بهترین ماسک‌های مو برای انواع مو

بهترین ماسک‌های مو برای انواع مو

یکی از راه‌های تقویت مو استفاده از انواع ماسک مو با عصاره میوه‌هاست. در این مطلب متوجه خواهید شد برحسب شکل موی خود چه نوع ماسکی را چه زمانی و چطور باید استفاده کنید. ماسک مو های طبیعی و کاملا گیاهی برای تقویت موهای ضعیف و نازک بهترین راه درمان هستند به طوری که این ماسک ها علاوه بر تقویت و استحکام موهای سر, ریشه ی مو را نیز تقویت می کنند.

کد خبر : ۸۱۶۶۰
بازدید : ۱۴۵۹۹
فرادید | عوامل متعددی موجب آسیب رساندن به مو می‌شوند. از جمله این عوامل می‌توان به تغذیه نامناسب، آلودگی هوا، نور خورشید، استفاده مداوم از رنگ مو‌های شیمیایی یا دکلره کردن موها، یا استفاده از سشوار، بابلیس یا اتو مو اشاره کرد. برای از بین بردن مشکلات مو‌های خود باید میزان رسیدگی به مو‌ها را بیشتر کرده و از ماسک مو و دیگر محصولات مراقبت از مو استفاده کنید.

اگرچه ممکن است با مو‌هایی فوق‌العاده و بی‌عیب به دنیا نیامده باشیم، اما می‌توانیم با استفاده از ماسک موی مناسب، مو‌هایی سالم و خوش‌حالت داشته باشیم. ماسک‌های طبیعی مو می‌توانند به ترمیم مو‌های آسیب‌دیده کمک و پوست سر را تقویت کنند. اگر به‌دنبال روشی هستید تا به مو‌های خود جانی دوباره ببخشید، حتما یکی از ماسک‌های طبیعی زیر را امتحان کنید.

۱. ماسک مو برای موهای آسیب‌دیده

از ابزارهای حرارتی و حالت‌دهنده‌‌های مو گرفته تا درمان‌های شیمیایی، همه و همه به نوبه‌ی خود، به موها آسیب می‌‌رسانند.

برای درمان موهای آسیب‌دیده‌ی خود می‌توانید:

  • یک زرده‌ی تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل
را با هم مخلوط کنید. این ماسک را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان قرار بدهید. درنهایت موهایتان را با شامپوی معمولی و نرم‌کننده بشویید.

این ماسک با آبرسانی به مو و تأمین پروتئین موردنیاز، موجب درخشندگی و تقویت مو‌ها‌ می‌شود. تخم‌مرغ به‌علت داشتن پروتئین زیاد، مو‌های سالم‌تری برای‌تان به ارمغان می‌آورد و به‌دلیل دارا بودن لسیتین، هم خاصیت یک شامپوی طبیعی و هم خاصیت یک نرم‌کننده‌ی خوب را داراست.
۲. ماسک مو برای کاهش شکنندگی موها
زمانی که موهایتان شکننده، خشک و ضعیف باشند، به مشکلاتی همچون موخوره یا ریزش مو دچار می‌شوید. این امر ممکن است به دلیل مدل‌مویتان باشد، اما گاهی‌اوقات، تغذیه‌ی نامناسب علت چنین مشکلاتی است و شکنندگی موها، نشان‌دهنده‌ی این است که به پروتئین بیشتری نیاز دارید.

در چنین مواقعی می‌توانید با ماسک مویی که از:
  • یک فنجان ماست یونانی
  • یک قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • و یک قاشق غذاخوری عسل
تهیه می‌شود، به داد موهایتان برسید. این مواد را با هم ترکیب کنید. از ریشه تا انتهای مو‌ها را با این ماسک بپوشانید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه، موهایتان را با آب بشویید.

ماست یونانی با بالا بردن میزان پروتئین، به تقویت مو‌ها کمک می‌کند. سرکه‌ی سیب موهایتان را تمیز می‌کند و عسل هم رطوبت آن‌ها را تأمین می‌کند.
۳. ماسک مو برای درمان شوره و خارش پوست سر

آیا هوای سرد به موهایتان آسیب رسانده است؟ شما می‌توانید با استفاده از:

  • دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • و دو قاشق غذاخوری آب
شوره و خارش پوست سر را از بین ببرید، موهایتان را تقویت کنید و طراوتی دوباره به آن‌ها ببخشید. برای این کار، همه‌ی این مواد را با هم ترکیب کنید. آن را روی موهایتان بگذارید و پوست سر را به‌آرامی ماساژ بدهید. بعد از ۲۰ دقیقه موهایتان را با شامپوی معمولی بشویید.

خاصیت اسیدی آبلیمو سبب می‌شود از خشکی پوست سر و شوره رهایی یابید. روغن زیتون هم به‌عنوان مرطوب‌کننده برای پوست سر عمل می‌کند.

ماسک آبلیمو و روغن زیتون را هر ۲ هفته یک‌بار استفاده کنید.
بهترین ماسک‌های مو برای انواع مو که باید بشناسید!

۴. ماسک مو برای موهای خشک

معمولا موهای رنگ‌شده و موهایی که با مواد شیمیایی ترمیم می‌شوند، خشک و شکننده هستند. شما می‌توانید با استفاده از:

  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
رطوبت را به مو‌های خود بازگردانید. این مواد را با هم مخلوط کنید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند. همچنین می‌توانید اسانس‌هایی (محلولی با روغن فرّار) به این ترکیب اضافه کنید تا باعث تقویت بیشتر پوست سر و موهایتان شود. این ماسک را با شامپوی معمولی و نرم‌کننده بشویید.

عسل و روغن زیتون با جذب مولکول‌های آب، موجب حفظ رطوبت و طراوت مو‌ها می‌شوند. عسل یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی است و خاصیت ضدالتهابی دارد، به همین دلیل این ماسک باعث از بین رفتن شوره و خارش پوست سر می‌شود.
۵. ماسک مو برای حفظ رطوبت موها

اگر موهایتان خشک و شکننده‌اند، می‌توانید با استفاده از:

  • یک‌چهارم فنجان خاک رس فرانسوی
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن آووکادو
  • چند قطره اسانس اسطوخودوس
  • و ۷۰ میلی‌لیتر آب
ماسکی تهیه کنید که می‌تواند نرمی و لطافت را برای مو‌های شما به ارمغان بیاورد و آن‌ها را صاف‌تر، درخشان‌تر و قوی‌تر از قبل کند. این ماسک را ابتدا روی پوست سر، ریشه‌ها و سپس قسمت‌های پایینی مو قرار بدهید. با یک کلاه دوش، موهایتان را به‌مدت ۳۰ دقیقه بپوشانید و بعد آن‌ها را بشویید.

خاک رس حاوی سیلیکای بسیار زیادی است و به نرم کردن پوست سر و درمان شوره کمک می‌کند، شکنندگی مو‌ها را کاهش می‌دهد و باعث درخشش موهایتان می‌شود.

بهترین ماسک‌های مو برای انواع مو که باید بشناسید!

۶. ماسک مو برای موهای طبیعی

افرادی که موهایی طبیعی دارند، می‌دانند رطوبت تا چه اندازه برای داشتن چنین گیسوانی اهمیت دارد. کسانی که موهای زبر و فر دارند، بیشتر در معرض خشکی و شکنندگی مو قرار دارند. آبرسانی به چنین موهایی بسیار مهم است.

  • نصف یک عدد آووکادو
  • یک‌چهارم فنجان سس مایونز
  • دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • و یک قاشق غذاخوری عسل

را با هم مخلوط کنید و از ریشه تا انتهای موهایتان را به آن آغشته کنید. با کلاه دوش، موهایتان را بپوشانید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد با نرم‌کننده موهایتان را بشویید. این ماسک برای درمان خشکی موهایتان مفید است.

۷. ماسک مو برای موهای فِر

مو‌های زِبر و فِر به مراقبت بیشتری نیاز دارند و برای خوش‌حالت کردن آنها، باید از مقدار زیادی نرم‌کننده استفاده کنید.

برای این موها، ماسکِ نرم‌کننده‌ای با استفاده از مواد زیر درست کنید.
  • یک عدد تخم‌مرغ
  • ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • و یک قاشق غذاخوری عسل
این ماسک را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید و با یک حوله بپوشانید. سپس با شامپو و نرم‌کننده شست‌وشو بدهید.

شاید استفاده از چاشنی‌ها برای تهیه‌ی ماسک عجیب به نظر برسد، اما مایونز در این ماسک واقعا فوق‌العاده عمل می‌کند. در تهیه‌ی مایونز از روغن استفاده می‌شود و به همین دلیل موجب درخشان شدن موهایتان می‌شود.

بهترین ماسک‌های مو برای انواع مو که باید بشناسید!

۸. ماسک مو برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از محصولات مربوط به مو

اگر برای حفظ حالت و زیبایی موهایتان از محصولات شیمیایی استفاده می‌کنید، ممکن است موهایتان شکننده و بد حالت شوند.

بهترین و مؤثرترین روشِ جلوگیری از این آسیب‌ها، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین به‌راحتی می‌تواند خاصیت اسیدی را از بین ببرد.

برای درست کردن ماسک جوش شیرین، باید ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و آن را به مو‌های مرطوب خود بزنید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، موهایتان را با شامپو بشویید.
۹. ماسک برای بازگرداندن انعطاف‌پذیری مو

گرمای زیاد و مواد شیمیایی به موها آسیب می‌رسانند و انعطاف‌پذیری موها را کاهش می‌دهند. اگر شما هم دچار این مشکل شده‌اید، با استفاده از مواد زیر ماسکی برای موهایتان تهیه کنید.

  • یک عدد موزِ رسیده
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • و چند قطره اسانس اسطوخودوس
این مواد را در کاسه‌ی بزرگی ترکیب کنید. از ریشه تا انتهای مو‌ها را با این ماسک بپوشانید و کف سر را با انگشتان خود ماساژ بدهید. سر خود را با حوله بپوشانید و اجازه بدهید ۱۵ دقیقه بماند. سپس موهایتان را بشویید.

موز پروتئین موردِنیاز برای افزایش انعطاف‌پذیری مو را تأمین می‌کند. ترکیب عسل و روغن نیز مو‌ها را مرطوب و پوست سر را هیدراته می‌کند.

۱۰. ماسک برای درخشش موها

گاهی‌اوقات موها درخشش و زیبایی خود را از دست می‌دهند. برای درمان این مشکل، می‌توانید با استفاده از مواد زیر ماسکی برای موهایتان تهیه کنید.

  • یک عدد آووکادو
  • یک فنجان شیر نارگیل
  • و یک قاشق غذاخوری عسل
همه‌ی این مواد را خوب با هم مخلوط کنید. اگر دوست داشتید، می‌توانید روغن لیمو نیز به آن‌ها اضافه کنید.

از ریشه تا انتهای مو‌ها را به این ماسک آغشته کنید و با استفاده از کلاه دوش، سر خود را بپوشانید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه، مو‌ها را با شامپو بشویید و سپس نرم‌کننده بزنید.

امگای موجود در آووکادو و شیر نارگیل خاصیت مرطوب‌کنندگی و ترمیم‌کنندگی دارد و موجب درخشندگی موهایتان می‌شود. عسل (یا شیره‌ی درخت افرا) هم مثل نرم‌کننده عمل می‌کند و درخشش مو‌ها را بازمی‌گرداند. با توجه به خواص آووکادو و شیر نارگیل، خیلی سریع تفاوت چشمگیری در درخشش مو‌های خود احساس خواهید کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید