لغو قرنطینه مسافران در اسپانیا

لغو قرنطینه مسافران در اسپانیا

اسپانیا با بیشتر از ۲۳۵ هزار بیمار مبتلا به کویید-۱۹ در رده پنجم جهانی از نظر شیوع ویروس کروناست. نزدیک به ۲۷ هزار نفر در این کشور به خاطر ابتلا به این ویروس جانشان را از دست داده اند.

کد خبر : ۸۰۷۳۷
بازدید : ۴۷۹۳
لغو قرنطینه مسافران در اسپانیا
دولت اسپانیا از پایان قرنطینه دو هفته‌ای مسافران خارجی از اول ژوئیه، یازدهم تیر خبر داده است. این تصمیم پس از جلسه دوشنبه هیات وزیران اسپانیا اعلام شد. سالانه حدود ۸۰ میلیون مسافر خارجی از اسپانیا دیدن می‌کنند و بخش گردشگری ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را تشکیل می‌دهد.

به گفته کارشناسان، بازگشایی بخش گردشگری به روی مسافران خارجی تا پایان فصل تابستان برای کمک به اقتصاد اسپانیا ضروری است. در روز‌های گذشته روند شیوع ویروس کرونا در اسپانیا که از کانون‌های بحران همه گیری این ویروس در اروپا بود، رو به کندی گذاشته است.

اسپانیا با بیشتر از ۲۳۵ هزار بیمار مبتلا به کویید-۱۹ در رده پنجم جهانی از نظر شیوع ویروس کروناست. نزدیک به ۲۷ هزار نفر در این کشور به خاطر ابتلا به این ویروس جانشان را از دست داده اند. هم زمان بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، اعلام کرد که فروشگاه‌ها و خرده فروشی‌ها می‌توانند فعالیت‌های خود را از ماه ژوئن از سر بگیرند.

نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه (۲۵ مه) گفت که مراکز خرید و فروش باز و نمایشگاه‌های اتوموبیل اجازه دارند که به شرط رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی دولت، از اول ژوئن فعالیت خود را از سر بگیرند. بنا بر دستور العمل جدید فروشگاه‌های لباس فروشی و کسب و کار‌های نظر آن هم می‌توانند از روز ۱۵ ماه ژوئن بازگشایی شوند.

با این حال، بریتانیا قصد دارد از هشتم ژوئن، نوزدهم خرداد قرنطینه دو هفته‌ای برای مسافران بین المللی به اجرا بگذارد. طبق قوانین بریتانیا، هر شهروندی که از دیگر نقاط به بریتانیا برگردد باید به مدت دو هفته در قرنطینه خانگی بماند.

بریتانیا با بیشتر از ۲۶۲ هزار بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در جایگاه چهارم در سطح جهان از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارد. نزدیک به ۳۷ هزار نفر در این کشور جانشان را به خاطر ابتلا به این بیماری از دست داده اند که پس از آمریکا بزرگ‌ترین رقم مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کروناست.

مدیران تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی در بریتانیا و اتحادیه‌های مربوط به صنعت گردشگری در این کشور در نامه‌ای از بوریس جانسون، نخست وزیر خواسته اند تا قرنطینه به طور هدفمند و تنها برای مسافرانی که از کشور‌های پرخطر سفر می‌کنند، اعمال شود.

به گفته آن‌ها ادامه اعمال قرنطینه به صورت فعلی تبعات جدی برای اقتصاد بریتانیا و صنعت گردشگری خواهد داشت. همزمان، تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی از آغاز مجدد پروازهایشان خبر داده اند.

شرکت ایزی جت اعلام کرده که پروازهایش میان ۲۲ فرودگاه، از جمله یک پرواز بین المللی میان فرودگاه گتویک لندن و نیس فرانسه را از ۲۶ خرداد از سر خواهد گرفت. شرکت جت تو هم اعلام کرده است که از اول ژوئیه، یازدهم تیر پروازهایش به مقصد ایتالیا و اسپانیا برقرار خواهند شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید