قدر سینما را بدانیم

امیدواریم در سال پیش‌رو بازگشایی سالن‌های جدید سینما و نمایش فیلم‌های خوبی که در صف اکران قرار دارند باعث شوند سینما روند عادی خود را پی بگیرد. از امروز مراحل ضدعفونی و گندزدایی سالن‌های سینما را آغاز می‌کنیم.

کد خبر : ۸۱۳۳۸
بازدید : ۵۴۳۹
علی سرتیپی | بازگشایی سینما در اول تیر خبر خوب این روز‌های سینماست، نزدیک به چهار ماه است که سالن‌های سینما رنگ مخاطب را به خود ندیده و هیچ فیلمی بر پرده سینما‌ها اکران نشده و حالا قرار است از ابتدای تیر دوباره شاهد شور و شوق مردم برای فیلم دیدن باشیم.
یادمان نرود اولین مکانی که با شیوع بیماری کرونا تعطیل شد، سینما بود و حالا سینما آخرین مکانی است که در آن به روی مردم باز می‌شود. اگر یک‌سال هم از تعطیلی سینما می‌گذشت هیچ اشکالی نداشت، چون سلامتی مردم برای ما اهمیت زیادی دارد، اما به عنوان مدیر سینما نمی‌توانم کتمان کنم که دلم برای شور و اشتیاق و استقبال مخاطبان از فیلم‌های روی پرده تنگ شده است، حتی در چهار ماه گذشته سعی می‌کردم کمتر به سینما بروم تا از نبود حضور مردم در سالن ناراحت نشوم، وقتی هم به سالن‌های سینما سر می‌زدم غم عجیبی در وجودم حس می‌کردم.

هیچ پیش‌بینی خاص و حدس و گمانی درباره بازگشایی سینما و میزان موفقیت فیلم‌ها در اکران ندارم، اما حدس می‌زنم مردم دل‌شان برای سینما تنگ شده باشد و فیلم‌ها مخاطبان خود را خواهند داشت، برای اینکه این اواخر با این پرسش از جانب مردم مواجه می‌شوم که زمان اکران فیلم‌ها و بازگشایی سالن‌های سینما چه زمانی است؟
چه کسی فکرش را می‌کرد چراغ پرفروش‌ترین مجتمع‌های سینمایی در ایران با یک اتفاق کوچک خاموش شود؟ این اتفاق یک شوک عجیب بود برای اینکه قدر داشته‌های‌مان را بدانیم، قدر فیلم‌های سینمای ایران و اساسا قدر سینمای ایران را بدانیم، آن هم سینمایی که در دنیا افتخارات و جوایز زیادی کسب کرده و بومی‌ترین فیلم‌ها در آن ساخته می‌شود.

سینما‌های زیادی در چند وقت اخیر افتتاح شده و به زودی در‌های بیست و پنج سالن جدید دیگر هم به روی مخاطبان باز می‌شود.
امیدواریم در سال پیش‌رو بازگشایی سالن‌های جدید سینما و نمایش فیلم‌های خوبی که در صف اکران قرار دارند باعث شوند سینما روند عادی خود را پی بگیرد. از امروز مراحل ضدعفونی و گندزدایی سالن‌های سینما را آغاز می‌کنیم.
سیستم‌های تهویه سالن‌های سینما به گونه‌ای است که هوا در سالن سینما جریان داشته باشد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مخاطبان با اطمینان خاطر و با حفظ سلامتی‌شان به تماشای فیلم‌ها بنشینند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید