میمون در چین کمیاب شد

میمون در چین کمیاب شد

این آزمایش‌ها باید سپس روی میمون‌ها و آنگاه انسان‌ها آزمایش شود. با فعال شدن آزمایشگاه ها، قیمت میمون‌های ماکاک رزوس که برای تست واکسن استفاده می‌شوند رو به افزایش گذاشته و این حیوانات کمیاب شده اند.

کد خبر : ۸۱۵۸۳
بازدید : ۶۱۹۵
میمون در چین کمیاب شد
همزمان با افزایش تلاش‌ها در چین برای تولید هرچه سریع‌تر واکسن کرونا، آزمایشگاه‌های این کشور دچار کمبود میمون‌های مخصوص تست واکسن شده اند و قیمت این حیوانات به شدت بالا رفته است. ویروس کرونا که برای اولین بار در چین مشاهده شد تا کنون جان دستکم ۴۵۰ هزار نفر را گرفته است و کشور‌ها در تلاش هستند هر چه زودتر بتوانند واکسنی برای متوقف ساختن این ویروس بیابند.

یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه شرکت «ییشنگ بیوفارما»، واقع در شمال شرقی شهر شنیانگ، است که یکی از نه لابراتوراش را به تحقیق درباره واکسن کرونا اختصاص داده و تا ۵۰ نفر اضافی را به این منظور استخدام کرده است. محققان در این مرکز آخر هفته‌ها نیز به کار مشغول اند تا زودتر به واکسن دست پیدا کنند.

این شرکت قصد دارد قبل از آن که واکسن مراحل تست آزمایشگاهی را پشت سر بگذارد، با یک سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیون دلاری تولید واکسن را در ماه سپتامبر شروع کند. بدین ترتیب و در صورت تایید نهایی، واکسن‌ها بلافاصله آماده توزیع میان مردم خواهند بود.

«ییشنگ بیوفارما» هنوز در مرحله آغازین تست واکسن است و گفته نتیجه آزمایش‌هایش روی موش‌ها و خرگوش‌ها تا کنون خوب بوده است. این آزمایش‌ها باید سپس روی میمون‌ها و آنگاه انسان‌ها آزمایش شود. با فعال شدن آزمایشگاه ها، قیمت میمون‌های ماکاک رزوس که برای تست واکسن استفاده می‌شوند رو به افزایش گذاشته و این حیوانات کمیاب شده اند.

دیوید شائو، مدیر اجرایی این شرکت، می‌گوید سابق بر این قیمت هر میمون ماکاک رزوس بین ۱۰ تا ۲۰ هزار یوان بود (۱۴۰۰ تا ۲۸۰۰ دلار). اما اکنون این رقم به ۱۰۰ هزار یوان (۱۴ هزار دلار) رسیده است. ویروس کرونا که برای اولین بار در چین مشاهده شد تا کنون جان دستکم ۴۵۰ هزار نفر را گرفته است و کشور‌ها در تلاش هستند هر چه زودتر بتوانند واکسنی برای متوقف ساختن این ویروس بیابند.

نیمی از کلینیک‌های آزمایش واکسن کرونا در جهان در چین قرار دارند.
منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید