بازداشت رئیس باند قاچاق دختران ایرانی در مالزی؛ ماجرا از چه قرار است؟

بازداشت رئیس باند قاچاق دختران ایرانی در مالزی؛ ماجرا از چه قرار است؟

نحوه کار شبکه قاچاق دختران "اسکورت سرویس" به این شکل بود که ابتدا از طریق نفراتی که در داخل از کشور داشتند دختران جوان یا زنان مطلقه را که در شبکه‌های اجتماعی عکس‌های بدون پوشش از خود منتشر کرده بودند شناسایی و به آن‌ها پیشنهاد کار می‌دادند. این افراد اغلب در تهران، کیش، بابلسر و... زندگی می‌کردند که وقتی با پیشنهاد اعضای باند درخصوص شرایط مالی، زندگی در دوبی و... روبه‌رو می‌شدند اغلب راضی به همکاری می‌شدند. در ادامه از این طعمه‌ها عکس‌های مستهجن تهیه و برای الکس ارسال می‌شد و اگر او آن‌ها را تأیید می‌کرد مقدمات انتقال صادر می‌شد.

کد خبر : ۸۰۵۷۱
بازدید : ۷۷۰۶
بازداشت رئیس باند قاچاق دختران ایرانی در مالزی؛ ماجرا از چه قرار است؟
فرادید | سال ۹۶ بود که خبر متلاشی شدن بزرگ‌ترین باند قاچاق دختران ایرانی منتشر و خبرساز شد، اما در میان دستگیرشدگان خبری از بازداشت رئیس این باند یعنی «شهروز سخنوری» معروف به "الکس" نبود. حالا پس از گذشت سه سال از این ماجرا نیروی انتظامی خبر از دستگیری الکس در مالزی داده است.

به گزارش فرادید، ماموران پلیس که از مدت‌ها قبل الکس را تحت نظر گرفته بودند، پس از دستگیری اعضای باند اطلاعات بیشتری درباره او کسب کردند تا اینکه سرانجام با همکاری اینترپل به شواهدی درباره مخفیگاه او در مالزی دست یافتند و بالاخره موفق شدند او را دستگیر و به کشور منتقل کنند.

هم‌اکنون "الکس " سرکرده این شبکه با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد و بازجویی‌ها برای افشای جرائم او آغاز شده است.

پلیس امنیت عمومی سال ۹۶ برای شناسایی این باند، دختری به نام عسل که از چهره‌های سرشناس اینستاگرام بود و در زمینه مدلینگ فعالیت می‌کرد، را تحت نظر گرفت. شواهد به‌دست آمده از رفت‌وآمد‌های پی در پی او به دوبی حکایت داشت و نشان می‌داد دختران دبیرستانی زیادی را برای سفر به دوبی تشویق کرده است.

تحقیقات از این زن نشان داد او با الکس و مانلی به‌طور مستقیم ارتباط دارد و با آن‌ها کار می‌کند. با اعترافات این زن بود که در چند عملیات نفرات این باند که در کشور حضور داشتند، ازجمله مانلی دستگیر شدند.
براساس گزارش های منتشر شده، در اواخر مهرماه سال ۹۶، شعبه دادگاه انقلاب برای اعضای یک باند با نام "اسکورت سرویس"، ۱۰۰ سال محکومیت زندان تعیین کرد. این باند با فعالیت دوساله در زمینه قاچاق دختران به دوبی و مالزی بیش از ۸۰۰ دختر را از کشور خارج کرده بودند.

شبکه تحت نظر "الکس" چگونه دختران ایرانی را قاچاق می‌کرد؟

نحوه کار شبکه قاچاق دختران "اسکورت سرویس" به این شکل بود که ابتدا از طریق نفراتی که در داخل از کشور داشتند دختران جوان یا زنان مطلقه را که در شبکه‌های اجتماعی عکس‌های بدون پوشش از خود منتشر کرده بودند شناسایی و به آن‌ها پیشنهاد کار می‌دادند.

این افراد اغلب در تهران، کیش، بابلسر و... زندگی می‌کردند که وقتی با پیشنهاد اعضای باند درخصوص شرایط مالی، زندگی در دوبی و... روبه‌رو می‌شدند اغلب راضی به همکاری می‌شدند. در ادامه از این طعمه‌ها عکس‌های مستهجن تهیه و برای الکس ارسال می‌شد و اگر او آن‌ها را تأیید می‌کرد مقدمات انتقال صادر می‌شد.

در این مرحله دختران جوان به محض ورود به دوبی همراه یک رابط به یکی از هتل‌های دوبی منتقل می‌شدند و در آنجا زندگی فلاکت‌بار‌شان آغاز می‌شد. آن‌ها در ازای پول‌های کلان در اختیار مشتریان قرار می‌گرفتند. افرادی از ملیت‌های مختلف که هرکاری که دل‌شان می‌خواست با دختران ایرانی انجام می‌دادند و گاهی آن‌ها را به باد کتک می‌گرفتند.


رابط این شبکه پول و پاسپورت دختران جوان را از آن‌ها می‌گرفت و به آنان به‌جز یک روز در هفته اجازه خروج از هتل را نمی‌داد و از پول هنگفتی که به‌دست می‌آمد بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به آن‌ها داده می‌شد. پس از مدتی فعالیت این باند آنچنان گسترده شد که آن‌ها از ده‌ها دختر در شبکه گسترده‌شان بهره‌کشی و آن‌ها را با سرنوشت نامعلومی روبه‌رو کردند. اغلب طعمه‌های این باند پس از مدتی به بیماری‌های روانی دچار می‌شدند. خیلی‌ها نیز بعد از مدتی تازه متوجه می‌شدند که در چه گردابی گرفتار شده‌اند، اما راهی برای بازگشت نداشتند.

«شهروز سخنوری» چگونه "الکس" شد؟

شهروز سخنوری پیش از آنکه به الکس مشهور شود، در آمریکا اقامت داشت، اما به دلیل فعالیت مجرمانه از این کشور اخراج شد. او پس از این اتفاق به امارات مهاجرت کرد و دوباره مشغول به فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه شد. شهروز این بار به دلیل اثبات اتهام به یک پرونده تجاوز به عنف شناسایی و دستگیر شد. همین موضوع باعث شود تا او برای بار دوم اخراج شود.

شهروز پس از اخراج از امارات راهی ایران شد و چندی بعد مادرش هم با ترک آمریکا نزد او آمد. مادر و پسر در ایران شبکه اسکورت دختران را راه‌اندازی کرده و برای شکار طعمه‌هایشان سراغ اینستاگرام رفتند.

آن طور که همدستانش فاش کرده‌اند، او بیشتر طعمه‌هایش را از میان دخترانی که عکس‌های نیمه‌عریان از خود به اشتراک گذاشته بودند، انتخاب می‌کرد و در دایرکت با آن‌ها وارد گفتگو می‌شد.

شهروز برای این که آن‌ها را به همراهی با خود متقاعد کند، در خانه‌های لاکچری شمال تهران که خودروی گرانقیمتی در حیاط آن پارک بود، قرار می‌گذاشت. سرکرده شبکه در گفتگو با دختران مدعی می‌شد در صورت همکاری با این شبکه همین زندگی در انتظارشان است. دختران ساده‌لوح هم فریب حرف‌های شهروز و همدستانش را خورده و برای رسیدن به زندگی لاکچری با او همراه می‌شدند، اما اعضای این شبکه آن‌ها در دامی گرفتار می‌کردند که راه برگشت را برایشان غیر ممکن می‌کرد.

شهروز با تغییر اسم خود به الکس، فعالیت خود را با کمک مادرش و دو دختر در دوبی آغاز کرد و با کمک یک تاجر هندی برای گسترش کارش، سایتی را راه‌اندازی کرد. از سوی دیگر الکس متوجه شد، ایران مخفیگاه امنی برای او نیست؛ به همین خاطر راهی مالزی شد و همدستانش همراه دختران ساده‌لوح به این کشور مهاجرت کردند تا فعالیت زیرزمینی‌اش در این کشور آغاز شود. وی پس از شکار دختران، آن‌ها را به مالزی می‌کشاند و از آن‌ها سوء استفاده می‌کرد.
گسترش فعالیت‌های او باعث شد، چندی قبل مستندی جنجالی به نام "پول و پورن" از اقدامات مجرمانه باند او تهیه و برای هشدار به جامعه منتشر شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید