بستری بیماران کرونایی در واگن‌های قطار

بستری بیماران کرونایی در واگن‌های قطار

قرار است در ۵۰۰ واگن قطار، هشت هزار تخت برای بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا قرار داده شود. همچنین تعداد آزمایش‌های کرونا به سرعت افزوده شود و خانه‌های سالمندان هم به بستری شدن بیماران اختصاص یابد.

کد خبر : ۸۱۴۴۷
بازدید : ۶۳۸۶
بستری بیماران کرونایی در واگن‌های قظار
هند با ۱۱ هزار ۹۲۹ مورد جدید شاهد بیشترین آمار ابتلا به کووید ۱۹ در یک شبانه روز بوده است. وزیر کشور هند از اجرای اقدامات اضطراری در دهلی، پایتخت برای مقابله با شیوع گسترده کرونا خبر داده است.

قرار است در ۵۰۰ واگن قطار، هشت هزار تخت برای بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا قرار داده شود. همچنین تعداد آزمایش‌های کرونا به سرعت افزوده شود و خانه‌های سالمندان هم به بستری شدن بیماران اختصاص یابد.

هند تبدیل واگن‌های قطار به محل‌های قرنطینه را از حدود دو ماه پیش در زمانی آغاز کرد که فعالیت بخش‌های زیادی از شبکه قطار این کشور به دلیل شیوع کرونا معلق شد.

پیشتر وزیر کشور هند برای تصمیم گیری در مورد بحران جاری با سروزیر دهلی و سایر مقامات دیدار کرده بود.تمام این اقدامات بخشی از تلاش‌های مقامات هند برای حمایت از سیستم بهداشتی این کشور و جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا است.

شمار کل مبتلایان در هند ۳۲۰ هزار و ۹۲۲ نفر اعلام شده که به این ترتیب این کشور از نظر تعداد مبتلایان چهارمین کشور جهان پس از آمریکا، برزیل و روسیه است.

آمار مرگ و میر هم براساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز ۹۱۹۵ نفر اعلام شده است.این دانشگاه مجموع مبتلایان به کرونا در سراسر جهان را بر اساسا آمار رسمی ۷/۸ میلیون نفر برآورد کرده است. انتظار می‌رود که آمار واقعی بسیار بیشتر از این میزان باشد به این دلیل که شمار زیادی از مردم در سراسر جهان به تست کرونا دسترسی ندارند.

بر اساس آمار رسمی کشور‌ها بیش از ۴۳۰ هزار نفر هم در جهان تاکنون به دلیل کرونا درگذشته‌اند.

کشور‌های شیلی، آرژانتین و کلمبیا شاهد تعداد زیاد مبتلایان جدید به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته بودند. این افزایش مرگ و میر نگرانی درباره گسترش این ویروس در آمریکای لاتین را افزایش داده و بسیاری ازمقامات بهداشتی بر این باورند که در حال حاضر این منطقه از جهان مرکز شیوع ویروس کروناست.

در بریتانیا از فردا (دوشنبه ۱۵ ژوئن/۲۶ خرداد) اکثر فروشگاه‌ها پس از گذشت دو ماه تعطیلی فعالیت‌های خود را از سرخواهند گرفت و بوریس جانسون، نخست وزیر گفته که مردم باید با اعتماد کامل به خرید بروند.

اسپانیا اعلام کرده که از ۲۱ ژوئن مرز‌های خود را به روی سایر کشور‌های اتحادیه اروپا به جز پرتغال باز خواهد کرد. پرتغال قصد دارد تا اول ماه آینده میلادی (ژوئیه) مرز‌های خود را بسته نگه دارد.

چین برای اولین بار در دو ماه گذشته از ابتلای ۵۷ نفر به ویروس کرونا خبر داده که این بیشترین میزان ابتلا در این کشور از دو ماه گذشته است. در حال حاضر دولت چین برای مقابله با گسترش مجدد کرونا یازده منطقه را در پکن، پایتخت، بسته و از ساکنان این مناطق خواسته تا در خانه‌های خود بمانند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید