همه بیماران کرونایی پادتن ندارند!

همه بیماران کرونایی پادتن ندارند!

او افزود هرچند مطالعات نشان می‌دهد که اغلب کسانی که به کووید ۱۹ مبتلا شده بوده‌اند، پس از بهبودی پادتن بیماری را دست‌کم تا دو ماه در بدن‌شان دارند، اما هنوز پاسخ قاطعی در مورد مصونیت در مقابل ویروس کرونا وجود ندارد.

کد خبر : ۸۱۵۳۶
بازدید : ۸۸۸۸
همه بیماران کرونایی پادتن ندارند!
فرض کلی این بوده است که پادتن در مبارزه با ویروس کرونا توسط سیستم ایمنی بدن تولید شده و پس از بهبودی در خون فرد باقی می‌ماند

نتیجه پژوهشی می‌گوید همه کسانی که آزمایش ویروس کرونای‌شان مثبت بوده، لزوما دارای پادتن کووید-۱۹ نیستند. این نتیجه‌گیری موثر بودن آزمایش‌های کرونا را با تردید روبه‌رو می‌کند.

پژوهشگران در دانشکده پزشکی بیمارستان سنت جورج لندن وابسته به نظام درمان عمومی بریتانیا می‌گویند اکثر کسانی که به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند تا دو ماه دارای پادتن کووید ۱۹ هستند. اما ۲ تا ۸.۵ درصد از ۱۷۷ بیماری که در این پژوهش شرکت کرده و آزمایش کرونای همگی آن‌ها مثبت بوده، دارای پادتن بیماری نبوده‌اند.

در ماه مارس بوریس جانسون آزمایش پادتن کووید-۱۹ را به عنوان نقطه‌عطفی در مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد و سپس چند نوع آزمایش مربوط به آن برای استفاده در بریتانیا تایید شد. برخی حتی امیدوار بودند که کسانی که یک بار به کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند در آینده در مقابل آن مصون باشند.

پرفسور سنجیو کریشنا، یکی از پژوهش‌گران ارشد این مطالعات می‌گوید: «درواقع ممکن است برخی از کسانی که به ویروس کرونا آلوده شده‌اند هیچ‌گونه نشانه‌ای از این آلودگی در بدن‌شان مشهود نباشد. باید در هر شکل از تعبیر و تجزیه اطلاعات برای این مساله جایی ویژه گذاشت.»

فرض کلی این بوده است که پادتن در مبارزه با ویروس کرونا توسط سیستم ایمنی بدن تولید شده و پس از بهبودی در خون فرد باقی می‌ماند. به همین دلیل آزمایشات نشان می‌دهد که آیا فرد به این ویروس آلوده شده است یا نه. این آزمایش با آزمایش‌های معمول ویروس که نشان می‌دهد آیا فرد حامل ویروس است یا خیر، متفاوت است.

هرچند برنامه آزمایش پادتن در ماه گذشته در اختیار کارکنان نظام درمان عمومی بریتانیا و کارمندان خانه‌های سالمندان قرار گرفت، اما وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی خاطرنشان کرده که قابلیت این آزمایش‌ها در حال حاضر به «گردآوری اطلاعات و درک نحوه شیوع ویروس» محدود می‌شود.

پژوهش سنت جورج - که با همکاری دانشکده بیماری‌های حاره‌ای لیورپول، موسسه مولوجیک و انستیتو پاستور داکار در سنگال انجام گرفته - نشان می‌دهد که احتمال دارد کسانی که بیش‌تر در معرض عوارض شدید کرونا قرار دارند (در مقابل عفونت) واکنش پادتنی نشان دهند. این شامل اقلیت‌های قومی، بیماران سالمند، کسانی که اضافه وزن داشته و نیز افرادی است که از بیماری‌های دیگر رنج می‌برند.

پرفسور کریشنا می‌گوید: برای این که بدانیم آیا کسانی که دارای پادتن کرونا هستند در آینده از ابتلا به کووید ۱۹ مصون خواهند بود یا نه، به پژوهش‌های بیش‌تری نیاز داریم.»

«بهترین راه درک این مسآله قرار دادن کسانی که دارای پادتن هستند در معرض عفونت کووید ۱۹ است و این که شانس آن‌ها برای ابتلای مجدد چقدر است. این روند مستلزم صرف وقت و افزایش خطر عفونتی به مراتب بیش‌تر از آن است که اکنون با آن روبه‌رو هستیم.»

او افزود هرچند مطالعات نشان می‌دهد که اغلب کسانی که به کووید ۱۹ مبتلا شده بوده‌اند، پس از بهبودی پادتن بیماری را دست‌کم تا دو ماه در بدن‌شان دارند، اما هنوز پاسخ قاطعی در مورد مصونیت در مقابل ویروس کرونا وجود ندارد.

پرفسور کریشنا افزود: «می‌خواهم با اطمینان کامل از آن چیز‌هایی حرف بزنم که همه می‌خواهند بشنوند. مشکل این‌جاست که ما باید محتاط باشیم. باید صبر کنیم و ببینیم آیا کسانی که پادتن (کرونا) دارند قطعا در مقابل این ویروس مقاوم شده‌اند یا نه.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید