دانشگاه کمبریج تا پاییز سال ۲۰۲۱ کلاسِ حضوری ندارد

دانشگاه کمبریج تا پاییز سال ۲۰۲۱ کلاسِ حضوری ندارد

این مؤسسه آموزشی نگفته چطور استاندارد‌های بالای آموزشی را رعایت خواهد کرد. دانشگاه‌های دیگر شاملِ آکسفورد اعلام کرده‌اند که تلفیقی از کلاس‌های حضوری و غیرحضوری خواهند داشت. یکی دیگر از دانشجویان گفته بود: من نمی‌خواهم ۹.۲۵۰ پوند بابتِ آموزش دیدن از طریقِ زوم هزینه کنم.

کد خبر : ۸۰۶۱۴
بازدید : ۹۱۵۵
دانشگاه کمبریج تا پاییز سال ۲۰۲۱ کلاسِ حضوری ندارد
فرادید | دانشگاه کمبریج نخستین دانشگاه در جهان است که اعلام کرده تا پاییز سال ۲۰۲۱ کلاس‌های حضوری نخواهد داشت. این اقدام در جهتِ اجرای فاصله‌گذاریِ اجتماعی به دلیلِ شیوعِ ویروسِ کرونا اعلام انجام می‌شود. کمبریج که دومین قدیمی‌ترین دانشگاهِ بریتانیاست اعلام کرده از آنجایی که طرحِ فاصله‌گذاریِ اجتماعی احتمالاً به مدتِ طولانی‌تری اجرا خواهد شد، «این دانشگاه تمامِ سالِ تحصیلیِ سالِ آینده غیرحضوری برگزار خواهد شد.»

این مؤسسه آموزشی نگفته چطور استاندارد‌های بالای آموزشی را رعایت خواهد کرد. دانشگاه‌های دیگر شاملِ آکسفورد اعلام کرده‌اند که تلفیقی از کلاس‌های حضوری و غیرحضوری خواهند داشت. یک سخنگوی دانشگاه کمبریج به دیلی‌میل گفته است: «کلاس‌ها به صورتِ آنلاین برگزار خواهد شد و شاید برای گروه‌ها کوچک امکان برگزاریِ کلاس‌ها و سخنرانی‌های حضوری فراهم شود. البته تا زمانیکه قوانینِ فاصله‌گذاریِ اجتماعی به درستی رعایت شود.»

همه دانشجویان از این طرح رضایت ندارند.

معاونِ دانشگاه آکسفورد در امور آموزشی، پروفسور مارتین ویلیامز، نیز گفته است برنامه‌هایی برای سالِ آینده تحصیلی دارند که «آموزش‌های حضوری و نظارت بر تحقیقات است که اگر لازم باشد فعالیت‌های آنلاین به آن اضافه می‌شود.» این دانشگاه گفته است دانشجویان به منابعِ غنیِ این دانشگاه دسترسی خواهند داشت.
دانشگاه کمبریج تا پاییز سال ۲۰۲۱ کلاسِ حضوری ندارد

این تصمیم‌ها بعد از آن گرفته شد که اداره دانشجویی خواهانِ «شفافیتِ» برنامه‌های دانشگاه برای سالِ تحصیلی جدید شد.

با وجود ارائه کلاس‌های آنلاین، دانشگاه‌ها هنوز می‌توانند از دانشجویان شهریه دریافت کنند. کمبریج نخستین دانشگاه در جهان است که اعلام کرده کلاس‌هایش غیرحضوری خواهد بود. دانشگاه منچستر هفته گذشته اعلام کرد که حداقل اولین ترمِ فصل پاییز را غیرحضوری برگزار خواهد کرد. این تصمیم‌ها برای دانشجویان در سراسر انگلستان نگرانی‌هایی به همراه داشته است.

یکی از دانشجویانِ تاریخ توئیت کرده بود: «اگر دانشگاه کمبریج قرار است سال آینده تحصیلی تمام کلاس‌ها را آنلاین برگزار کند، چند دانشگاه دیگر این کار را انجام خواهند داد؟ معلوم نیست این دوره چه مدت طول بکشد.»
دانشگاه کمبریج تا پاییز سال ۲۰۲۱ کلاسِ حضوری ندارد

یکی دیگر از دانشجویان گفته بود: من نمی‌خواهم ۹.۲۵۰ پوند بابتِ آموزش دیدن از طریقِ زوم هزینه کنم. تقریباً تمامی دانشگاه‌های بریتانیا از ماه آوریل تعطیل شده و کلاس‌های طی این مدت آنلاین برگزار شده است. به دانشجویان فارغ‌التحصیل اطلاع داده شده که برای آن‌ها جشن‌های سنتیِ فارغ‌التحصیلی گرفته نمی‌شود.

برخی دانشجویان که از کشور‌های دیگر برای تحصیل به انگلستان می‌روند، به دلیلِ محدود شدنِ سفر‌ها ممکن است نتوانند در دانشگاه حضور پیدا کنند. سخنگوی دانشگاه ادینبورگ در انگلستان گفته که برای همه دانشجویان خود در سراسر جهان برنامه دارد. به دانشجویان گفته شده که می‌توانند کلاس‌ها را دانلود کنند و در هر زمانی که مناسب بود تماشا کنند.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید