افت فروش گوشی‌های پرچمدار

افت فروش گوشی‌های پرچمدار

نکته جالبی که در این گزارش وجود دارد آن است که در میان کل گوشی‌های هوشمند پرچمدار فروخته و عرضه شده در در نخستین فصل از سال ۲۰۲۰ بیشترین آمار به محصولات اپل اختصاص یافته است.

کد خبر : ۸۱۵۶۶
بازدید : ۹۳۵۷
آمار‌ها حاکی از آن است که فروش گوشی‌های پرچمدار و گران قیمت در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهشی ۱۳ درصدی روبرو شده است.
بر اساس آخرین آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در شرکت تحقیقاتی کانتر پوینت، میزان فروش گوشی‌های هوشمند پرچمدار پریمیوم و گران قیمت در بازه زمانی سه ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افت پیدا کرده است.

نکته جالبی که در این گزارش وجود دارد آن است که در میان کل گوشی‌های هوشمند پرچمدار فروخته و عرضه شده در در نخستین فصل از سال ۲۰۲۰ بیشترین آمار به محصولات اپل اختصاص یافته است؛ این بدان معناست که چهارگوشی از پنج مدل گوشی پرچمدار پرفروش در این بازه زمانی از سری آیفون‌های اپل بوده است.

بر اساس نمودار زیر اپل رتبه نخست را با اختصاص ۵۷ درصد از بازار‌های جهانی فروش گوشی‌های پرچمدار و پریمیوم از آن خود کرده است.

افت فروش گوشی‌های پرچمدار
بعد از آن سامسونگ با اختصاص ۱۹ درصد از بازار‌های جهانی در رتبه دوم، هواوی با اختصاص ۱۲ درصد، اوپو ۳ درصد، شیائومی ۲ درصد و سایر برند‌ها نیز ۷ درصد به ترتیب در جایگاه‌های سوم تا ششم این رده بندی جای گرفته اند.

همچنین بر اساس جدول منتشر شده از سوی کانتر پوینت که در وب سایت gsmarena نیز آمده است، اپل در تمامی مناطق جهان به جز چین توانسته نظر مشتریان و کاربران گوشی‌های هوشمند پرچمدار را به سمت و سوی خود جلب کند و بدین ترتیب در رتبه نخست مناطق مختلف جهان نیز قرار بگیرد.

افت فروش گوشی‌های پرچمدار
همچنین از گوشی‌های پرچمدار پرفروش در بازار‌های جهانی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ می‌توان به چهارگوشی از سری آیفون اپل اشاره کرد که در میان آن‌ها آیفون ۱۱ با اختصاص ۳۰ درصد از مجموع گوشی‌های پریمیوم فروخته شده در بازه زمانی مذکور در بالاترین جایگاه قرار گرفته است.
بعد از آن آیفون ۱۱ پرو مکس با اختصاص ۹ درصد در رتبه دوم، آیفون ۱۱ پرو با اختصاص ۷ درصد در رتبه سوم و آیفون ایکس آر با اختصاص ۶ درص در رتبه چهارم جای گرفته است. رتبه پنجم نیز به گوشی چینی هواوی میت ۳۰ پرو ۵ g. اختصاص گرفته است.
افت فروش گوشی‌های پرچمدار
به عقیده کارشناسان کانتر پوینت فروش گوشی‌های پرچمدار در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار در نخستین فصل سال جاری میلادی با رشد مناسبی همراه بوده و به نظر می‌رسد که این استقبال به علت پشتیبانی گوشی‌های مذکور از شبکه ۵ G. بوده است چراکه ۲۰ درصد از گوشی‌های پریمیوم فروخته شده در این بازه زمانی محصولات سازگار با فناوری ۵ G. بوده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید