"پیام کرونایی" اسکناس ۱۰ دلاری استرالیا

"پیام کرونایی" اسکناس ۱۰ دلاری استرالیا

در گوشه سمت راست و پایین اسکناس ده دلاری استرالیا، طرحی کروی دیده می‌شود که یادآور شکلی از ویروس کرونا است که اکنون برای همه آشنا است.

کد خبر : ۸۰۷۴۳
بازدید : ۵۶۸۷

در گوشه سمت راست و پایین اسکناس طرحی کروی دیده می‌شود که یادآور شکلی از ویروس کرونا است که اکنون برای همه آشنا است
یک اسکناس استرالیایی، به تازه‌ترین دستاویز نظریه‌پردازان تئوری‌های توطئه‌ای تبدیل شده که می‌گویند تهدید ویروس کرونا واقعی نیست.

در گوشه سمت راست و پایین اسکناس ده دلاری استرالیا، طرحی کروی دیده می‌شود که یادآور شکلی از ویروس کرونا است که اکنون برای همه آشنا است.

یک فرضیه جدید توطئه می‌گوید که این «اثباتی» است بر این که همه‌گیری کووید۱۹ فریبی است که در این اسکناس‌های انتشار یافته در سال ۲۰۱۷، پنهان شده است.

به گزارش تارنمای خبری استرالیایی نیوز. دات. ای‌یو، یادداشتی که در یک گروه فیسبوکی پرطرفدار منتشر شده است، عکسی از طرح روی اسکناس را با این توضیح آورده است: «اسکناس ده دلاری استرالیا با نماد‌های ویروس کرونا تکمیل شده است. این را نمی‌شود سرپوش گذاشت!»

گفته می‌شود که این گروه فیسبوکی که برخی اعتراض‌های کوچک را در سیدنی و ملبورن سازماندهی کرده است، معتقد است که همه‌گیری تلاشی است ساخته و پرداخته ثروتمندان میلیاردر و دولت‌ها برای تحمیل کردن واکسیناسیون بر عموم مردم.

حامیان این گروه به فیلمی به نام «پاندمیک» اشاره کرده‌اند که نشانه‌هایی نه چندان قوی درباره ارتباط ویروس کرونا و تئوری‌های توطئه را بیان می‌دارد.

این توطئه‌ها از جمله شامل ادعایی از سوی جودی میکوویتس، یک فعال ضد واکسیناسیون می‌شود که گفته است زدن ماسک باعث فعال شدن بیماری در افراد می‌شود. او هیچ شواهدی درباره این ادعای مشکوک خود ارائه نداده و از دستور مقامات برای پرهیز مردم از سواحل انتقاد می‌کند. تمامی این ویدیو صرف «افشاگری» می‌شود.

این جنبش، برخی باور‌های بی‌اساس دیگر را نیز شامل می‌شود؛ از جمله این که آنتن‌های موبایل ۵جی برای سلامت انسان خطرناکند و به نوعی به ویروس کرونا ارتباط دارند. نادرست بودن این ادعا نیز افشا شده است.

طرح موجود بر اسکناس ده دلاری، یک شکل کروی را نشان می‌دهد که می‌توان گفت: اندکی شبیه به ویروس بزرگنمایی شده است.

با این حال، یک توضیح ساده برایش وجود دارد: این طراحی شبیه شکل مدور گل‌های موسوم به «اقاقیای ویکتوریا» است. این گیاه نوعی اقاقیای بومی استرالیا است و اقاقیای طلایی، خانواده نزدیک آن، به عنوان نشان رسمی این کشور در سال ۱۹۸۸ انتخاب شد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید