قدرت شیوع ویروس کرونا کم شده است؟

قدرت شیوع ویروس کرونا کم شده است؟

احتمالا ویروس به خودی خود میزان واگیردار بودنش را کم نکرده بلکه ما، به‌عنوان جوامع [انسانی]توانسته‌ایم خود را کمتر در معرض ویروس جدید کرونا قرار بدهیم.

کد خبر : ۸۱۰۱۲
بازدید : ۶۵۵۸
قدرت شیوع ویروس کرونا کم نشده است
مایکل رایان، مدیر برنامه فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ادعای یک پزشک سرشناس ایتالیایی درباره ناپدید شدن ویروس کرونا را رد کرد و از دولت‌ها و مقام‌های درمان و بهداشت خواست تا به هیچ وجه حس غلبه بر ویروس را به جامعه منتقل نکنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این هشدار‌ها در پی پخش مصاحبه دکتر آلبرتو زانگریلو، مدیر بیمارستان سن رافائل میلان از تلویزیون دولتی ایتالیا داده می‌شود.
زانگریلو که به پزشک سیلویو برلوسکونی معروف است در این مصاحبه گفته بود: «واقعیت این است که ویروس [کرونا]دیگر به معنای بیمارستانی در ایتالیا وجود ندارد و بسیار ضعیف شده است.»
وی با اشاره به آخرین پژوهش‌های میدانی در ایتالیا گفت: «نمونه‌برداری‌های ده روز گذشته در مقایسه با آزمایش‌های مشابه در یک ماه و دو ماه گذشته نشان می‌دهد که میزان چرخش (شیوع) ویروس بی‌نهایت کم شده است.»

مدیر برنامه فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت با رد چنین فرضیه‌ای هشدار داد که ویروس کرونا همچنان یک ویروس مرگ‌بار است که روزانه جان هزاران نفر را در سراسر جهان می‌گیرد.
وی در نشست خبری روز دوشنبه این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، درباره ضعیف شدن ویروس کرونا گفت: «احتمالا ویروس به خودی خود میزان واگیردار بودنش را کم نکرده بلکه ما، به‌عنوان جوامع [انسانی]توانسته‌ایم خود را کمتر در معرض ویروس جدید کرونا قرار بدهیم.»

شیوع ویروس کرونا در ایتالیا از اواخر ماه فوریه آغاز شد و تاکنون بیش از ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این کشور جان خود را به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند. با این حال اعمال مقررات سخت قرنطینه در سه ماه گذشته، باعث کاهش شدید شمار مبتلایان و قربانیان در این کشور شده است.
منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید