گروه خونی "O" در مقابل کرونا مقاوم‌تر است؟!

گروه خونی "O" در مقابل کرونا مقاوم‌تر است؟!

گروه خونی بر انعقاد خود تأثیر می‌گذارد که یکی از آسیب‌هایی است که در بیماران جدی کووید۱۹ مشاهده‌شده است. افرادی که گروه خونی O. دارند به علت پروتئین کمتر با انعقاد خون پایین‌تری مواجه هستند.

کد خبر : ۸۱۵۶۱
بازدید : ۱۰۵۴۸
گروه خونی
تحقیقات سال ۲۰۰۲ در خصوص همه‌گیری بیماری سارس نظریه ایمن‌تر بودن گروه خونی O. در مقابل این دو ویروس را تأیید می‌کنند

داده‌های جدید شرکت ژنومیک آمریکا حاکی است افراد با گروه خونی «O» نسبت به افراد سایر گروه‌های خونی مقاومت بیشتری در مقابل ویروس کرونا نشان می‌دهند.

بیش از ۷۵۰ هزار نفر تاکنون در تحقیقات شرکت کالیفرنیایی «۲۳ و من» که مشغول بررسی ژن‌های سازنده ویروس سارس-کوو-۲ هستند، به‌صورت داوطلبانه شرکت کرده‌اند. این شرکت در کالیفرنیای آمریکا مستقر بوده و به خاطر آزمایش‌هایی که مستقیماً روی مصرف‌کنندگان انجام می‌دهد معروفیت دارد.

داده‌های اولیه این آزمایش‌ها که هنوز مورد بازنگری قرار نگرفته، نشان می‌دهد افرادی که دارای گروه خونی O. هستند نسبت به سایر گروه‌های خونی به‌طور متوسط ۱۴ درصد کمتر احتمال دارد به کرونا دچار شوند و ۱۹ درصد کمتر ممکن است نیاز به بیمارستان پیدا کنند. این داده‌ها با احتساب سن، جنسیت، قومیت و میزان ناخوشی آن‌ها به‌دست‌آمده است.

نتایج این مطالعات با تحقیقات دیگری هم‌خوانی دارد که نشان داده‌اند افراد دارای گروه خونی O. به‌طورکلی کمتر دچار عفونت و بیماری شدید می‌شوند. در میان شرکت‌کنندگان تحقیقات «۲۳ و من» بالاترین درصدی که آزمایش کووید۱۹ مثبت داشتند از میان کسانی بود که گروه خونی AB داشتند.

این شرکت هنوز برای آزمایش‌های خود نیاز به شرکت‌کننده بیشتر دارد و در حال حاضر خواهان ۱۰ هزار داوطلب است که به این ویروس مبتلا و بیمارستانی شده‌اند. محققان بیمارستان ژونگنان در دانشگاه ووهان در ماه مارس، با معاینه گروه خونی ۲۱۷۳ نفر که به این بیماری مبتلا شده بودند دریافتند که بیماران دارای گروه خونی A. سهم «بسیار بالاتری» نسبت به بقیه گروه‌های خونی دارند.

به اعتقاد وانگ شینگ‌هوآن، محقق ارشد این دانشگاه، کسانی که گروه خونی A. دارند احتمالاً باید «خودشان شخصاً بیشتر از خود مراقبت کنند» تا احتمال ابتلا به ویروس را برای خود پایین‌تر بیاورند. وی همچنین گفته است بیماران این گروه خونی مشخص احتمالاً نیاز به «مراقبت هوشمندانه و درمان بیشتر» دارند.

دانشمندان ایتالیایی و اسپانیایی اخیراً متوجه شدند که بخشی از ژن که مربوط به گروه خونی می‌شود با مولکول‌های مهم ایمنی بدن ارتباط نزدیکی دارد.

در این مطالعات که اوایل ماه جاری منتشر شد، نمونه‌های دی‌ان‌ای از بدن ۱۹۸۰ بیمار در مناطق کانونی ویروس نظیر میلان و بارسلون برداشت شد. این بیماران به علت مشکل شدید تنفسی در بیمارستان بستری شده بودند. نتیجه بررسی‌ها نشان داد که گروه خونی A. خطر بیشتر و گروه خونی O. ایمنی بیشتر در مقابل ویروس کرونا دارند.

تحقیقات سال ۲۰۰۲ در خصوص همه‌گیری بیماری سارس نظریه ایمن‌تر بودن گروه خونی O. در مقابل این دو ویروس را تأیید می‌کنند.

دانشمندان بیمارستان هنگ‌کنگ به بررسی بیماری پرداختند که با ۴۵ تن از کارکنان بخش درمان تماس پیداکرده بود. از میان ۱۸ نفر که گروه خونی O. داشتند، ۸ نفر به ویروس مبتلا شدند (معادل ۴۴ درصد). درحالی‌که از ۲۷ نفر باقی‌مانده که گروه خونی دیگری داشتند، ۲۳ نفر ویروس گرفتند (معادل ۸۵ درصد یعنی تقریباً دو برابر).

گروه خونی بر انعقاد خود تأثیر می‌گذارد که یکی از آسیب‌هایی است که در بیماران جدی کووید۱۹ مشاهده‌شده است. افرادی که گروه خونی O. دارند به علت پروتئین کمتر با انعقاد خون پایین‌تری مواجه هستند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید