درگیری خونین برای دفاع از مادر

درگیری خونین برای دفاع از مادر

من ابتدا شوکه و با دامادمان درگیر شدم. او با ضربات کارد مرا هم به‌شدت زخمی کرد. من هم به آشپزخانه رفتم و یک چاقو برداشتم. به محض اینکه به حیاط خانه رسیدم، مقتول پاهایم را گرفت و مرا به زمین کوبید.

کد خبر : ۸۱۰۱۸
بازدید : ۱۱۵۳۸
درگیری خونین برای دفاع از مادر
شمارش معکوس برای قصاص جوان کرمانشاهی که ۹ سال پیش در یک نزاع دسته‌جمعی داماد خانواده را به قتل رساند، آغاز شده است. این جوان کرمانشاهی که بهزاد نام دارد، به دلیل اختلافات مالی داماد خانواده و درگیری با مادر همسرش ناخواسته وارد یک نزاع خونین شده بود.
او پیش از ماه مبارک رمضان تا چندقدمی چوبه دار رفت، اما با وساطت و تلاش مسئولان زندان «دیزل‌آباد» کرمانشاه برای تهیه دیه درخواستی از اولیای‌دم مقتول فرصت گرفت.

شهروندان کرمانشاهی روز ۲۵ مهر سال ۱۳۸۹ با پلیس کرمانشاه تماس گرفتند و از نزاع دسته‌جمعی که منجر به فوت شخصی به نام «علی» شده بود خبر دادند. پس از تحقیقات اولیه مأموران اداره آگاهی کرمانشاه مشخص شد جوانی ۲۵ ساله به نام بهزاد مقابل منزل مسکونی خانواده‌اش با شوهرخواهرش درگیر شده و در این درگیری شوهرخواهرش با ضربه یک جسم تیز از ناحیه شکم مضروب و به همین دلیل فوت شده است.
پس از آن بهزاد دستگیر و روانه زندان شد. بهزاد در دادگاه در دفاع از خود به قاضی پرونده گفته بود: «برای انجام کاری از منزل خارج شدم و هنگامی که به خانه بازگشتم، دیدم مقتول و دو نفر دیگر با مادرم درگیر شده‌اند و مادرم که روی زمین غرق در خون شده بود، به‌شدت ناله می‌کرد.
من ابتدا شوکه و با دامادمان درگیر شدم. او با ضربات کارد مرا هم به‌شدت زخمی کرد. من هم به آشپزخانه رفتم و یک چاقو برداشتم. به محض اینکه به حیاط خانه رسیدم، مقتول پاهایم را گرفت و مرا به زمین کوبید.
در همین زمان نمی‌دانم چاقوی من یا قمه خودش به شکمش برخورد کرد. هر دو نفر ما را به بیمارستان بردند. پس از آنکه زخم‌های من بخیه خوردند فهمیدم دامادمان فوت شده است».

بهزاد پس از آخرین جلسه دادگاه به جرم قتل عمد علی به قصاص محکوم شد. پس از ۹ سال حبس در زندان بالاخره با تلاش مسئولان امور فرهنگی زندان و مساعدت خانواده مقتول سازش‌نامه‌ای بین طرفین به امضا رسید که مطابق آن خانواده قاتل باید مبلغ یکصد میلیون تومان به حساب خانواده مقتول واریز کنند و چنانچه این کار انجام نپذیرد، مهلت خانواده مقتول به پایان خواهد رسید و حکم قصاص توسط خانواده مقتول اجرا خواهد شد.

با تلاش خانواده بی‌بضاعت متهم به قتل و خیرین شهر کرمانشاه تا این لحظه مبلغ ۷۰ میلیون تومان به حساب دادگستری استان کرمانشاه واریز شده و فقط مبلغ ۳۰ میلیون تومان از وجه دیه درخواستی خانواده مقتول باقی مانده است تا بهزاد از چوبه دار رهایی یابد.

بهزاد طی ۹ سال در زندان لحظات سختی را گذرانده و یک‌بار تا پای چوبه دار رفته است. این جوان در ۲۵ سالگی روانه زندان شد و اکنون ۳۴ ساله است؛ اما اندوه ناشی از ارتکاب قتل و شرایط سخت زندان چهره‌ای به مراتب پیرتر از ۳۴ سال را برای او ترسیم کرده.
او امیدوار است با کمک خیرین نیکوکار ۳۰ میلیون تومان باقیمانده دیه درخواستی اولیای‌دم فراهم شود و به آغوش خانواده بازگردد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید