عکس‌های رنگی‌شده از سالِ آخرِ جنگِ جهانیِ دوم

عکس‌های رنگی‌شده از سالِ آخرِ جنگِ جهانیِ دوم

این تصاویر پیشرویِ سربازانِ روسی، بریتانیایی و آمریکایی را از دو سمتِ شرق و غرب و به‌عقب‌راندنِ نیرو‌های هیتلر با کمکِ گروه‌های مقاومت را که در خارج از قلمرو‌های اشغالی فعالیت می‌کردند، ثبت کرده‌اند.

کد خبر : ۸۱۴۸۹
بازدید : ۲۸۱۸۴
فرادید | سری جدیدی از عکس‌های رنگ‌شدۀ مربوط به سالِ آخرِ جنگِ جهانیِ دوم، آزادسازیِ اروپا و زمینگیر کردنِ ماشینِ جنگیِ نازی توسطِ سربازانِ متفقین را نشان می‌دهد.

به گزارش فرادید؛ این تصاویر پیشرویِ سربازانِ روسی، بریتانیایی و آمریکایی را از دو سمتِ شرق و غرب و به‌عقب‌راندنِ نیرو‌های هیتلر با کمکِ گروه‌های مقاومت را که در خارج از قلمرو‌های اشغالی فعالیت می‌کردند، ثبت کرده‌اند.

این عکس‌ها را جولیوس یاسکلانینگ، دانشجوی ۲۱‌ساله باستان‌شناسی از سوئد رنگ‌کرده تا ابعادِ مغفول مانده جنگِ جهانی دوم را بدین وسیله روشن سازد.

عکس‌های رنگی‌شده جنگ جهانی
سربازِ آمریکایی روی یکی از عکس‌های تبلیغاتیِ آدولف هیتلر راه می‌رود. این عکس در مارس ۱۹۴۵ و بعد از تسخیرِ شهرِ کوبلنز توسطِ نیرو‌های متفقین گرفته شده است. در زمانِ گرفته شدنِ این عکس، نیرو‌های هیتلر در حالِ عقب‌نشینیِ کامل از اروپا بودند. هیتلر نتوانست در نبردِ آردنن پیروز شود که منجر به پیشرویِ نیرو‌های متفقین به داخلِ خاک آلمان شد.
اواخر جنگ جهانی دوم
تانک آلمانی در روستایی در آلمان در حالِ سوختن است. این تصویر در اواخرِ سال ۱۹۴۴ و بعد از شکستِ آلمان از نیرو‌های متفقین در عملیاتِ مارکت گاردن گرفته شده است. بعد از این عملیات بود که نخستین پیشرویِ متفقین به داخلِ خاک آلمان صورت گرفت.
سرباز جنگ جهانی
سربازِ اِس‌اِس در میانِ ویرانه‌هایی که سربازانِ آمریکایی در ۱۸ دسامبر سال ۱۹۴۴ در بلژیک برجای گذاشتند، در مقابلِ دوربین ژست گرفته است. این عکس در روز‌های نخستین نبردِ آردنن ثبت شده است. این جنگ آخرین ضدحمله بزرگِ ارتشِ هیتلر در مقابلِ جبهه غربی بود و هدف آن قطعِ خطوطِ مقاومتِ متفقین، تسخیرِ بندرِ آنتوِرپ و برگردانِ سرنوشتِ جنگ به نفعِ نازی‌ها بود که شکست خورد.
عکس‌های رنگی‌شده از سالِ آخرِ جنگِ جهانیِ دوم
پزشکِ آمریکایی در حالِ درمانِ یک نوجوانِ آلمانیِ زخمی در جنگ. این تصویر در سال ۱۹۴۴ در چربورگ در فرانسه ثبت شده است. نازی‌ها بعد از شکست در نبردِ استالینگراد در سال ۱۹۴۳، مجبور شدند اعضایِ سازمانِ جوانانِ حزب نازی را برای نبرد به خدمت بگیرند. بسیاری از این جوانان در نبرد نرماندی حضور داشتند.
پیشروی جنگ جهانی
سربازانِ هلندی در حالِ پیشروی به داخلِ خاکِ آلمان. این عکس در ۶‌نوامبر سال ۱۹۴۴ و به دنبالِ شکستِ آلمان در عملیاتِ گاردن مارکت ثبت شده است. این نبرد یک عملیات رعدآسا با هدفِ رساندنِ نیرو‌های متفقین به داخلِ برلین تا کریسمس آن سال بود.
عکس‌های رنگی‌شده از سالِ آخرِ جنگِ جهانیِ دوم
یک عضوِ مقاومتِ هلند (چپ) سربازانِ آمریکایی را از داخلِ شهرِ نیکرات هدایت می‌کند. این عکس در نبردِ اُورلون در اکتبر سال ۱۹۴۴ ثبت شده است.
سرباز آلمانی جنگ جهانی دوم
سربازِ مرده آلمان در کنارِ اسلحه‌اش جایی در شمالِ فرانسه در سال ۱۹۴۴. تا پایانِ جنگِ جهانیِ دوم آلمان ۴۰۰۰۰۰ نفر، کانادا ۸۴۰۰۰ نفر و آمریکا ۱۲۵۰۰۰ نفر از سربازان خود را از دست داده بودند.
شناسایی جنگ جهانی دوم
سربازِ روسی در حالِ شناسایی یکی از هم‌قطاران خود در جایی در جبهه شرقی. در جبهه شرقی سربازانِ استالین در مقابلِ نیرو‌های هیتلر مبارزه می‌کردند. گفته می‌شود سربازانِ روسی از هر ۴ سربازِ نازی ۳ نفر را کشته‌اند. تعداد سربازانِ روسی که در این منطقه کشته شدند نیز به قدری زیاد بوده که فرمانده ارتشِ روس اعلام کرده بود هرگز تعدادِ واقعیِ کشته‌شدگان را نخواهیم فهمید.
کشته جنگ جهانی
یک سربازِ اِس‌اِس که در جایی در جبهه غربی کشته شده است. این عکس در آخرین سالِ جنگ جهانی دوم ثبت شده است. نیرو‌های اِس‌اِس از نخبه‌ترین سربازانِ هیتلر بودند.
دانمارک جنگ جهانی دوم
سربازانِ مقاومتِ دانمارک از گروهِ BOPA که توسطی کهنه‌سربازانِ طرفدارِ کمونیسمِ جنگِ داخلیِ اسپانیا که علیه فرانکو مبارزه کرده بودند، تشکیل شد. این عکس در ماه مه ۱۹۴۵ در کپنهاگ و بعد از تسلیم شدنِ نیرو‌های آلمانی ثبت شده است.
گروه مقاومت دانمارک
اعضای گروهِ مقاومت دانمارک که شاخه طرفدارِ حزبِ نازی در دانمارک را دستگیر کرده اند. این عکس در ماه مه ۱۹۴۵ به دنبالِ تسلیمِ نیرو‌های نازی در این کشور ثبت شده است.
شاخه جوانان حزب نازی
اعضای شاخه جوانانِ حزبِ نازی که توسطِ ارتشِ بریتانیا دستگیر شده‌اند. این عکس در آوریل سال ۱۹۴۵ ثبت شده است. نوجوانانِ آلمانی از سالِ ۱۹۴۳ در جبهه‌ها به خدمت گرفته شدند. سربازانِ آمریکایی می‌گویند سربازانِ آلمانیِ ۸‌ساله را نیز به اسارت گرفته‌اند.
متفقین جنگ جهانی
دو عضوِ مسنِ نیرو‌های مردمیِ آلمان که تسلیمِ سربازانِ متفقین شدند. این عکس در ماه مارس سال ۱۹۴۵ ثبت شده است.
اسارت متفقین
سربازِ ۱۷‌ساله آلمانی که به اسارتِ نیرو‌های متفقین درآمده است. مارس ۱۹۴۵.
کشور بی طرف در جنگ جهانی
سرباز سوئدی و سربازِ گروهِ مقاومت نروژ در حالِ دست‌دادن با هم در مرزِ نروژ و سوئد در ۷ ماه مه ۱۹۴۵. سوئد یکی از معدود کشور‌های بود که در طول جنگ بی‌طرف ماند و کمک محدودی هم به نازی‌ها و هم به متفقین کرد. نروژ - گرچه بی‌طرف بود - با پیشرفتِ جنگ در سال ۱۹۴۰ توسط آلمان نازی مورد حمله قرار گرفت و تا زمان تسلیم نیرو‌های هیتلر در ۸ مه ۱۹۴۵ اشغال ماند.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۱
نظرات بینندگان
  • حسن خسروشاهی ارسالی در

    بعضی ها فکر میکنند جنگ خیلی شیرینه.....یه میتونه توجیه داشته باشه....
    ولی جنگ به جز زجر و درد و غصه و جدایی و خون نتیجه ای نداره...
    همیشه مردم عادی قربانی سیاست می شوند

    • ناشناس ارسالی در

      بله جنگ طلبان دنیا و در راس آن امریکا باید خجالت بکشند

  • ناشناس ارسالی در

    عالی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید