیقی مشهوری را نواخته و نمایش طنزی را با موضوع کرونا، اجرا کرده‌اند.
هنوز تنها یک قسمت از مسابقه پخش شده است و نمی‌شود درباره کیفیت کلی ویدئو‌های ارسالی قضاوت کرد، اما ویدئو‌هایی که در قسمت اول نشان داده شد، به اندازه کافی بامزه و باکیفیت نبود و خلاقیت ویژه‌ای در آن‌ها دیده نمی‌شد.
هرچند که نمی‌توان از امکانات حداقلی در فضای خانه، توقع بیشتری داشت، اما تقریبا ۱۰۰ ویدئویی که قرار است در این مسابقه نمایش داده شود، از بین هزاران ویدئو انتخاب شده اند و ممکن است در قسمت‌های بعد، ویدئو‌های بهتری روی آنتن برود.

داوری نه چندان سخت‌گیرانه
چهار داور اصلی و ثابت مسابقه علی مسعودی، الیکا عبدالرزاقی، کمند امیرسلیمانی و عباس جمشیدی‌فر هستند. نفرات اول تا سوم مسابقه، بر اساس میزان امتیازی که هریک از داوران طبق نظر و ملاک‌های خود می‌دهند، انتخاب می‌شوند. بنابر آن چه در قسمت اول دیدیم، داوران بر اساس میزان تلاش و خلاقیت شرکت‌کننده، توجه به جزئیات و کیفیت اجرا به هر ویدئو، تا عدد ۲۰ امتیاز می‌دهند.
روی هم رفته می‌توان گفت: قضاوت شرکت‌کننده‌ها متناسب با سطح ویدئو‌ها انجام می‌شود و چندان سخت‌گیرانه نیست. نفر اول تا سوم «خونه مونی» به ترتیب برنده مبلغ ۵، ۳ و ۲ میلیون تومان خواهند شد.

چهره‌ها روی صندلی داور مهمان
علاوه بر داوران اصلی، در هر قسمت از مسابقه، از یک بازیگر به عنوان داور مهمان در «خونه‌مونی» استفاده شده تا به این واسطه فضای مسابقه مفرح و جذاب‌تر شود. داور مهمان هم مانند داوران اصلی، ویدئو‌ها را قضاوت می‌کند و به آن‌ها امتیاز می‌دهد.
نسرین نصرتی بازیگر مجموعه «پایتخت» اولین داور مهمان مسابقه بود و طبق اطلاع‌رسانی صورت‌گرفته، در قسمت‌های آینده چهره‌هایی مانند شقایق دهقان، الناز حبیبی، کامران تفتی، حمید لولایی، محمد بحرانی و شبنم قلی‌خانی، در این برنامه حضور خواهند داشت.
سیدبشیر حسینی هم به عنوان مهمان در یکی از قسمت‌های مسابقه حضور دارد تا پس از «عصر جدید» برای دومین بار در جایگاه داور یک برنامه تلویزیونی دیده شود.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید