ذخائر داروی "رمدسیویر" بزودی تمام می‌شود

ذخائر داروی "رمدسیویر" بزودی تمام می‌شود

آزمایش‌های بالینی نشان داده که این دارو می‌تواند زمان بستری بودن مبتلایان به کووید ۱۹ را تا ۳۱ درصد کاهش دهد.

کد خبر : ۸۱۲۷۹
بازدید : ۴۵۹۰
ذخائر داروی
"رمدسیویر" تنها داروی موثر درمان کووید ۱۹ است

دکتر کادلک، مقام وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده می‌گوید ذخائر داروی «رمدسیویر»، داروی درمان کووید ۱۹ ظرف هفته‌های آینده تمام خواهد شد. «رمدسیویر» تنها داروی موثر درمان کووید ۱۹ است. دکتر کادلک به شبکه سی‌ان‌ان گفت: ذخائر این دارو که از طرف شرکت تولید داروی «گیلیاد ساینسز» اهدا شده تا پایان ماه ژوئن تمام خواهد شد.

«رمد سیویر» در اوایل ماه مارس به عنوان داروی درمان کرونا مورد تایید اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا قرار گرفت. آزمایش‌های بالینی نشان داده که این دارو می‌تواند زمان بستری بودن مبتلایان به کووید ۱۹ را تا ۳۱ درصد کاهش دهد. انستیتوی ملی بهداشت آمریکا (ان‌آی‌اچ) می‌گوید که هرچند «رمدسیویر» به بهبود مبتلایان کووید ۱۹ کمک می‌کند، اما تاثیر قابل ملاحظه آن بر نجات جان آن‌ها ثابت نشده است.

انتظار می‌رود «گیلیاد ساینسز» هزینه تولید و تامین محموله بعدی «رمدسیویر» را از دولت طلب کند، اما هنوز معلوم نیست از ماه ژوئیه مقدار تولید این دارو و بهای آن چه خواهد بود. دکتر کادلک افزود قرار است روز ۲۹ ژوئیه آخرین محموله رایگان دارو از شرکت «گیلیاد» دریافت شود. او گفت: دولت با مقامات این شرکت در حال گفت‌وگوست.
کادلک در ادامه گفت: «در حال حاضر منتظریم گیلیاد ما را در جریان میزان تولید و ارائه دارو از ماه ژوئن به ژوئیه بگذارد. ما در عمل در حال مذاکره نیستیم، بلکه پیرامون پیش‌بینی گیلیاد در مورد فراهم بودن دارو در آینده گفتگو می‌کنیم.»

ماه گذشته، لوید داگِت و رزا دلارو، نمایندگان حزب دموکرات، در نامه‌ای از الکس آزر، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده خواستند جزییات توافق با شرکت گیلیاد را علنی کنند. آن‌ها در این نامه خاطرنشان کردند که مالیات‌دهنده آمریکایی به هزینه‌های شرکت گیلیاد در تولید این دارو کمک کرده است. آن‌ها هم‌چنین گفتند ازر به سؤالات قبلی آن‌ها درمورد بهای این دارو در آینده پاسخ نداده است.

در این نامه آمده: «این وزارت‌خانه به هیچ یک از سؤالاتی که در مورد قیمت‌گذاری دارو و اقداماتش در حفاظت از سرمایه‌گذاری مالیات‌دهنده در تولید رمدسیویر مطرح شده پاسخ نداده است. بدون سرمایه‌گذاری هفتاد میلیون دلاری مالیات‌دهنده، امکان تولید این دارو وجود نمی‌داشت.»

شرکت تولید داروی گیلیاد در نظر دارد تا پایان سال جاری بیش از یک میلیون دوز این دارو را در اختیار عموم قرار دهد. روز یک‌شنبه، سونیا چوی، سخن‌گوی شرکت به سی‌ان‌ان گفت: این موسسه قصد دارد با دولت آمریکا پیرامون توزیع رمدسیویر پس از مرحله نخست تولید رایگان آن همکاری کند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید