صف‌های طولانی در بریتانیا بعد از سه ماه تعطیلی

صف‌های طولانی در بریتانیا بعد از سه ماه تعطیلی

در تازه‌ترین مرحله از کاهش محدودیت‌ها به وسیله دولت بریتانیا، مغازه‌های عرضه کالا‌های غیرضروری منطقه انگلستان از امروز به روی مشتریان باز شدند، اما به شرط رعایت مقررات بهداشتی.

کد خبر : ۸۱۴۹۲
بازدید : ۶۱۶۳
صف‌های طولانی در بریتانیا بعد از سه ماه تعطیلی
صف طولانی در مقابل فروشگاه لوازم ورزشی نایک در مرکز لندن

در پی کاهش محدودیت‌های مربوط به مقابله با کرونا، مغازه‌های عرضه کالا‌های غیرضروری در بخش‌هایی از بریتانیا باز شدند. سیل خریداران و در مقابل محدودیت تعداد مشتری باعث ایجاد صف‌های طولانی در مقابل برخی از مغازه‌ها در انگلستان شد.

همچنین از امروز، دوشنبه ۱۵ ژوئن، ۲۶ خرداد، استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی در انگلستان اجباری شده است. مسافرانی که از زدن ماسک خودداری کنند تا ۱۰۰ پوند جریمه می‌شوند. افرادی که با شرایط سلامتی خاص، افراد دارای معلولیت و همچنین کودکان زیر ۱۱ سال می‌توانند بدون ماسک از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

در همین حال دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا که جلسه خبری روزانه دولت بریتانیا درباره کرونا را برگزار می‌کرد، از مرگ ۳۸ نفر در شبانه روز گذشته در سراسر بریتانیا در اثر بیماری کووید۱۹ خبر داد.

او همچنین گفت که نتیجه آزمایش ۱۰۵۶ نفر در این مدت مثبت بوده است، اما به کاهش تعداد افرادی که بر اثر این بیماری در بیمارستان بستری شدند نیز اشاره کرد.او گفت که سه روز پیش، ۱۲ ژوئن ۴۳۰ نفر بر اثر کرونا در بیمارستان بستری شدند که این کمتر از یک هفته قبل بوده که بیش از ۵۰۰ نفر بستری شده بودند.

در تازه‌ترین مرحله از کاهش محدودیت‌ها به وسیله دولت بریتانیا، مغازه‌های عرضه کالا‌های غیرضروری منطقه انگلستان از امروز به روی مشتریان باز شدند، اما به شرط رعایت مقررات بهداشتی. در مقابل فروشگاه‌های لباس از جمله پرایمارک، زارا و اسپرت دایرکت صف‌های طولانی شکل گرفت.

در برخی فروشگاه‌ها از جمله فروشگاه معروف سلفریجز در مرکز لندن از افرادی که در صف ورودی ایستاده بودند با عرضه آب معدنی پذیرایی می‌شد.

مقابل فروشگاه نایک در مرکز لندن هم صف طولانی تشکیل شد. گزارش‌ها و تصاویر حاکی از عدم رعایت فاصله گیری اجتماعی در صف مقابل این مغازه است. در ایرلند شمالی جمعه گذشته مغازه‌های غیرضروری باز شدند، اما هنوز اعلام نشده که در ولز یا اسکاتلند چه زمانی این محدودیت برداشته خواهد شد.

در انگلستان، رستوران‌ها، سلمانی‌ها، هتل‌ها و سینما‌ها تا ۴ ژوئیه، حدود ۲۰ روز دیگر اجازه بازگشایی ندارند و در آن زمان هم فقط در صورتی می‌توانند باز شوند که مشتریان امکان رعایت فاصله گیری اجتماعی را داشته باشند.

قرار دادن صفحه‌های پلاستیکی در مقابل صندوق‌های پرداخت پول و خط کشی و علامت گذاری کف مغازه برای رعایت دو متر فاصله میان افراد از جمله مسائلی است که تا کنون در سوپرمارکت‌ها هم به اجرا گذاشته شده بود.
صف‌های طولانی در بریتانیا بعد از سه ماه تعطیلی
صف در مقابل در ورودی باغ وحش لندن

باغ‌وحش‌ها، پارک‌های حیات وحش و همچنین سینما‌های روباز هم از امروز فعالیت خود را از سر گرفتند. از ۲۳ مارس، به جز مغازه‌های فروش مواد غذایی، داروخانه‌ها، بانک‌ها و سایر سوپرمارکت‌ها، بقیه مغازه‌ها از جمله کتاب فروشی‌ها و فروشگاه‌های پوشاک تعطیل شدند.

برای رعایت سلامت مشتریان از آن‌ها خواسته شده که به کالا‌هایی که مطمئن هستند قصد خریدن آن را دارند، دست بزنند و سبد‌های خرید پس از هر بار استفاده ضدعفونی شود.

فروشگاه‌ها متعهد شده‌اند که به مقدار کافی مواد ضدعفونی کننده دست را در اختیار مشتریان قرار دهند. توالت‌های فروشگاه پرایمارک تعطیل است، اما در جان لوئیس و سلفریجز سرویس‌های بهداشتی برای مشتریان باز هستند.

صف‌های طولانی در بریتانیا بعد از سه ماه تعطیلی
استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی در انگلستان اجباری شده است

در اغلب لباس‌فروشی‌ها اتاق‌های پرو تعطیل خواهد بود. کتابفروشی‌ها از جمله واتراستون قصد دارد کتاب‌هایی را که به وسیله مشتریان دست می‌زنند، اما نمی‌خرند را در قرنطینه قرار دهد.

جواهرفروشی‌ها هم از جعبه‌های مخصوص ماورای بنفشی خبر دادند که اشیا را به سرعت چند دقیقه ضدعفونی میکند. بر اساس مقررات تعیین شده دولت، کالا‌هایی که در تماس زیاد سایر مشتریان باشد، باید کنار گذاشته شود.

بر اساس اعلام اداره آمار ملی بریتانیا، ۱۹ میلیون فرد بزرگسال در یک نظرسنجی گفته اند که در هفته‌های اول تعطیلی و قرنطینه برای مقابله با کرونا دچار وحشت و اضطراب شدید شده اند.

این آمار مربوط به سوم آوریل تا دهم ماه مه بوده است. تعداد افرادی که می‌گویند به شدت دچار نگرانی و وحشت شده اند دو برابر دوران قبل از تعطیلی و قرنطینه کروناست. افراد ۷۵ ساله و یا مسن‌تر دو برابر افراد ۱۶ تا ۲۴ ساله دچار اضطراب و ترس شده اند.
صف‌های طولانی در بریتانیا بعد از سه ماه تعطیلی
فروشگاه پرایمارک در بیرمنگام از نزدیک به سه ماه پیش تعطیل شده است

صف‌های طولانی در بریتانیا بعد از سه ماه تعطیلی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید