چگونه رنگ موی متناسب با رنگ پوست مان انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ موی متناسب با رنگ پوست مان انتخاب کنیم؟

تغییر رنگ مو برای بهتر و زیبا تر دیده شدن است. انتخاب رنگ مناسب نسبت به پوست تان به شما کمک می‌کند که بهتر دیده شوید. در هنگام انتخاب رنگ مو باید رنگ پوستتان را مدنظر قرار دهید. رنگ مویی به شما می آید که مکمل ته رنگ پوست شما باشد.

کد خبر : ۸۰۰۸۷
بازدید : ۷۵۴۱
چگونه رنگ موی متناسب با رنگ پوست مان انتخاب کنیم؟
فرادید | شاید برای شما هم پیش آمده باشد که موهایتان را رنگ کنید و از نتیجه اش راضی نباشید؟ شاید دلیل اش این است که رنگ مویی که انتخاب کردید مناسب رنگ پوست تان نیست، این مطلب را مطالعه کنید تا دقیقا دریابید که کدام رنگ مو مناسب رنگ پوست شما است.

به گزارش فرادید، قبل از اینکه نوع پوست خود را تست کنید، مطمئن شوید که از نور طبیعی استفاده می‌کنید، چرا که نور مصنوعی می‌تواند تغییرات ظاهری پوست خود را با توجه به تغییر رنگ جزئی ایجاد شده توسط انواع مختلف لامپ‌ها تغییر دهد. این راهنما یک گزینه عالی برای تعریف درست پوست شما را ارائه می‌دهد. برای بررسی سریع، ما توصیه می‌کنیم کف دست خود را بالا ببرید و نگاهی به رگه‌ها در دست و مچ دست خود بیاندازید. اگر رگ‌های شما یک رنگ آبی یا بنفش داشته باشند، پس شما پوست سرد دارید اگر رگه‌های سبز داشته باشید، شما دارای پوست گرم هستید.

اگر واقعا نمی‌توانید بگوئید که رگ‌های دست شما آبی هستن یا سبز، احتمالا دارای پوست خنثی است. اگر شما دارای پوست خنثی باشید باید تبریک بگوییم، زیرا هر یک از رنگ‌هایی که ما در زیر توصیف می‌کنیم باید به شما عالی باشد.

شناختن رنگ پوست

قبل از انتخاب رنگ مو، ته‌زمینه‌ی رنگ پوست‌تان را شناسایی کنید. بیشتر افراد در یکی از این ۳ گروه قرار می‌گیرند: گرم، سرد، خنثی. تشخیص دقیق رنگ پوست گاهی کمی گیج‌کننده است، اما ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا تشخیص دقیق‌تری داشته باشید:

نکته‌ی ۱: به‌دنبال رنگ‌های مشخص باشید

  • پوست‌های روشن، زمینه‌ی زیتونی و صورتی دارند و پوست‌های تیره‌تر، زمینه‌ی زرد و طلایی. اگر این موارد را در پوست‌تان نمی‌بینید، احتمالا رنگ پوست‌تان خنثی است. با تشخیص رگه‌های رنگی موجود در پوست می‌توانید از رنگ موهایی استفاده کنید که با آنها هم‌خوانی دارند.

نکته‌ی ۲: از چهره‌ی افراد مشهور و شبیه به خود کمک بگیرید

  • ترفند جالب دیگر تطبیق حالت چهره، رنگ پوست و چشم‌هایتان با یک فرد مشهور است. ببینید که به کدام هنرپیشه شباهت دارید و از او الگوبرداری کنید. مثلا شما دوست عزیزی که به نیکول کیدمن شباهت دارید، رنگ‌های بلوند خیلی به رنگ پوست و چشم‌تان می‌آید، شک نکنید!

چگونه رنگ موی متناسب با رنگ پوست مان انتخاب کنیم؟

نکته‌ی ۳: به مچ دست‌تان نگاهی بیندازید

  • رگ‌ها و رنگ‌های سبز، قرمز، صورتی، زرد و آبی روی مچ‌تان نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای تشخیص رنگ مناسب مو برای شما هستند. اگر رگ‌هایتان آبی و بنفش هستند، به‌احتمال زیاد پوست سرد و روشنی دارید و اگر رگ‌‌ها سبز هستند، پوست‌تان گرم و تیره است.

نکته‌ی ۴: از چشم‌ها غافل نشوید

  • رنگ چشم نیز راهنمای خوبی برای انتخاب رنگ موست. اگر رگه‌های طلایی (قهوه‌ای) در رنگ چشم‌تان دیده می‌شود یعنی زمینه‌ی پوست‌تان احتمالا گرم و تیره است. باید به رنگ‌های گرم و تیره‌تر فکر کنید و رنگ چشم آبی و سبز نیز نشان از تناسب رنگ‌های روشن‌تر برای شما دارد.

نکته‌ی ۵: گاهی تجربه و قوانین سرانگشتی هم بد نیستند

  • گاهی‌اوقات نیز انتخاب رنگی که در تضاد با رنگ پوست است، نتیجه‌ی خوبی دارد. مثلا اگر زمینه‌ی پوستی تیره و گرم دارید، رنگ‌های سردتر و روشن را امتحان کنید و بر عکس. البته انتخاب میزان و درجه تضاد در هر صورت و مویی متفاوت است و باید به آن دقت کرد. اگر رنگ پوست صورت‌تان خنثی است و رگه‌های مختلف رنگی در آن دیده نمی‌شود، خیلی خوش‌به‌حال‌تان خواهد بود، زیرا هر رنگی به چهره‌تان می‌نشیند.

در ادامه انواع رنگ‌ها شرح داده شده‌اند. با مقدمه‌ای که توضیح داده شد، انتخاب رنگ مو برای‌تان ساده‌تر خواهد بود. توجه کنید:

بلوند سرد (خیلی روشن)

  • طیف رنگ‌هایی که بلوند روشن یا اصطلاحا سرد را در برمی‌گیرد، شامل رنگ پلاتینی، یخی، نقره‌ای، خاکستری، شِنی و بِژ است.

طیف‌های رنگی بلوند سرد یا همان خیلی روشن، برای افراد با پوست سفید با زمینه‌های سرخ و قرمز مناسب است. چون رنگ یخی و سردِ طیف‌های بلوند می‌تواند قرمزی پوست را خنثی کند. کارشناسان معتقدند که اگر چشمان آبی یا خاکستری دارید هم بلوند سرد و خاکستری برای‌تان انتخاب مناسبی است.

چگونه رنگ موی متناسب با رنگ پوست مان انتخاب کنیم؟

بلوند گرم‌ (تیره)

  • طیف‌های این رنگ شامل طلایی، کاراملی، کهربایی و عسلی است.

پوست‌های روشن با زمینه سرد با رنگ‌های گرمی مانند بلوند توت‌فرنگی، مِسی، عسلی و طلایی متناسب هستند. علاوه بر این‌ها، طیف رنگی بلوند گرم و تیره برای افرادی که دارای زمینه پوستی زرد مایل به زیتونی هستند نیز ترکیب خوبی خواهد بود؛ در حالی‌ که رنگ‌هایی مانند بلوند خاکستری برای چنین رنگ پوست‌هایی بی‌حالی و رنگ‌پریدگی در صورت ایجاد می‌کند. برای پوست‌های تیره نیز انتخاب رنگ‌های روشن‌تر از طیف‌های رنگی مانند بلوند کاراملی مناسب است. این رنگ جلوه خاص و گیرایی خواهد داشت.

قرمز سرد

  • قرمز خالص، قهوه‌ای مایل به قرمز تیره و قرمز بورگاندی از طیف‌های رنگی قرمز روشن هستند.

شاید به‌نظرتان کمی عجیب و غیرمعمول برسد اما رنگ قرمز مو برای کسانی که پوست‌شان متمایل به سرخی است، انتخاب خوبی خواهد بود. پوست رنگ‌پریده با رگه‌هایی از قرمز در آن با وجود چنین رنگ مویی درخشش خاصی پیدا می‌کند. کسانی که ترکیب رنگی پوست‌شان گرم با حالتی از رنگ هلویی است نیز با انتخاب رنگ مو در زمینه‌های قرمز زیبا می‌شوند.

چگونه رنگ موی متناسب با رنگ پوست مان انتخاب کنیم؟

قرمز گرم

  • بلوند توت‌فرنگی، مسی، کهربایی، خرمایی، زنگاری از طیف‌های قرمز تیره هستند.
بلوند مایل به قرمز یا همان چیزی که آرایشگر‌ها به آن بلوند توت‌فرنگی می‌گویند برای پوست‌های روشن و خنثی بسیار مناسب است. درواقع آرایشگر شما باید ترکیبی از رگه‌های گرم و سرد را در ساخت رنگ درنظر بگیرد تا نتیجه کار ضمن داشتن طیفی از رنگ کرم همچنان گرمی رنگ مسی مایل به طلایی را داشته باشد. تضاد قرمز گرمِ ملایم با رنگ‌های سرد در پوست‌های سفید پریده‌رنگ جالب خواهد بود.

در واقع رنگ قرمز گرم و درخشان در ترکیب با پوست‌هایی که حالت رنگ‌پریده دارند، بسیار جذاب می‌شود. رنگ‌هایی که در رده رنگی قرمز تیره هستند، به پوست‌های تیره‌تر حالت سبزرنگ القا می‌کنند. پس بهتر است این افراد به‌جای رنگ قرمز از قهوه‌ای مایل به قرمز روشن استفاده کنند.

قهوه‌ای سرد

  • شکلاتی تیره، فندقی، قهوه‌ای مایل به قرمز و قهوه‌ای موکا از تیره‌های رنگی قهوه‌ای روشن هستند.

انتخاب رنگ مو با زمینه‌های قهوه‌ای روشن بسیار چالش‌برانگیز و حساس است. تقریبا همه طرفدار این رنگ هستند. رنگ قهوه‌ای روشن برای کسانی که پوست تیره‌تری دارند، خاص و زیبا می‌شود، زیرا به رگه‌های زردی موجود در پوست‌شان حالتی درخشان می‌دهد. برای زنانی که پوست تیره دارند و پوست‌شان در زمینه‌های رنگی سیاه و قهوه‌ای تیره است، رنگ موی قهوه‌ای موکایی (نوعی قهوه‌ای که به رنگ قهوه موکاست) بسیار زیبا و خیره‌کننده می‌شود؛ اگر رده‌هایی از هایلایت هم در آن قرار بگیرد، دیگر عالی خواهد شد.

قهوه‌ای گرم (تیره)

  • کاراملی، عسلی، قهوه‌ای مایل به طلایی، کهربایی، قهوه‌ای مایل به قرمز و دارچینی از جمله طیف‌های رنگی در قهوه‌ای تیره هستند.

این رنگ‌ها مناسب کسانی هستند که نه پوستی سفید دارد و نه تیره؛ در واقع این رنگ پوست میان دو طیف تیره و روشن قرار می‌گیرد. با انتخاب این طیف رنگی، افراد با چنین پوستی، از حالت رنگ‌پریدگی و بی‌حالی خارج می‌شوند. مثلا خانم‌هایی که رنگ پوست‌شان زمینه زرد مایل به زیتونی دارد و اصطلاحا گندمی هستند، باید از رنگ موی قهوه‌ای کاراملی استفاده کنند، زیرا حالتی از زرد و زیتونی ترکیب زیبایی برای‌شان خواهد ساخت. این رنگ روی موهایی که زمینه طبیعی تیره دارند به‌خوبی جواب می‌دهد.

چگونه رنگ موی متناسب با رنگ پوست مان انتخاب کنیم؟

مشکی سرد (نه‌چندان تیره)

  • مشکی خالص، رنگ اسپرسویی، آبی-مشکی و مشکی ملایم از جمله طیف‌های این رنگ است.

در دنیای رنگ مو، مشکی تنها یک گزینه ثابت و بدون تنوع نیست، بلکه طیف‌های متنوعی از آن وجود دارد. در واقع علی‌رغم تیرگی، حالت مشکی پرکلاغی در این رنگ وجود ندارد. کسانی که خیلی خیلی سفید هستند با این رنگ مو حالت عجیب و نامتعارفی پیدا می‌کنند. شاید بهتر است این رنگ را به کسانی توصیه کنیم که پوست‌شان نه خیلی سفید است و نه خیلی مشکی. به‌ عبارت‌ دیگر همان گندمی‌های خودمان یا افرادی که پوست‌شان تیره‌تر است، جز این افرادند. این رنگ از مشکی می‌تواند هاله‌های رنگی مختلفی را به‌شکل ترکیبی در خود داشته باشد.

مشکی گرم (تیره)

  • قهوه‌ای تیره به رنگ موکای تیره و مشکی متمایل به قهوه‌ای از طیف‌های رنگی مشکی گرم است.

انتخاب رنگ مو در این طیف برای کسانی که پوست تیره دارند، فوق‌العاده زیبا می‌شود. اگر می‌خواهید مرزهای جذابیت را با سرعت بیشتری درنوردید، بهتر است به این طیف رنگی کمی زمینه شکلاتی اضافه کنید. افراد با پوست سفید نیز که به‌دنبال رنگ موهای تیره‌تر هستند با انتخاب رنگ موی مشکی گرم نسبت به زمانی که از طیف‌های رنگی روشن‌تر استفاده می‌کنند، زیباتر به‌نظر می‌رسند.

رنگ موی پاستیلی

  • این رنگ مو طیف خاصی ندارد و تنها و تنها از قلب شما پیروی می‌کند.
آبی، نارنجی و انواع و اقسام رنگ‌های عجیبی که تازگی‌ها به دنیای مد راه پیدا کرده است از جمله رنگ‌های پاستیلی به‌شمار می‌آیند. فقط باید نکات کلی را در انتخاب این دست از رنگ‌ها نیز درنظر داشته باشید. مثلا اینکه پوست‌های تیره‌تر، با رنگ‌های روشن، صورت فرد را بی‌حال نشان می‌دهند؛ در حالی‌که رنگ‌های تیره‌تر و پررنگ‌تر صورت را شاداب‌تر می‌کنند. برای پوست‌های برنزه نیز می‌توان به سراغ رنگ مو‌های زنده‌تر و شاداب‌تری، چون قرمز یاقوتی و ارغوانی رفت.

رنگ آبی هم برای افرادی که تِم رنگی زرد (با درخششی به حالت طلایی) دارند، انتخاب مناسبی است. مهم‌ترین چیزی که در مورد این نوع از رنگ‌های فانتزی باید به‌خاطر داشته باشید، این است که با شست‌وشو سریعا پاک می‌شوند. برای حفظ دوام این رنگ‌ها روی مو‌ها بهتر است از شامپو‌های محافظ مو‌های رنگ‌شده استفاده کنید.

منبع: byrdie - نمناک - چطور

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید