بازگشت کرونا به چین و کره جنوبی

بازگشت کرونا به چین و کره جنوبی

موارد گزارش شده در چین و کره‌جنوبی، چشم‌انداز‌های مرتبط به بازگشایی اقتصادی و کسب‌وکار‌ها و از سرگیری زندگی عادی در کشور‌های دیگری که توانسته‌اند تعداد افراد بستری‌شده در بیمارستان‌ها را کاهش دهند، به چالش می‌کشد و با سوال روبرو می‌کند.

کد خبر : ۸۰۲۰۸
بازدید : ۴۸۱۱
بازگشت کرونا به چین و کره جنوبی
استفاده از حرارت‌سنج در جلوی یکی از دبستان‌های استان هنان قبل از ورود دانش‌آموزان به مدرسه

مقامات بهداشتی در شمال شرقی چین گزارش کرده‌اند که موارد جدیدی از افرد مبتلا به ویروس کرونا در شهری نزدیک به مرز روسیه مشاهده شده است، شعله‌ور شدنی که نشان می‌دهد متوقف کردن ویروس حتی برای کشور‌هایی که تا حد زیادی در محدود کردن موارد ابتلا موفق بوده‌اند همچنان چالش برانگیز است.

روز یک‌شنبه، یازده مورد ابتلای جدید در شهر شولان در استان جیلین ثبت شده است. ماموران چینی زنی ۴۵ ساله را ردیابی کردند که مشخص شده در روز پنج‌شنبه به این ویروس مبتلا شده است، اما مقامات چینی در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه این فرد به ویروس مبتلا شده است.

چین پس از تعطیلی گسترده در سراسر کشور برای کنترل ویروس کرونا که اولین بار در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان ظهور کرد، اندک اندک به بازگشایی اقتصادی و کسب‌وکار‌ها اقدام کرده است. البته همچنان مراقبت‌های شخصی و عمومی در زمینه ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی و رعایت موارد شخصی از جمله استفاده از ماسک توسط مردم در بسیاری از استان‌ها رعایت می‌شود.
اما این موارد ابتلای جدید در جای جای کشور دیده است که اگر چه در تعداد موارد محدود است، اما درصورت جدی نگاه نکردن به آن، بار دیگر امکان شیوع را افزایش می‌دهد.

در چنین شرایطی است که حتی موارد محدود ابتلا اگر بدون ردیابی و محدودکردن و توجه لازم رها شوند، بار دیگر امکان شیوع گسترده ویروس وجود خواهد داشت. این موارد جدید گزارش شده در حالی مطرح می‌شود که گفته می‌شود افزایش مبتلایان به کرونا پس از آنکه افرادی از روسیه به این منطقه بازگشتند، گزارش شده است.

چین روز شنبه ۱۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد، از جمله یک مورد در ووهان، که اولین مورد ابتلای جدید در شهر از ابتدای آوریل تا کنون به شمار می‌رود. اما موارد گزارش شده جدید، نخستین افزایش دو رقمی در موارد جدید از اول ماه مه بود که ۱۲ مورد را نشان می‌دهد.

کره جنوبی، به عنوان کشوری که موفق شده بود از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند نیز هم اکنون با این مساله مواجه است. مقامات این کشور پس از گزارش موارد جدید، کنترل‌های اجتماعی را بار دیگر گسترش داده‌اند.
برای مثال روز شنبه، کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه در سئول پس از گزارش ده‌ها مورد از عفونت‌های جدید در بین افرادی که به این مکان‌ها رفته بودند، بسته شدند. این کشور روز یکشنبه ۳۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده است.

کره جنوبی، به تازگی اجرای مرحله جدیدی از مقابله با ویروس کرونا را آغاز کرده است که در آن مردم را با احتیاط به از سرگیری دوباره زندگی خود تشویق می‌کند در حالی که همچنان احتیاط‌های لازم را در خصوص موارد جدید اعمال می‌کند.

موارد گزارش شده در چین و کره‌جنوبی، چشم‌انداز‌های مرتبط به بازگشایی اقتصادی و کسب‌وکار‌ها و از سرگیری زندگی عادی در کشور‌های دیگری که توانسته‌اند تعداد افراد بستری‌شده در بیمارستان‌ها را کاهش دهند، به چالش می‌کشد و با سوال روبرو می‌کند.

از جمله این کشور‌ها می‌توان به آمریکا اشاره کرد که در آن درصد بالایی از ایالت‌ها اندک اندک به سمت بازگشایی مرحله به مرحله کسب‌وکار‌ها اقدام می‌کنند، اما همچنان مشکلات مربوط به ردیابی و همچنین تست تشخیص کرونا در ابعاد وسیع وجود دارد. این نگرانی وجود دارد که با توجه به چنین مشکلاتی، بازگشایی و تماس بیشتر مردم منجر به افزایش موارد ویروس کرونا شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید