گنج‌های پنهان آمریکای شمالی

گنج‌های پنهان آمریکای شمالی

گویا بلک‌برد هیچ‌وقت اعتماد نمی‌کرد و جای گنج‌هایش را به کسی نمی‌گفت. او سرانجام سال ١٧١٨ دستگیر و اعدام شد. از همان زمان، خیلی‌ها در جست‌وجوی گنجینه او بودند و هستند و از خلیج چساپیک و ویرجینیا تا کارائیب و کیمن را گشته‌اند.

کد خبر : ۸۰۹۵۷
بازدید : ۶۹۱۸
گنج‌های پنهان آمریکای شمالی
زیرورو کردن خاک به هوای یافتن گنج فقط مختص جهان سوم نیست، چه آنکه افسون طلا جهان اول و دهم نمی‌شناسد.

١- گنج کوه‌های راکی: از یک دهه پیش، شایعه‌ای دهان‌به‌دهان چرخید که افرادی ٥‌میلیون دلار طلا، جواهر و عتیقه‌جات را در صندوقچه‌ای برنزی، در دل جنگلی هشتادوپنج ساله دفن و مخفی کرده‌اند.
نقشه این گنج در شعری رمزنگاری شده است و تاکنون هزاران نفر در سودایش سر به کوه‌های راکی گذاشته‌اند تا حدی که بعضی از جست‌وجوگران در راه این دفینه جان‌شان را از دست داده‌اند!

٢- دفینه‌ای در نوادا: تد بینیون سال ١٩٩٨ به دست شریک زندگی‌اش به قتل رسید. خیلی‌ها می‌گویند میراثش که یک کلکسیون نقره‌جات است و چندین میلیون دلار ارزش دارد، در مزرعه‌ای در نوادا دفن شده است.
قاتلان او از اتهام قتل تبرئه، اما به سرقت کلکسیون ارزشمندش متهم شدند! هنوز هم که هنوز است، عده‌ای معتقدند نقره‌ها از آنجا برداشته شده‌اند و عده‌ای دیگر فکر می‌کنند کلکسیون همان جا زیر یک ساختمان، دست‌نخورده مانده!

٣- گنجی در غار قدیمی اوزارک: در نقطه‌ای از شمال‌غربی آرکانزاس غاری قرار دارد که احتمال می‌رود اسپانیایی‌هایی که بیش از ٣٥٠‌سال پیش در نبردی آمریکایی‌ها را فراری داده بودند، گنجی را در آنجا دفن کرده باشند. ماهیت این گنج فرضی ا‌ست، اما آثار باستانی به‌جا مانده از آن زمان -که شامل کلاهخود، اسلحه و زره است- جویندگان را امیدوار می‌کند!

٤- دفینه‌های آتلانتیک: از سال ١٧١٦ تا ١٧١٨، بلک‌بردِ یا «ریش سیاه»، دزد دریایی معروف با کشتی‌اش از اقیانوس هند تا سواحل آتلانتیک در آمریکای شمالی را می‌پیمود و با حمله به کشتی‌هایی که پول، طلا، نقره، جواهر و اشیای قیمتی داشتند، ثروت‌شان را می‌گرفت و به اسپانیا، مکزیک و آمریکای‌جنوبی می‌رفت.
گویا بلک‌برد هیچ‌وقت اعتماد نمی‌کرد و جای گنج‌هایش را به کسی نمی‌گفت. او سرانجام سال ١٧١٨ دستگیر و اعدام شد. از همان زمان، خیلی‌ها در جست‌وجوی گنجینه او بودند و هستند و از خلیج چساپیک و ویرجینیا تا کارائیب و کیمن را گشته‌اند.

٥- پالمانوی هاوایی: می‌گویند ممکن است در پالمانو بیش از ٥‌میلیون دلار گنج به شکل نقره و طلا توسط دزدان دریایی دفن شده باشد. این گنج متعلق به کاپیتان توماس کاوندیش است که در قرن شانزدهم زندگی می‌کرد! کاشفان و جویندگان این گنج همچنان اسرار حل‌نشده‌ای دارند، اما شاید در آینده پاسخی برای پرسش‌هایشان پیدا شود.

٦- اتاق پادشاه کامه‌هامه: کامه‌هامه، پادشاه هاوایی سال١٨١٩ درگذشت. به دستور او جسدش با میلیون‌ها دلار پول، طلا و جواهرات در اتاقی دفن شد، اما هنوز هم که هنوز است محل دقیق این اتاق معلوم نیست. بعضی از محققان معتقدند قبر او در ساحل ناپالی ا‌ست.

٧- غرق‌شدن کشتی اسپانیایی اورگان: سال ١٧٠٥ یک کشتی اسپانیایی که ظاهرا مقادیر زیادی گنج و طلا در آن بوده است، در سواحل اورگان غرق شد. بسیاری از اشیای قیمتی این کشتی زیر آب مانده‌اند. مقداری از آن به خشکی‌های کنار دریا رفته و بخشی از آن هم گم شده است. خیلی‌ها در پی آن بخش از جواهراتی هستند که زیر دریا دفن شده است!

٨- جسی جیمز: گفته می‌شود در قرن نوزدهم بیش از یک‌میلیون دلار گنج مخفی به دست جسی جیمز و باندش در کوه‌های ویچیتای اوکلاهاما دفن شده است! تاکنون صد‌ها داستان در مورد جسی جیمز نوشته شده که پایان همه‌شان این‌گونه است: «او گنج را در ویچیتا گذاشت و دیگر هیچ‌وقت دیده نشد.» همه می‌دانیم که جسی جیمز بدنام‌ترین جنایتکار اهل میسوری ا‌ست، اما چه بر سر گنج عظیمش آمده است؟!

٩- گنج شولتز: یکی از اسرارآمیزترین گنج‌های پنهان جهان، گنج شولتز، گانگستر هلندی است. این گنج که ارزشش به ٧‌میلیون دلار می‌رسد، جایی در دل کوه‌های کاتسکیل نیویورک پنهان شده است. شولتز به دست یکی از رقبایش -که به او شلیک کرده بود- مُرد و چیزی راجع به گنجینه‌اش نگفت. با توجه به اخباری که می‌رسد، گویا هنوز کسی موفق نشده آن را پیدا کند!

١٠- تخم‌های طلایی روس: پس از مرگ تزار نیکلا در سال١٩١٨ بلشویک‌ها خانه فابرگه، جواهرساز روس را غارت‌کردند. آن‌ها تعداد زیادی از تخم‌های طلایی که او برای رومانوف‌ها ساخته بود، مصادره کردند و به مسکو فرستادند تا از آن‌ها حفاظت شود. در اوایل دهه ١٩٣٠، این تخم‌ها توسط آرماند‌هامر، کارآفرین معروف کشف شدند. او ١٠ عدد از این تخم‌ها را با خودش به آمریکا برد. از سرنوشت این گنجینه اثری در دست نیست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید