بلاتکلیفیِ پرونده سه خواهر روس که پدرشان را کشتند

بلاتکلیفیِ پرونده سه خواهر روس که پدرشان را کشتند
کد خبر : ۸۰۴۴۲
بازدید : ۵۳۶۳
بلاتکلیفیِ پرونده سه خواهر روس که پدرشان را کشتند
هنگامی که پدرشان را کشتند، آنجلینا (چپ) ۱۸ ساله بود، ماریا (وسط) ۱۷ ساله و کریستینا ۱۹ ساله

بازپرسان روسیه می‌گوید اتهام قتل سه خواهری که در واکنش به آزار‌های پدرشان او را در خواب کشتند، همچنان پابرجا است، تصمیمی که این پرونده جنجالی را در بلاتکلیفی قرار می‌دهد.

دادستان عمومی روسیه در اوایل سال به این نتیجه رسید که خواهران خاچاطوریان برای مدتی طولانی مورد آزار جسمی و جنسی قرار گرفته بودند و به همین خاطر کشتن پدرشان "دفاع از خود" محسوب می‌شود.

انتظار می‌رفت که پرونده با این حکم مختومه اعلام شود. اما وکیل یکی از این دختران گفته است که این تصمیم حالا توسط کمیته تحقیقات روسیه رد شده است.

جزئیات پرونده این سه خواهر
ماریا، آنجلینا و کریستینا خاچاطوریان در ژوئیه ۲۰۱۸ به خاطر حمله به پدرشان، میخائیل، با چاقو، چکش و اسپری فلفل بازداشت شدند. در ادامه این سه خواهر به بازپرسان گفتند که پدرشان برای مدتی طولانی آن‌ها را آزار می‌داده است و عملا در خانه خودشان گروگان گرفته شده بودند.

چه بر سر پدر آمد؟
غروب روز ۲۷ ژوئیه سال ۲۰۱۸، میکائیل خاچاطوریان ۵۷ ساله، کریستینا، آنجلینا و ماریا را یکی یکی به اتاق خود فرا‌خواند. او آن‌ها را برای تمیز نکردن آپارتمان تنبیه کرد و به صورت‌شان گاز فلفل پاشید.

کمی بعد، وقتی او به خواب رفت، دختران با چاقو و چکش و گاز فلفل به او حمله کردند و زخم‌های کاری به سر و گردن و سینهٔ او وارد آوردند. جسد او را با بیش از ۳۰ جراحت چاقو پیدا کردند.

دختران جوان سپس پلیس را خبر کردند و در محل ارتکاب جرم دستگیر شدند.

تحقیقات خیلی زود پرده از تاریخچهٔ خشونت‌های دامنه‌دار در این خانواده برداشت. خاچاطوریان مرتب دختران را در سه سال گذشته کتک می‌زد و آن‌ها را شکنجه و زندانی می‌کرد و مورد آزار جنسی قرار می‌داد.

شواهد موجود در مورد پدر آن‌ها در کیفر‌خواست دختران آمده است.

بلاتکلیفیِ پرونده سه خواهر روس که پدرشان را کشتند
کریستینا و آنجلینا، دو خواهر بزرگتر، در صورت اثبات اتهامات به حبس طولانی‌مدت محکوم خواهند شد

اگر آن‌ها به اتهام قتل محاکمه شوند، حداکثر ۲۰ سال حبس در انتظار دو خواهر بزرگتر خواهد بود. مادرشان که به خاطر حفظ امنیت خود مجبور شده بود از خانه فرار کند، قبلا گفته بود که خود و دیگران بار‌ها به خاطر این خشونت‌ها به پلیس هشدار داده بودند، اما کسی توجه نکرده بود.
بیشتر بخوانید: خواهرانی که پدرشان را در خواب کشتند
این تصمیم دادگستری به چه معنی است؟
الکسی لیپسر، وکیل دادگستری، می‌گوید "کمیته تحقیقات جداگانه پرونده را بررسی کرده است و به همان نتیجه قبلی رسیده است. " یعنی اتهام قتل عمد همچنان پابرجا باقی خواهد ماند.

به گفته او "به نظر می‌رسد که دستور مقامات بالایی عوض نشده است. ". اما او در عین حال معتقد است که نبود مدارک جدید به این معنی است که تصمیم دادستان عمومی نیز تغییر نخواهد کرد.
لیپسر می‌گوید "حالا یا کمیته باید با تصمیم دادستان موافقت کند و دلیل دفاع از خود را بپذیرد، یا پرونده مثل توپ پینگ پنگ دست به دست خواهد شد. "

پرونده‌ای که غوغا کرد
این پرونده به اعتراضات جمعی و تهیه استشهادی در حمایت از این سه خواهر منجر شد و به تقاضا برای وضع قانونی جدید علیه خشونت خانوادگی دامن زد.

در ماه ژانویه، دادستان عمومی اعلام کرد که خواهران خاچاطوریان مورد "ضرب و شتم، تحقیر مدام، تهدید و آزار، و خشونت جسمی و جنسی" قرار گرفته بودند و به همین خاطر دست به "واکنش دفاعی" زده‌اند.

استنتاج دفتر دادستانی این بود که این وقایع باعث شده بود "تا آن‌ها بخواهند به هر نحوی که شده از خود دفاع کنند"، استدلالی که حالا توسط کمیته تحقیقات رد شده است.

این پرونده تا زمانی که این دو نهاد با یکدیگر به توافق نرسند در دادگاه مطرح نخواهد شد. این سه خواهر در حال حاضر جداگانه در مسکو زندگی می‌کنند و حق ندارند با یکدیگر تماس بگیرند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید