قصاص قاتل بعد از ۱۴ سال

قصاص قاتل بعد از ۱۴ سال

او این‌بار بعد از بازجویی به قتل همکارش اعتراف کرد و گفت: من و مهرعلی سر پول با هم دعوا کردیم و من او را با میله آهنی زدم و جسدش را در چاه انداختم.

کد خبر : ۸۱۴۲۱
بازدید : ۱۱۰۲۷
قصاص قاتل بعد از ۱۴ سال
مردی که متهم بود همکارش را به‌خاطر درگیری بر سر پول به قتل رسانده است، ۱۴ سال بعد از تشکیل پرونده قصاص شد. این مرد یک‌بار به ارتکاب قتل اعتراف کرده، اما در دادگاه مدعی شده بود بی‌گناه است. بااین‌حال به قصاص محکوم شد و این حکم به تأیید دیوان‌عالی کشور نیز رسیده بود.

اردیبهشت سال ۸۵ مردی به پلیس تهران مراجعه کرد و درحالی‌که می‌گفت: برادرش ناپدید شده است، از احتمال مرگ او و وجود جسدش در چاهی در نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد. این مرد گفت: برادرم به نام مهرعلی، کارگر نمایشگاه بین‌المللی تهران است.
یکی از همکاران او با من تماس گرفت و گفت: او مدت زیادی است سر کار نمی‌رود. من که نگران شده بودم، به تهران آمدم و همراه یکی از همکارانش به نام امین که هم‌محلی ما نیز هست، دنبال برادرم گشتیم. او سر یک چاه ایستاد و گفت: شاید برادرم آنجا خوابش برده باشد، اما برادر من از ۱۲ روز قبل گم شده و کسی این‌همه مدت نمی‌خوابد.
ضمن اینکه من در دهانه چاه جای دست دیدم و اثر به‌جامانده شبیه این است که کسی چنگ زده تا سقوط نکند، به همین دلیل به امین مشکوک هستم و فکر می‌کنم بلایی سر برادرم آمده باشد.

این مرد ادامه داد: موضوعی که شک مرا نسبت به امین بیشتر کرد این است که در نمایشگاه شنیدم دو کارگر در حین گفتگو با هم می‌گفتند امین به آن‌ها گفته مهرعلی را کشته است.

در ادامه، مأموران پلیس با کمک آتش‌نشانی به نمایشگاه رفتند و جسد مهرعلی را پیدا کردند. بعد از آن امین بازداشت شد، اما اتهام قتل را قبول نکرد و آزاد شد. اولیای‌دم مقتول یک‌بار دیگر از امین شکایت کردند. او این‌بار بعد از بازجویی به قتل همکارش اعتراف کرد و گفت: من و مهرعلی سر پول با هم دعوا کردیم و من او را با میله آهنی زدم و جسدش را در چاه انداختم.

به‌این‌ترتیب پرونده تکمیل و به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه، نماینده دادستان جرم امین را محرز دانست و اولیای‌دم نیز برای او درخواست قصاص کردند، اما امین وقتی در جایگاه ایستاد، اتهام قتل را رد کرد و گفت: اگر در دادسرا به کشتن مهرعلی اعتراف کردم، به‌خاطر این بود که اعتیاد داشتم و می‌خواستم هرچه زودتر از آن شرایط خارج شوم، به همین خاطر هم گفتم درگیری ما به‌خاطر پول بود و، چون مهرعلی پول مواد را به من نداد، با میله آهنی کشتمش، اما این موضوع صحت ندارد و هرآنچه گفتم دروغ بود. من و مهرعلی با هم مشکلی نداشتیم، حتی بار اول از من رفع اتهام شد. من از مرگ مهرعلی اطلاعی ندارم.

هیئت قضات بعد از اتمام جلسه دادگاه وارد شور شدند و متهم را در قتل عمدی گناهکار شناختند. به‌این‌ترتیب حکم قصاص صادر شد، اما امین به این رأی اعتراض کرد. در ادامه روند تحقیقات قضائی، قضات دیوان‌عالی کشور به بررسی پرونده پرداختند و آن‌ها نیز حکم صادره را تأیید کردند.
پس از آن نام امین در فهرست مرگ قرار گرفت تا اینکه بالاخره بعد از گذشت ۱۴ سال از تشکیل پرونده، این حکم چند روز پیش به اجرا درآمد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید