ویدیوی دست‌تکان‌دادنِ جسد از داخلِ تابوت: آیا او زنده‌به‌گور شد؟

ویدیوی دست‌تکان‌دادنِ جسد از داخلِ تابوت: آیا او زنده‌به‌گور شد؟

تصویر چیزی شبیه یک دست و انگشتانش را نشان می‌دهد که به‌نظر می‌رسد از زیرِ در شیشه‌ای تابوت در حالِ دست تکان دادن است.

کد خبر : ۸۰۳۶۰
بازدید : ۵۲۴۲۷۵
فرادید | ویدیو ثبت‌شده از مراسمِ تدفینِ فردی در شهرِ مانادو در اندونزی لحظه ترسناکِ دست‌تکان‌دادنِ او را از داخلِ تابوت نشان می‌دهد.

این مراسم روز ۵ ماه مه برگزار شد و درست در زمانی اتفاق افتاد که خانواده درهم‌شکسته متوفا در اطرافِ تابوت گردآمده بودند و کشیش داشت دعا می‌خواند. تصویر چیزی شبیه یک دست و انگشتانش را نشان می‌دهد که به‌نظر می‌رسد از زیرِ در شیشه‌ای تابوت در حالِ دست تکان دادن است.
آیا فردی زنده‌به‌گور شد؟
در این لحظه کشیش در حال خواندن دعایی با این مضمون است که «خداوند گفت: من رستاخیر و زندگی هستم. هرکسی به من ایمان دارد همواره زندگی خواهد کرد حتی اگر مرده باشد.» درست چند لحظه بعد عضوِ مشاهده‌شده در تصویر شروع به دست تکان دادن می‌کند یا شاید دستِ خود را به درِ تابوت فشار می‌دهد.

محلی‌ها می‌گویند شاید فردی که تصور می‌شده فوت کرده هنوز زنده بوده و تلاش کرده خود را از تابوت برهاند. بهرحال، مشخص نیست که آیا بعد از این صحنه در تابوت برای اطمینان از اینکه فرد زنده نیست، باز شده یا نه. یکی از مشاهده‌کنندگان در فضای آنلاین نوشته: «بله او دست تکان داد، شاید هنوز زنده بود و تلاش می‌کرد خودش از تابوت بیرون بیاید.» یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشته: «شاید موش است.»
آیا فردی زنده‌به‌گور شد؟

ادعا‌های وحشتناک در این مورد زیاد است؛ اما احتمالاً این حالت به دلیلِ «جمودِ نعشی» - سفت شدنِ عضلات چند لحظه پس از مرگ - و تغییراتی که در اثر متلاشی‌شدن در رباط‌ها رخ می‌دهد، اتفاق افتاده است. مطالعه‌ای که در سپتامبر سال ۲۰۱۹ انجام شد و در مجله مدیکال نیوز تودی به چاپ رسید، نشان می‌دهد که بدنِ انسان می‌تواند خود‌به‌خود بعد از مرگ تکان بخورد.

محققان از دانشگاهِ کویینزلند در استرالیا که فرایندِ تجزیه‌شدنِ جسد را مطالعه می‌کردند، دریافتند که بقایایِ انسان بدونِ هیچ «کمکِ» بیرون می‌تواند تغییر موقعیت بدهد. این کشف برای مطالعاتِ کالبدشکافی یافته بسیار مهمی است.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید