اروپا ۴۰۰ میلیون واکسن کرونا رزرو کرد

اروپا ۴۰۰ میلیون واکسن کرونا رزرو کرد

بر اساس قراردادی که با شرکت بریتانیایی-سوئدی "آسترازنکا" (AstraZeneca) امضا شده، این شرکت تحویل حدود ۴۰۰ میلیون دوز واکسن سارس-کوو۲ را تضمین کرده است.

کد خبر : ۸۱۴۱۵
بازدید : ۵۳۴۳
اروپا ۴۰۰ میلیون واکسن کرونا رزرو کرد
آلمان و سه عضو دیگر اتحادیه اروپا به منظور تامین واکسن ضد سارس-کوو۲ قراردادی امضا کردند. این قرارداد تأمین ۴۰۰ میلیون دوز واکسن را تضمین می‌کند. احتمال می‌رود که واکسن کرونا آخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.
آلمان، ایتالیا، فرانسه و هلند یک "اتحاد واکسنی" تشکیل داده‌اند و برای دستیابی به واکسن و دارو‌های ضد ویروس جدید کرونا (سارس-کوو۲) با چند شرکت که در حال پژوهش در باره واکسن‌های موثر هستند، وارد مذاکره شده‌اند.

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان در این باره گفت، برای این که دارو‌ها پس از تایید از جانب مراجع ذیصلاح در سال جاری یا سال آینده میلادی به انداه کافی در دسترس باشد، باید ظرفیت تولید از هم اکنون به صورت قراردادی تعیین و تضمین شود.

اشپان تاکید کرد: «بسیاری از کشور‌های جهان پیشتر میزان واکسن مورد نیاز خود را رزرو کرده‌اند، اما اروپا تاکنون در این رابطه اقدام نکرده است».

بر اساس قراردادی که با شرکت بریتانیایی-سوئدی "آسترازنکا" (AstraZeneca) امضا شده، این شرکت تحویل حدود ۴۰۰ میلیون دوز واکسن سارس-کوو۲ را تضمین کرده است.

آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد انگلیس به طور مشترک در حال پژوهش بر روی واکسن سارس-کوو۲ هستند. به گزارش خبرگزاری آلمان، تولید واکسن تا کنون چند مرحله را پشت سر گذاشته و پیش‌بینی می‌شود که مرحله نهایی در پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۰) به پایان برسد.

هماهنگی اروپایی
به گفته پاسکال سوریو، رئیس شرکت آسترازنکا، قرارداد با کشور‌های اروپایی تضمیی است برای بهره‌مندی صد‌ها میلیون اروپایی از واکسن این ویروس کشنده.

به گفته وزارت بهداشت آلمان، وزیران بهداشت اتحادیه اروپا روز جمعه، ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) توافق کرده‌اند که فعالیت‌های خود را با فعالیت‌های کمیسیون اتحادیه اروپا به منظور افزایش توان اروپا برای مقابله با ویروس سارس-کوو۲ هماهگ کنند. کمیسیون اتحادیه نیز اعلام کرد که با دقت بیشتری به دنبال تهیه واکسن خواهد بود، زیرا اروپا نباید در این زمینه از ایالات متحده و چین عقب بماند.

آلمان به نوبه خود با ۵۲۵ میلیون یورو از اتحاد جهانی برای ساخت واکسن ضد سارس-کوو۲ حمایت می‌کند. این اتحاد بین‌المللی از چند پروژه تحقیقاتی پشتیبانی می‌کند و قصد دارد واکسن را در اختیار جهانیان بگذارد.

روسیه هم گفته است، واکسنی که در این کشور تولید شده در مرحله آزمایش است و به احتمال زیاد در پاییز سال جاری روانه بازار می‌شود. به گفته سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر بیش از یکصد پروژه تحقیقاتی برای تولید واکسن ضد سارس-کوو۲ در سراسر جهان وجود دارد.
منبع:دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید