چگونه از سایت آمازون خرید کنیم؟

چگونه از سایت آمازون خرید کنیم؟

خرید کالای اصل مهم‌ترین ویژگی فروشگاه‌های واسطه آمازون است که این امکان را به شما می‌دهد تا بدون سفر به کشور‌های خارجی یا بدون رو انداختن به فامیل و دوست و آشنا که راهی خارج از کشور هستند، کالای اصل را درب خانه‌تان تحویل بگیرید. برای همین اگر دنبال چنین کالا‌هایی می‌گردید استفاده از سایت‌های واسطه خرید از آمازون به نظر گزینه خوبی خواهد بود. کالا‌های برند، مکمل‌های غذایی، کالا‌های لوکس و ... در این گروه قرار دارند.

کد خبر : ۸۰۳۷۹
بازدید : ۷۹۱۵
چگونه از سایت آمازون خرید کنیم؟
فرادید | امروزه با گسترش روزافزون دسترسی به اینترنت در سراسر دنیا، کسب‌وکار‌ها نیز به‌تدریج از شکل سنتی خود فاصله گرفته و بعضا به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. همچنین برخی خرده‌فروشی‌ها نیز به دریافت سفارشات مشتریان از طریق اینترنت روی آورده‌اند. در این میان، آمازون یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین خرده‌فروشی‌های آنلاین دنیا محسوب می‌شود. این فروشگاه در سال ۱۹۹۴ و در شهر سیاتل آمریکا تاسیس شد و ابتدا در قالب یک کتاب‌فروشی آنلاین آغاز به کار کرد. این خرده‌فروشی با گذشت زمان و ارایه محصولاتی متنوع بالغ بر ۵۰۰ میلیون کالا به بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان تبدیل شد. طی سالیان اخیر آمازون تلاش کرده تا با قیمت‌گذاری معقول، ارایه تخفیفات مناسب، تسریع زمان تحویل و تضمین اصالت محصولات، رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

به‌طور کلی، خرید از آمازون دارای مزایایی به شرح زیر است:
  • امکان خریداری کالاهایی که بعضا در ایران قابل دسترس نیستند.
  • امکان خرید محصولاتی که اصالت آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.
  • امکان خرید محصولات با تخفیفات ویژه در بازه‌های زمانی خاص
  • امکان خریداری کالاهایی حتی ارزان‌تر از نمونه‌های موجود در بازار ایران (به‌دلیل حذف واسطه‌های متعدد)
سایت اصلی این فروشگاه در ایالات‌متحده قرار دارد و با توجه به تحریم‌های بانکی آمریکا علیه کشورمان و دسترسی دشوار کاربران ایرانی به کارت‌های اعتباری بین‌المللی، بسیاری از مشتریان قادر به ثبت مستقیم سفارشات خود در وب‌سایت آمازون نیستند. بعلاوه فرآیند ارسال کالا از ایالات‌متحده به ایران نیز با محدودیت‌های فراوانی مواجه بوده و هزینه‌های گزافی را به‌همراه دارد.

در این میان برخی شرکت‌های داخلی برای حل مشکلات فوق دست‌به‌کار شده و ادعا می‌کنند که بسیاری از کالا‌های ارایه شده در فروشگاه آمازون را به‌صورت بی‌واسطه و با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان ایرانی قرار خواهند داد. وب‌سایت‌هایی نظیر ایگرد، لک‌لک، Pay۹۸ و مالتینا ارائه‌دهنده چنین خدماتی هستند. بعلاوه مشتریان با تهیه یک مسترکارت اعتباری و شارژ آن از طریق وب‌سایت‌هایی نظیر آسان‌کارت و ساخت حساب‌کاربری در فروشگاه آمازون می‌توانند سفارشات خود را مستقیما ثبت نمایند.
چگونه از سایت آمازون خرید کنیم؟

سایت‌هایی که کالای آمریکایی را در ایران تحویل می‌دهند

احتمالاً تا حالا اسم آمازون به گوش‌تان خورده باشد. منظورمان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی دنیا است که کالای مورد نظرتان را هر جای دنیا که باشید برای‌تان می‌فرستد، البته نه همه جای دنیا! شرکت آمازون یک شرکت آمریکایی است و طبیعتاً از تحریم‌های آمریکا پیروی می‌کند. بر این اساس ما ایرانی‌ها نمی‌توانیم به صورت مستقیم از آمازون خرید کنیم. با این وجود جدیداً راه چاره‌ای برای خرید از آمازون به وجود آمده که می‌توانیم با چند کلیک کل نظام تحریم‌ها را دور بزنیم و آن هم چیزی نیست، جز سایت‌های واسطه خرید از آمازون. ما هم در ابتدا فکر کردیم قضیه کلاهبرداری اینترنتی و فیشینگ باشد، اما وقتی چشم‌مان به نماد الکترونیک این سایت‌ها افتاد، تا حدودی خیال‌مان راحت شد.

بعضی از این سایت‌ها از وزارت صمت مجوز گرفته‌اند و تحت عنوان «خدمات خرید آنلاین کالا از سایت‌های خارجی» فعالیت می‌کنند. آن‌ها عموماً یک دفتر خارجی در کشور‌های آمریکا، چین یا امارات دارند و بعد از ثبت سفارش شما، محصول مورد نظرتان را از آمازون خرید می‌کنند. بعد از خرید، آن‌ها را جمع‌آوری کرده و راهی ایران می‌کنند. نکته جالب در خرید از سایت‌های واسطه این است که شما لازم نیست حتی یک دلار برای خرید کالا از آمازون خرج کنید، بلکه همه هزینه‌ها به پول خودمان محاسبه می‌شود.

شما می‌توانید کالای مورد نظرتان را در سایت آمازون پیدا کنید و با کپی کردن نام یا لینک کالا، ببینید هر کدام از سایت‌ها با چه هزینه‌ای کالای مورد نظرتان را به شما می‌رسانند.

طبیعتا تحویل کالا توسط این سایت‌های واسطه با چند روز تاخیر انجام می‌شود. این تاخیر می‌تواند بین ۱۵ تا ۳۰ روز بسته به سایت واسطه متفاوت باشد.

خرید چه کالا‌هایی از سایت آمازون به صرفه است؟

خرید کالای اصل مهم‌ترین ویژگی فروشگاه‌های واسطه آمازون است که این امکان را به شما می‌دهد تا بدون سفر به کشور‌های خارجی یا بدون رو انداختن به فامیل و دوست و آشنا که راهی خارج از کشور هستند، کالای اصل را درب خانه‌تان تحویل بگیرید. برای همین اگر دنبال چنین کالا‌هایی می‌گردید استفاده از سایت‌های واسطه خرید از آمازون به نظر گزینه خوبی خواهد بود. کالا‌های برند، مکمل‌های غذایی، کالا‌های لوکس و ... در این گروه قرار دارند.

مورد دوم خرید کالا‌های مشمول تحریم است. طوری که با استفاده از سایت‌های واسطه خرید از آمازون می‌توانید کالا‌هایی را که آمریکایی‌ها اجازه صادرات آن به ایران را نمی‌دهند، به‌راحتی بخرید. لوازم آزمایشگاهی و تحقیقاتی از این دسته هستند که می‌توانید برای خرید آن‌ها روی سایت‌های واسطه حساب باز کنید. گروه سوم کالا‌هایی است که در ایران کمیابند یا اصلا وجود ندارند.

کالا‌هایی مثل قطعات یدکی، برند‌های خاص یا حتی کتاب‌هایی که تازه منتشر شده‌اند در این گروه قرار دارند. ممکن است شما خیلی اهل مطالعه باشید و نتوانید کتاب مورد نظرتان را در ایران پیدا کنید. در چنین مواردی سایت‌های واسطه خرید از آمازون می‌توانند به شما کمک کنند تا کتاب‌تان را از انتشارات آن در خارج از کشور خرید کنید.

خرید هر موردی غیر از این سه دسته می‌تواند گزینه خوبی برای استفاده از سایت‌های واسطه خرید از آمازون نباشد. چرا که اگر کالا‌های عادی را بتوانید در فروشگاه‌های ایرانی پیدا کنید، مطمئنا قیمت آن کمتر از هزینه تمام شده سفارش از سایت آمازون خواهد بود.
چگونه از سایت آمازون خرید کنیم؟

ایرانی‌ها از آمازون چه می‌خرند؟

در بین انواع و اقسام کالا‌هایی که در سایت‌های واسطه خرید از آمازون ثبت سفارش می‌شوند، پنج کالا به عنوان محبوب‌ترین کالا‌ها نزد ایرانی‌ها معرفی شده‌اند. شاید فکر کنید این کالا‌ها لوازم آزمایشگاهی و تحقیقاتی با وسایل مهمی باشند که آمریکا اجازه ورود آن به ایران را نمی‌دهد، اما به جز یک مورد تقریبا هیچ‌کدام چنین وضعیتی ندارند. ۱) فیس براش یا پاک‌کننده صورت در صدر کالا‌هایی قرار دارد که ایرانی‌ها با استفاده از سایت‌های واسطه، آن را از فروشگاه آمازون خریده‌اند. این محصول برای شفافیت پوست کاربرد دارد و استفاده روزانه از آن می‌تواند چربی‌ها و باکتری‌های سطح پوست را از بین ببرد. عملکرد آن شبیه لیزر است که در هر دقیقه چند هزار پالس به سطح پوست وارد می‌کند.

فیس براش در بازار‌های داخلی هم پیدا می‌شود و قیمت انواع فیک آن تقریباً ۳۰۰ هزار تومان است. اگر بخواهید سراغ محصول اصل بروید، باید نزدیک دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پول خرج کنید. قیمت این محصول در سایت آمازون ۱۰۴دلار معادل یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و سایت‌های واسطه با دریافت هزینه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با تاخیر چند روزه آن را برای شما می‌فرستند.

۲) ریش تراش Whal بین آن دسته کالا‌های لوکس قرار می‌گیرد که ایرانی‌ها برای خریدش دست به دامن سایت‌های واسطه خرید از آمازون شده‌اند. ظاهر این ریش‌تراش شبیه ریش‌تراش سده ۱۹ است و فعلا در سایت‌های واسطه قابل خریداری نیست. قیمت این کالا در آمازون ۹۷ دلار معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که احتمالاً با هزینه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی توسط سایت‌های واسطه به خریدار ایرانی عرضه می‌شود.

۳) کپسول AHCC دیگر محصولی است که ایرانی‌ها با استفاده از سایت‌های واسطه از آمازون خریداری کرده‌اند. گفته می‌شود این کپسول‌ها برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن مصرف می‌شوند و پزشکان آن را برای درمان سرطان تجویز می‌کنند. جستجو‌های ما به دنبال این کپسول در ایران بی‌نتیجه بود. این کپسول در حال حاضر با قیمت ۵۰ دلار معادل ۶۰۰ هزار تومان در آمازون فروخته می‌شود و سایت‌های واسطه آن را با هزینه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی به مشتری ایرانی می‌رسانند.

۴) ساعت‌های برند Casio یکی دیگر از کالا‌هایی است که ایرانی‌ها با استفاده از سایت‌های واسطه خرید از آمازون سراغ آن رفته‌اند. قیمت این ساعت‌های برند در ایران به حدود ۱۳ میلیون تومان می‌رسد و این در حالی است که قیمت ساعت‌های برند Casio G. - Shock در سایت آمازون عموما حدود ۲۰۰دلار و کمتر است. سایت‌های واسطه این ساعت‌ها را که معادل دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در آمریکا قیمت دارند، با هزینه سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی به مشتری ایرانی می‌رسانند.

۵) کفش‌های برند ECCO در آخرین رده کالا‌های محبوب ایرانی‌ها برای سفارش از آمازون قرار دارد. کفش‌های کتانی ECCO مدل اسنیکرز در فروشگاه آمازون حدود ۱۱۲ دلار معادل یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارند و سایت‌های واسطه آن را با هزینه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای مشتریان ایرانی خریداری کرده و ارسال می‌کنند. کفش‌های برند ECCO اصل در فروشگاه‌های ایران بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند.
چگونه از سایت آمازون خرید کنیم؟

آمازون تنها نیست؛ می‌توانید از‌ ای بی و علی اکسپرس هم خرید کنید

بعضی از سایت‌های واسطه صرفاً برای خرید از آمازون به کاربران‌شان کمک می‌کنند، اما بعضی دیگر پا را فراتر گذاشته و سراغ بقیه سایت‌ها هم رفته‌اند. نمونه آن سایت EBay است که یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های آنلاین در آمریکا به حساب می‌آید. این سایت تقریبا مشابه آمازون است و رقابت تنگاتنگی با این فروشگاه آنلاین دارد. فروشگاه دیگری که سایت‌های واسطه سراغش رفته‌اند، علی اکسپرس است. این فروشگاه زیرمجموعه گروه علی بابا است که در کشور چین فعالیت می‌کند. خرید از فروشگاه‌های علی بابا برای سایت‌های واسطه راحت‌تر است، چراکه ارسال کالا از چین به ایران، سختی‌های ارسال کالا از آمریکا را ندارد.

سوق یک فروشگاه دیگر است که می‌توانید با استفاده از سایت‌های واسطه از آن خرید کنید. فروشگاه اینترنتی سوق زیر مجموعه آمازون است و نمایندگی این فروشگاه آمریکایی در امارات به حساب می‌آید. طبیعی است با توجه به فاصله کوتاه امارات تا ایران، کالا‌هایی که با استفاده از سایت‌های واسطه از فروشگاه سوق خرید می‌کنید، زودتر به دستتان می‌رسد.
منبع: آی تی سان - هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید