بالاترین آمار روزانه ابتلا به کرونا در جهان

این نهاد بهداشتی سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد ۱۸۳هزار و ۲۰ مورد جدید ابتلا به ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسیده که تعداد کل موارد ابتلا را به هشت میلیون و ۷۰۸ هزار و هشت نفر در جهان رسانده است.

کد خبر : ۸۱۷۰۳
بازدید : ۴۴۷۱
سازمان بهداشت جهانی گزارش داد بیش از ۱۸۳‌هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی یک روز از سراسر جهان به ثبت رسیده که از زمان آغاز شیوع این ویروس بالاترین رقم روزانه بوده است. این نهاد بهداشتی سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد ۱۸۳هزار و ۲۰ مورد جدید ابتلا به ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسیده که تعداد کل موارد ابتلا را به هشت میلیون و ۷۰۸ هزار و هشت نفر در جهان رسانده است.

برزیل با آمار ۵۴ هزار و ۷۷۱ بالاترین تعداد روزانه و به دنبال آن آمریکا با ۳۶ هزار ۶۱۷ رتبه دوم تعداد ابتلا در روز را داشته‌اند. هند با ۱۵ هزار و ۴۰۰ مورد جدید در روز در رتبه سوم است. روز یکشنبه تعداد ۴ هزار و ۷۴۳ مورد مرگ دیگر نیز گزارش شد که تعداد کل را در جهان به ۴۶۱هزار و ۷۱۵ نفر رساند.

بیش از دو سوم مرگ و میر جدید از آمریکا گزارش شد، که مرکز جدید این همه‌گیری شده است. به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا با گزارش بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، بیشترین تعداد مبتلایان و مرگ ۱۲۰ هزار نفر بالاترین تعداد تلفات در اثر ویروس کرونا را در جهان دارد.

آخرین خبر‌ها حاکی است این ویروس به سمت غرب و جنوب آمریکا در حرکت است. آریزونا با گزارش بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ مورد جدید ابتلا و مرگ ۲۶ نفر، کمی پایین‌تر از رکورد خودش در روز جمعه قرار گرفت. نوادا نیز آمار بالای ۴۴۵ مورد را گزارش کرد.

با این وجود، دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود در تاسلای اکلاهاما اظهار کرد که به مسئولین گفته آزمایش‌ها را «کندتر کنند»، چون موارد ابتلا بیشتر شده است. یکی از مشاوران او گفته است او به شوخی این حرف را زد.

شتاب در افزایش شیوع کووید۱۹ در حالی رخ می‌دهد که کشور‌های بسیاری در حال برداشتن محدودیت‌های کرونایی هستند تا کمکی به وضعیت اقتصادی شده باشد.

سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، اعلام کرده کازینوها، سالن‌های زیبایی و رستوران‌ها به زودی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. این در حالی است که مسئولین بهداشت این کشور با گزارش نزدیک به پنج هزار مورد جدید ابتلا و ۴۶ مورد مرگ، یکی از بالاترین آمار‌های روزانه را ثبت کردند.

در عین حال، هراس از شکل‌گیری موج دوم شیوع ویروس در آلمان افزایش یافته چرا که ارزیابی کارشناسان نشان می‌دهد که عدد بازتولید ویروس (R) ظرف دو روز دوبرابر شده و به ۲.۸۸ رسیده است.

پس از آن که بیش از هزار کارگر یک کارخانه بسته‌بندی گوشت در منطقه شمالی رود راین با نتیجه مثبت در آزمایش ویروس کرونا مواجه شدند، مقامات محلی دستور قرنطینه برای همه شش هزار و ۵۰۰ کارگر، مدیر و خانواده‌های آن‌ها را صادر کردند.

چین نیز پس از گزارش یک مورد گروهی جدید از شیوع ویروس، اقدام به سخت‌گیری بیشتر در محدودیت‌های پکن کرده و اجازه خروج از شهر را فقط به افرادی می‌دهد که آزمایش کرونای منفی داشته باشند. گزارش ۲۵ مورد دیگر ابتلا روز یکشنبه تأیید شد که ۲۲ مورد آن‌ها در پایتخت بوده است.

در کره جنوبی، تقریبا ۲۰۰ مورد ابتلا مربوط به کارمندان شرکتی در سئول می‌شود که به شیوه خانه به خانه به فروش محصولات می‌پردازد. در همین حال، دست کم هفتاد مورد جدید ابتلا به ویروس کشف شده که به یک باشگاه تنیس روی میز مربوط است.

روز یکشنبه در انگلستان، محدودیت‌های کرونا مانع شرکت دینداران و کاهنان در مراسم تماشای طلوع خورشید در میدان باستانی استون‌هنج شدند. این روز که «چله تابستانی» نامیده می‌شود، طولانی‌ترین روز سال در نیمکره شمالی زمین است.

کاهن آرتور پندراگون در حالی که طلوع خورشید را از پشت میله‌ها تماشا می‌کرد گفت: «شما نمی‌توانید طلوع خورشید را لغو کنید.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید